رابطه با خانواده شوهر
رفتار مناسب با خانواده شوهر بسیار مهم است و برای اینکه یک عروس فوق العاده و رویایی برای خانواده شوهر خود باشید، باید برخی از نکات را به خوبی رعایت کنید.

چطور عروسی رویایی برای خانواده شوهر باشید و درست رفتار کنید

نحوه ارتباط با خانواده شوهر یکی از سخت ترین رابطه هایی که خانم ها پس از ازدواج برقرار می کنند . اگر این ارتباط به شکل صحیح برقرار نشود موجب بروز اختلافاتی در زندگی زوجین می شود و می تواند زندگی آنان را تلخ کند . وجود رسم و رسوم، رفتارها، و عادتهایی در خانواده همسر که مغایر با خانواده ما می باشد موجب بروز این اختلافات می شود .

اگر نحوه صحیح برخورد با خانواده شوهر به خصوص مادرشوهرتان را نمی دانید این بخش از نمناک را مطالعه فرمایید.

قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده شوهر

مسائل مالی زندگیتان را خصوصی کنید

بسیاری از خانواده ها همسر سعی می کنند که به فرزند و یا عروس و دامادشان کمک کنند یا زوج را از لحاظ مالی حمایت کنند اما اگر آنها به این طریق در نحوه خرج کردن پولشان، یا پس انداز کردن آن و یا حتی مقدار درآمد ماهیانه شان دخالت کنند و مدام آنها را مورد عیب جویی قرار دهند و بخواهند روش زندگی خودشان را بر زندگی فرزندشان پیاده کنند، عاقلانه تر آن است که زوجین در صورت نیاز از افراد دیگری پول قرض بگیرند و برخی مسائل زندگیتان را بین خود و همسرشان خصوصی کنند تا در خانواده های همسرتان نفوذ نکند.

نگهداری فرزندتان را به خانواده همسر نسپارید

خانواده همسر پدربزرگ و مادربزرگ فرزندتان هستند نه یک مراقب برای او پس هیچگاه نگهداری فرزندتان را حتی اگر آنها صلاحیت و توانایی این کار را دارند به آنها نسپارید زیرا این کار بسیار اشتباه است و می تواند به یک موضوع ناراحت کننده بین شما تبدیل شود چرا که آنها تمام رفتارهای شخصی خودشان را وارد تربیت فرزند شما می کنند . در نتیجه در شکل گیری و تربیت کودکتان می توانند دخالت کنند و بچه ها دو سری پدر و مادر خواهند داشت.

چگونگی رفتار با خانواده شوهر

نحوه رفتار با خانواده شوهر 

با دخالت های مادر شوهر خونسرد برخورد کنید

برای افراد زیادی برقراری ارتباط با خواهرشوهر و مادرشوهر سخت است . بسیاری از عروس خانم ها به علت حسادتی که در رابطه وجود دارد توسط مادرشوهرشان احساس تحقیر و سرزنش می کنند. باید بدانید که بسیاری ازدخالت های مادرشوهرها به این خاطر است که او همسر و فرزند شما را دوست دارد و نگران نحوه رفتار شما با پسرش است و می خواهد بهترین کارها را برای آنها انجام دهد بنابراین نگران غذا خوردن پسر و نوه اش است وهر روز از نوع غذا سوال می پرسد تا خیالش در این باره راحت شود و همچنین برای اتو کردن لباسهای پسر و نوه اش اصرار می کند و وانمود می کند که شما لباسهای پسرش را اتو نمی کنید.

درچنین مواردی بهترین طرز برخورد با مادرشوهر، این است که خونسرد باشید و اجازه دهید هرآنچه که می خواهد انجام دهد و از اوتشکر کنید چون هر شب شما هستید که همسرتان را در خانه می بینید.

بین خود و خانواده همسرتان حد و حدودی مشخص کنید

ارتباط برقرار کردن با مادر شوهر کمی سخت است اما با مشخص کردن حد و حدودی بین شما و او مشکل حل می شود. هرگز نباید بدگویی همسرتان را نزد خانواده اش بکنید زیرا پدر و مادر ها همه از عیوب فرزندشان آگاهند و نیازی به یادآوری نیست.

اگر همسرتان مشکلاتی دارد به جای درمیان گذاشتن آن با مادر شوهرتان آن را با دوستانتان در میان بگذارید و یا در یک دفتر بنویسید زیرا زمانی که مشکلتان با شوهرتان حل شد، آنچه به مادر شوهرتان گفته اید به خاطرش می ماند.

در روابط همسرتان با خانواده شوهرش دخالت نکنید

در روابط همسرتان با خانواده اش دخالت نکنید و هیچ واکنشی به بحث و دعوا کردن آنها با هم نشان ندهید و مشغول کار دیگری شوید تا حرمت شما حفظ شود.

رابطه با خانواده شوهر

طریقه رفتار با خانواده شوهر 

صریح و روشن صحبت کنید

اگر مشکل و یا دلخوری برایتان پیش آمد صراحت را پیشه ی خودتان کنیدو بدون اینکه چیزی را بپوشانید، درباره اش صحبت کنید.

نسبت به اخلاق خانواده همسرتان شناخت پیدا کنید

با ازدواج دو نفر با هم ، ارتباط خانواده های زن و شوهرنیز به هم گره می خوردو عروس وارد خانواده ای می شود که هیچ شناختی از آن ها ندارد پس باید ابتدا سعی کند نسبت به اخلاق پدر شوهر و مادر شوهرش شناخت پیدا کند و علت رفتارها و کلام آنان را بفهمد . این کار سبب می شود که از برخی از رفتارها که موجب تحریک مادرشوهر و اختلاف می گردد دوری کند و برخی رفتارهای آنان را بدون ناراحتی بپذیرد. باید بدانید که همۀ انسان ها یک سری نقص هایی دارند و خانواده همسر شما نیز از این قائده مستثنی نیستند.

خط قرمز های روابط تان را به آنها بفهمانید

در مرحله اول بعد از بروز اختلاف باید بدانید که چه اتفاق هایی ممکن است بیفتد و در مقابل این اتفاق ها چه حرکتی باید انجام دهید تا حریم احترام و صمیمیت بین شما حفظ شود . باید بیاموزید به جای شکایت مادر شوهر و جاری به همسرتان، به صحبت کردن با خانواده او و بیان انتظاراتتان بپردازید.گله گذاری به همسر و وارد کردن همسرتان در این مسائل کار درستی نیست چون روابط شما را با خانواده همسر و به تبع آن با همسرتان تیره و تار می کند. پس بهتر است با روش صحیح خط قرمز های روابط تان را به آنها بفهمانید و مؤدب و مهربان بدون اینکه از کوره دربروید و با انتخاب کلمات مناسب و واژه های درست جلوی کنجکاوی های مادرشوهر را بگیرید. اختلاف داشتن در زندگی کاملاً طبیعی است و مشکل محسوب نمی شود، بلکه روش حل اختلاف همواره می تواند مشکل ساز باشد.

چگونه عروس رویایی خانواده شوهرمان شویم ؟

قوانین رفتار با خانواده شوهرتان 

کلام آنها را تایید کنید

در برخورد با مادر شوهر و یا خانواده شوهر حد فاصل را رعایت کنید ومشکل را برطرف کنید زیرا ممکن است مشکل کوچک شما به مشکل بزرگ تبدیل شود . پس آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید آنها هر چه می خواهند بگویند و فقط حرف هایشان را کاملا گوش دهید . پاسخ شما بهتر است فقط تأیید باشد تا گفتگو کوتاه شود اما بعدش دنبال کار خودتان بروید؛ البته اگر با صحبتشان اصلا موافق نیستید بدون ابراز مخالفت آن را تأیید نکنید. اینگونه می توانید از زندگی با خانواده همسر لذت ببرید.

 

آموزش و رازهای رابطه و رفتار با خانواده شوهر بعد عقد و ازدواج

4356
این مطلب مفید بود ؟28769
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب /ن
3 نظر به ثبت رسیده است
بینام1397-09-07
عزیزانم غصه زیاد نخورید.اکثرا همینجوری هستن.هرچی خانم تر باشی بیشتر پررو میشن.واقعا عاطفه ندارن فامیل شوهر.حتتتتی بهترینشون.
9510
ملیحه1397-03-23
تمامی مواردی که خوندم شامل حال من میشه متاسفانه در کنار همه ی معایب یاد شده من باذمردی ازدواج کردم از یه خانواده ی شلوغ از اول ناراضی بودم که شلوغن بعد اینقدر رفتن و اومدن و گفتن و شنیدم که گول تحصیلات و طبقه اجتماعیشونو خوردم با خودم گفتم اگه 6تا خاهرن عوضش سرشون به کار خودشونه اولش همه چی با به به ماشاالله بود بعد به وااسطه کمک های مالی که کردن شوهرم خودشو هر روز والسطه تر و مدیون تر به خاهراش دید طوری که منو بچه رو هم قربانی این باور احمقانه اش کرد خلاصه به عنوان تجربه به هر کسی ک این متنو میخونه اولا تا از قلبتون مطمئن نشدید ازدواج نکنید دوما اصلا اصلا اصلا با خانواده شلوغ وصلت نکنید در اخر بچه دار نشید تا تنها دلیل ادامه زندگی یه بچه بیگناه نباشه همسر من فوق العاده بچه اس اصلا حرف تو سرش نمیره از بس لوس خاخراشه تولد یک سالگی بچه من میدون جنگ خاهراش شد اصلا به روی خودش نیاوردنمیزاشت خونه رو تزیین کنم چون ریسه خریده بودم و میگفت مادرم ریسه داشت اگه اینا رو بزنی مادرم ناراحت میشه خلاصه شوهرم دعای خیر برای پدر مادرش نمیخره با رفتاراش من یه پسر دارم و رفتارای شوهرم از هر چیزی بیشتر منو ترقیب میکنه تو تربیتش دقت کنم تا مثل خودش عقده و لوس و لجباز نشه در اخر اینکه من هیچ وقت طعم واقعی عشق و نچشیدم و امیدوارم هر کی تو بهم زدن رابطه ما دخیل بود تو همین دنیا تو جایگاه من قرار بگیره
5815
حدیث1397-03-17
سلام . ببینید همه جا از مادرشوهر سخن به میان میآید . مادرشوهر من به قول خودش توی عوض و بدل کردن استاده . تا حالا سه تا عروس طلاق داده و سه تای دیگه جایگزین کرده . اصلا خانوادشون به زندگی زناشویی پایبند نیستند. دیگه ازشون دلسرد شدم . نمیتونم اعتماد کنم . سعی میکنم کمتر برم خونشون . آخه مادرشوهرم زن خطرناکیه . شوخی که نیست . مادرشوهرم سه تا از جاری هایم را طلاق داده است. همیشه هم مادرشوهرم راجب به این موضوع صحبت میکنه. مثلا مادرشوهرم به من میگوید ببین اون زن و مرد را توی خیابان می بینی . مرده زنش را طلاق داده اومده اون زنه را گرفته بچه هم داشتند . کلا مادرشوهرم فقط در این مورد صحبت میکنه و خیلی هم عاشق خواستگاری رفتنه . همیشه به من میگه مادر را نمیشود عوض کرد ولی زن را میشود عوض کرد . ولی گاهی وقت ها دلم برای جاری هایم که رفتند میسوزه . الان سه تای دیگه جاشون را گرفته اند . بیچاره ها بچه هم داشتند . که الان پیش پدر و مادر جاری هایم هستند.مادرشوهرم زن خطرناکیه . خداوند کمک کنه . همه را از شر مادرشوهر بد دور کن. سه تا عروس طلاق داده . چند تا عروس صیغه کرده. به تازگی هم برای برادر خودش یک دختر صیغه کرده است . میگه دلم میخواد برادرم کیف کنه . خداوندا همه را به راه راست هدایت فرما .
10221
وبگردی