دست پیچ بادمجان
“دست پیچ بادمجان” یک وعده غذایی از لیست لقمه های خوشمزه است که نوعی نوآوری و علاقه در آشپزی یک خانم خانه دار را نشان می دهد. شما بانوی ایرانی حتما این دستور پخت را امتحان کنید.

مواد لازم برای دست پیچ بادمجان

  • بادمجان :4 عدد
  • گوشت چرخ کرده :100 گرم
  • گوجه فرنگی :4 عدد
  • پیاز :یک عدد
  • پنیر موتزارلا :50 گرم
  • نمک و فلفل :به میزان کافی
  • روغن زیتون :به میزان کافی

دست پیج بادمجان

 دستور تهیه دست پیچ بادمجان

بادمجان ها را پس از شستن و بدون گرفتن پوست ، به صورت ورقه های نازک ببرید. بعد روی آنها نمک بپاشید. و یکی دو ساعت در صافی قرار دهید تا آب آنها  برود و تلخی بادمجان گرفته شود.

بعد بادمجان ها را با دستمال پاک کنید تا نمک اضافه آن گرفته شود. تابه گریل را با روغن زیتون چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. بعد بادمجان ها را داخل آن سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

گوجه ها را به صورت فیله کنید و تخم  آن را جدا کنید و با میکسر آن را پوره کنید.پیاز را هم با کمی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

بعد به گوشت تفت داده شده ، پوره گوجه ، رب ، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت کاملا پخته شود و سس یکدستی و غلیظی بدست بیاید.

ورقه های هم اندازه بادمجان را دو به دو به صورت بعلاوه روی هم قرار دهید و در قسمت وسط آن کمی از سس گوشتی بریزید و روی آن کمی پنیر بریزید و بادمجان ها را مثل بقچه ببندید و با یک عدد خلال دندان آن را ثابت نگه دارید.

فر را با حرارت 200 درجه سانتی گراد گرم کنید . دست پیچ ها را در سینی فر بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر وسط آن آب شود و بادمجان طعم گوشت و ادویه ها ی تفت دا ه شده را بگیرند.

در آخر هم بدون جدا کردن خلال دندان ، آن را با گوجه گیلاسی و یا زیتون تزیین کنید.

نکته:

_ شما میتوانید بجای گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ گریل  با کمی سس مارینارا یا سالسا و پنیر برای داخل دست پیچ ها استفاده کنید.

دست پیچ بادمجان

نکات تکمیلی در مورد دست پیچ بادمجان

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
دست پیچ بادمجان را می توانید در وعده نهار - میان وعده - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

دست پیچ بادمجان ، طرز تهیه دست پیچ بادمجان

4.7123
این مطلب مفید بود ؟1158
منبع : بخش آشپزی نمناک/ژ
برچسب : اسنک و رول
وبگردی