راز های لاغری
راز های لاغری در هر کجای دنیا متفاوت است مثلا در اروپا از آب استفاده می شود یا در تایلند غذا های پر ادویه و یاسوئیسی ها از غذایی به نام موسلی استفاده می کنند.

رازهای لاغری مردم کشورهای مختلف جهان

مردم جهان چگونه لاغر می شوند؟

رازهای تناسب اندام و خوش استیلی مردم کشورهای اروپایی چیست؟

ژاپنی ها و اهالی آسیایی شرقی با چه رژیم لاغری به اندام متناسب می رسند؟

پاسخ هر کدام رازهای لاغری آنهاست که در این بخش از تناسب اندام نمناک خواهید خواند. تقریبا هر فرهنگی، آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد که بعضی از این رسوم به کاهش وزن نیز کمک خواهند کرد. در این بخش به معرفی 18 کشور و رسوم آن ها در لاغری خواهیم پرداخت که رازهای چندان دشوار و پیچیده ای نیستند اما خودشان عقیده دارند که راز تناسب اندام و سلامتشان همین نکات ساده است.

لاغری سریع

رازهای تناسب اندام مردم جهان

1. اروپایی ها آب کافی می نوشند :

اگر در رستورانی از این کشور ها شام میل کنید بطور کلی، پیش خدمت یک بطری آب معدنی را برروی میز شما قرار می دهد اما اگر در رستورانی در هر کشور دیگری غذایی میل کنید، مجبور هستید تا یک بطری آب سفارش بدهید، دراین شرایط ممکن است بجای آب، نوشیدنی های پر کالری را برایتان بیاورند که کاملا سلیقه ای است.

2. تایلندی ها غذاهای پرادویه می خورند :

غذاهای تایلندی یکی از پر ادویه ترین غذاها در جهان محسوب می شود. وجود فلفل های تند دراین غذاها باعث افزایش متابولیسم شده و از همه مهم تر باعث می شود تا آهسته غذا بخورید . هنگامیکه غذا به سرعت میل شود تا زمانیکه فرمان سیری به مغز برسد در حقیقت پرخوری کرده اید. آهسته غذا خوردن یک استراتژی مهم در کاهش وزن است و خوردن غذاهای ادویه دار یکی از آسان ترین روش ها برای این امر خواهد بود.

ادویه

3. لهستانی ها غذا را در خانه میل می کنند:

لهستانی ها معمولا تنها 5 درصد از بودجه خود را صرف سرو غذا در رستوران می کنند، در حالی که براساس امار سایر کشورها، 30 درصد از بودجه خود را صرف غذاهای فست فودی در رستوران ها می کنند. افرادی که زمان خود را صرف خوردن غذاهای فست فود در رستوران ها می کنند در حقیقت غذای سالم مصرف نمی کنند و چاق خواهند شد. علاوه براین، این موضوع مربوط به افزایش تعداد زنان برای کار در محیط خارج از خانه نیز می شود که در نتیجه این امر ، امار چاقی در این کشور طی 30 سال گذشته کاهش یافته است.

4. برزیلی ها برنج به همراه لوبیا می خورند:

برزیلی ها از خوردن این غذای سنتی لذت می برند و تقریبا در هر وعده غذایی کاهش وزن دارند . رژیم غذایی سالم که از برنج و لوبیا تشکیل شده است در مقایسه با خوراک های غربی خطر ابتلا به اضافه وزن را 14 درصد کاهش داده است و این بدان علت است که این نوع غذای برزیلی ها چربی کم اما فیبر بالایی را شامل می شود که موجب ثابت ماندن قند خون نیز خواهد شد.

5. هلندی ها دوچرخه سواری می کنند :

براساس آماردراین کشور تعداد دوچرخه ها از افراد بیشتر است زیرا جمعیت این کشور 5/16 میلیون نفر است درحالی که تعداد دوچرخه ها 18 میلیون دستگاه می باشد . آمار اعدادی نشان دهنده این موضوع است که 40 درصد از هلندی ها با دوچرخه به محل کار خود می روند در حالی که آمار رفت و آمد مردم در سایر کشورها توسط دوچرخه 2/1 درصد است !!!! چراغ های راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط آمستردام با سرعت دوچرخه ها هماهنگ شده است. رفتن به یک ماموریت و یا گردشی کوتاه که توسط دوچرخه انجام شود باعث سوزاندن 500 کیلو کالری می شود و اگر مسافت طولانی شود یا با سرعت بیشتری رکاب بزنید این عدد به 1000 کیلو کالری خواهد رسید. براساس آمار هلندی ها در روز 34 کیلومتر را رکاب می زنند و این امر باعث می شود تا لاغر بمانند.

دوچرخه سواری

6. آلمانی ها صبحانه می خورند:

بطور حیرت آوری 75 درصد از آلمانی ها صبحانه ای شامل غلات سبوس دار، نان و میوه میل می کنند. به طوری که مطالعات اخیر به اهمیت خوردن صبحانه پرداخته اند و محققان بریتانیایی دریافته اند که کسانی که صبحانه نمی خورند با دیدن غذای پرکالری تحریک شده و باعث چاقی خود خواهند شد.

7. سوئیسی ها موسلی می خورند :

محتویات این فرنی خوشمزه جو، میوه و آجیل می باشد که همگی با سلامت و کنترل وزن مرتبط هستند. بیش از 100 سال پیش از موسلی به عنوان یک غذای بیمارستانی استفاده می کردند اما امروزه سوئیسی ها آن را به عنوان صبحانه و یا میان وعده ای سبک میل می کنند. موسلی سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول است که به کاهش 10 درصدی کلسترول بدن کمک می کند. علاوه براین فیبر موجود باعث می شود تا در طولانی مدت احساس گرسنگی نداشته باشند.

8. انگلستانی ها لقمه های کوچک غذا می خورند:

از جنگ جهانی دوم به بعد انگلیسی ها عادت کردند تا غذا را به لقمه های کوچکی تبدیل و میل کنند. چرا که متخصصان تغذیه دراین کشور ادعا دارند خوردن غذا در لقمه ها و برش های بزرگ سبب چاقی خواهد شد. اکثر غذاهای آن ها پرکالری و چرب است اما به دلیل کوچک بودن پیمانه هایشان مانع از چاقی خواهد شد.

غذای انگلیسی

9. فرانسوی ها هنگام غذا صحبت می کنند :

عادت فرانسوی ها هنگام خوردن وعده های غذایی در کنار خانواده سرو کردن و گپ زدن می باشد . بطور متوسط 92 درصد از خانواده های فرانسوی که در کنار یکدیگر غذا میل می کنند و صحبت می کنند تایم غذا خوردنشان در طول هفته 33 دقیقه و در آخر هفته ها 43 دقیقه می باشد در حالی که امار سایر کشور ها در طی 20 سال گذشته نشان می دهد تعداد وعده هایی که همراه خانواده سرو کرده اند کاهش شدیدی داشته است. اگر چه این امر غیر منطقی به نظر میرسد که هرچه زمان سرو غذا طولانی باشد در حقیقت غذای کم تری می خورید زیرا عموما پس از 20 دقیقه مغز فرمان سیری را خواهد داد.

10. هندی ها یوگا انجام می دهند:

بیشتر افراد دنیا یوگا را ورزشی ضداسترس و مناسب برای انعطاف پذیری بدن دانسته و عده ای آن را انجام می دهند در حالی که این ورزش بر کاهش وزن نیز تاثیر مثبتی دارد. کسانی که بطور مرتب یوگا انجام می دهند از شاخص توده بدنی کم تری نسبت به سایر ورزشکاران برخوردار هستند و از طرف دیگر، هنگامی که یوگا با شکم خالی انجام گیرد باعث عضله سازی شکم و افزایش متابولیسم خواهد شد و همچنین یوگا باعث تقویت ذهن و تمرکز می شود درنتیجه فرد به سیری و گرسنگی خود توجه بیشتری نشان خواهد داد.

یوگا 

11. روسیه ای ها محصولات مصرفی خود را می کارند :

معمولا 51 درصد از روس ها تعطیلات و تابستان خود را در باغ سپری می کنند ( اکثر آن ها باغ دار هستند ) و مشغول پرورش میوه ها و سبزیجات مصرفی خود می باشند . این امر باعث می شود رژیم غذایی آن ها مغذی بوده و سموم کم تری داشته باشد.

12. فنلاندی ها پیاده روی نوردیک انجام می دهند :

پیاده روی نوردیک یکی از ورزش های مورد علاقه فنلاندی ها است و در منزل همه آن ها یک جفت کفش سبک و ارزان مخصوص پیاده روی وجود دارد. دراین پیاده روی عضلات شانه،بازو ،تنه و پاها درگیر میشود و باعث میشود 20 درصد کالری بیشتری سوزانده شود.بررسی ها نشان میدهد پیاده روی نوردیک 65 درصد متابولیسم بدن را بالا برده و یک روش ساده برای چربی سوزی محسوب می شود.

13. مکزیکی ها ناهار مفصلی می خورند :

مکزیکی ها بجای خوردن وعده های غذایی سنگین و پر کالری در عصر، وعده غذای مفصلی را در ساعت2-4 بعدازظهر سرو می کنند. اگر در شب غذای کمتری خورده شود باعث می شود تا صبح با احساس گرسنگی از خواب بیدار شده و صبحانه مفصلی را میل کنید. به عنوان یک قاعده چربی سوزی، همیشه سعی کنید تا در وعده صبحانه و ناهار کالری روزانه خود را بدست آورید و برای شب هنگام سیر باشید.

غذای مکزیکی

14. مالزیایی ها از زردچوبه در غذا استفاده می کنند :

این ادویه پرمصرف در جنگل های مالزی پرورش داده می شود. یکی از اجزای مهم در زردچوبه کورکومین است که دشمن چربی ها می باشد.

براساس آزمایشی که بر روی موش ها انجام گرفت مشاهده شد موش هایی که وعده ی غذایی پرچربی اما فاقد کورکومین مصرف کرده اند تپل شده اند در حالی که موش هایی که وعده غذایی مشابه اما غنی از کورکومین مصرف کرده اند وزن کم تری داشته اند. به همین علت محققان توصیه می کنند این ادویه چربی سوز را در غذای خود بگنجانید.

15. ایتالیایی ها تمام مواد لازم را خود تهیه می کنند :

ایتالیایی ها هم مانند مردم لهستان عادت به رستوران رفتن و خوردن غذاهای آماده ندارند ، بلکه تمام مواد را خودشان تهیه می کنند.

به طور مثال ؛ به جای استفاده از رب گوجه آماده، از گوجه فرنگی پخته شده استفاده می کنند یا به جای روغن های صنعتی از روغن زیتون اما در مقادیر کم تر استفاده می کنند.

اغلب غذاهای آن ها کم کالری و دارای ارزش غذایی بالا است.

پاستا ایتالیایی

16. مجارستانی ها ترشی می خورند:

مجاری ها دوستدار ترشی هستند و علاوه بر خیارشور، فلفل دلمه ای ،کلم و گوجه را نیز میپ سندند. مصرف ترشی به علت استیک اسید موجود در سرکه باعث تناسب اندام شده و علاوه براین به کاهش فشار خون و قندخون نیز کمک می کند. البته توجه داشته باشید که ترشی های آماده سدیم بیشتری دارند و روند چاقی را تسریع خواهند کرد.

17. نروژی ها بیشتر تایم خود را صرف فعالیت در خارج از خانه می کنند:

عادت پسندیده نروژی ها این است که در روز یکشنبه همه افراد اعم از کودک نو پا تا مادربزرگ پدربزرگ ها برای پیاده روی (در تابستان) و اسکی کراس (در زمستان) به بیرون از خانه بروند . در حالی که در سال 2007 آمار سایر مردم دنیا نشان داد که طی20 سال گذشته زمان کمتری را برای فعالیت های خارج از خانه صرف کرده اند.

18. ویتنامی ها ورزش و صبحانه را مهم می دانند :

ویتنامی ها جزء سحرخیز ترین مردم دنیا هستند و عادت به ورزش کردن و خوردن صبحانه کامل دارند که این عادت، به حفظ تناسب اندام آن ها کمک خواهد کرد.

تحقیقات ثابت کرده اند، افرادی که زود از خواب بیدار می شوند، در مقایسه با سایرین، سالم تر هستند زیرا شب ها زودتر به رختخواب می روند و این باعث تنظیم ترشح هورمون ها خواهد شد و از چاقی پیشگیری خواهد کرد.

صبحانه

19. ژاپنی ها چرت نیم روزی دارند :

ژاپنی ها عادت دارند 20-30 دقیقه در طول روز چرت بزنند چرا که تحقیقات نشان داده است کم خوابی احتمال چاقی و اضافه وزن را در فرد بالا می برد. هورمون لپتین دریافت کننده فرمان سیری از مغز و هورمون گرلین باعث گرسنگی می شود و در نتیجه هر چه خواب کم تری داشته باشید سطح لپتین پائین و گرلین بالا می رود. پس فردی که کم خوابی دارد بجای آنکه احساس خستگی کند احساس گرسنگی دارد و در افرادی که دچار کم خوابی هستند، میزان ترشح این دو نوع هورمون، متعادل نیست. به همین علت ژاپنی ها ترجیح می دهند به جای خوردن میان وعده چرت بزنند.

20. آفریقای جنوبی ها چای رویبوس می نوشند :

چای رویبوس یکی از لذت بخش ترین نوشیدنی ها در سرتاسر این کشور می باشد که شیرینی طبیعی دارد. جیگزین کردن قهوه مورد علاقه با چای رویبوس و یا هر نوشیدنی داغ و بدون خامه باعث می شود هرماه هزاران کالری بسوزانید. درحالی که یک فنجان آبمیوه بیش از 100 کالری دارد که کاهش هر 100 کالری از غذا و نوشیدنی در روز به معنای ذخیره 4 کیلو نیم در سال می باشد.

راز های لاغری مردم در سراسر جهان

4.5114
این مطلب مفید بود ؟10311
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/م.ح
برچسب : رژیم لاغری
وبگردی