پشت میز نشستن
آخرین تحقیقات محققان دنیا امری را ثابت کرده است که با خواند آن حتما تغییراتی در برنامه کاری خود در پشت میز خواهید داد.

پشت میز نشستن های طولانی و کوتاهی عمر!!!

 

دنیای امروزی کارها را از شکل فعال درآورده و به شکل ساکن تبدیل کرده است. حال ما باید دانست که هر کاری اگر به طرز درست انجام شود می تواند درصد کمتری آسیب به بدن برساند.

حتما تا به حال مقالات زیادی در مورد نشستن طولانی مدت بر روی صندلی و مضرات آن خوانده اید، آیا این واقعیت دارد؟ بله واقعیت دارد اما آیا واقعا میدانید که دقیقا چند ساعت نشستن در طول روز می تواند آسیب پذیر باشد؟ آیا میدانید با کم کردن ساعات نشستن خود در طول روز میتوانید طول عمر خود را افزایش دهید؟ تحقیقات جدید نشان داده کاهش میزان زمان نشستن در طول روز به کمتر از سه ساعت میتواند طول عمر انسان را تا 2 سال افزایش دهد. 
محققان دانشگاه  هاروارد بر روی 167 هزار نفر در طول 4 تا 14 سال صورت گرفته است. در این مطالعات عادات سلامتی و غذایی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفته که یکی از این عادات، ساعت های نشستن افراد در طول روز است. محققان با بررسی و ترکیب شرایط موجود ریسک مرگ ناشی از نشستن زیاد را در آزمایش های خود محاسبه کردند. 
 نتیجه نشان داد  با نشستن بیش از سه ساعت در طول روز 2 سال از عمر خود را از دست می دهند و هم چنین نشستن بیش از دو ساعت برای تماشای تلویزیون نیز تاثیر بسیاری در  کاهش عمر انسان به مدت 1.4 سال دارد. محققان به این نتیجه رسیدند که با کاهش زمان نشستن در طول روز میتوانید امید به زندگی را در خود افزایش دهید. 
 
 
نشستن پشت میز

کوتاهی عمر با نشستن طولانی مدت پشت میز 

نشستن طولانی مدت حتی برای کسانی که تمرینات ورزشی زیاد و منظم هم دارند ممکن است خطرساز باشد. پس بهتر است یک تصمیم جدی برای کم کردن عوارض ناشی از این خطر گرفته شود. اما آیا در دنیای امروز چنین کاری امکان دارد؟ همه ما بیشتر وقت مان را پشت کامپیوتر سپری می کنیم، پس با این شرایط بهتر است لااقل عادت درست نشستن بر روی صندلی را در خودمان تقویت کرده و یا به دنبال یک راه حل بهتر برای کم کردن آسیب های ناشی از نشستن زیاد باشیم و سعی کنیم بعد از هر یک ساعت نشستن مدتی را از جای خود برخاسته و قدم بزنیمپس می توان گفت پیشرفت تکنولوژی اگر در مسیر درست قرار نگیرد می تواند مضر باشد.

 

رابطه پشت میز نشستن با کوتاهی عمر!!

3.18
این مطلب مفید بود ؟53
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک - /ن
وبگردی