راه بخشش دیگران
از یکی از دوستان یا نزدیکانتان دلگیر هستید ، او آن چنان که باید با شما رفتار نکرده و نمی توانید ناراحتی خود را از کرده ی او فراموش کنید ؛ بهترین راه بخشش دیگران را برای رسیدن به آرامش درونی به کار بگیرید.

چهار راه درست بخشش دیگران

گاندی می گوید:" بخشش ویژگی افراد قوی است "
بخشش دیگران گاهی شاید کار دشواری باشد مخصوصا وقتی کاری ارزش بخشیدن ندارد اما کارهای سخت ارزشمند است ؛ مطالعاتی که دراین زمینه صورت گرفته براین مضمون است که بخشش افسردگی، عصبانیت ،اختلالات استرسی را بهبود میبخشد. آیا برای این کار مثبت آمادگی دارید؟
دکتر رابرت پروفسور دانشگاه مراحل بخشش را به چهار دسته تقسیم کرده است که در این بخش از روانشناسی و روابط عاطفی نمناک به آن خواهیم پرداخت.
راه بخشش دیگران

بهترین راه و روش ها برای بخشش دیگران و فراموش کردن بدی دیگران

راه و روش هایی ساده برای بخشش دیگران

مواردی که در ادامه گفته می شود در حقیقت زمینه ساز قدم های اولیه برای بخشش دیگران است که بعد از عملی کردن آنها خود را به مرحله فراموش کردن بدی دیگران در مورد خود خواهید رساند.

آشکار کردن حس تان
در مورد عصبانیت ها و آسیب ها با خودتان صادق باشید تمام این بی عدالتی که به زندگیتان آسیب می زند ارزیابی کنید اگر والدین تان شما را بد تربیت کرده باشند و یا از رفتار ناعدلانه ای رنج میبرید و یا هر مورد دیگر بهتر است صادقانه با خود خلوت کنید و به آنها بپردازید تا بعد از شفاف سازی برای خودتان به راه حل بیاندیشید.
تصمیم گیری
تصمیم عاقلانه ای برای بخشش بگیرید ، رابرت بیان میکند اخلاق خشونت آمیز را کنار بگذارید چراکه زمان آن فرا رسیده تا تاکتیک را تغییر دهید عصبانیت و مخفی گرایی در دراز مدت خوب نیست و آسیب جدی به شما خواهد رساند.
پیش قدم شدن 
سعی کنید بفهمید فردی که به شما آسیب زده چه دلیلی داشته این رایت بیان می کند از خود سوال هایی بپرسید زندگی برای آنها به چه شکل است ؟چه فشار و استرسی را آن افراد تحمل می کنند؟ سپس فکر کنید چه هدیه کوچکی می توانید به آنها دهید ؟هدیه می تواند یک لبخند ،دست دادن دوستانه و حتی تلفن کردن باشد. به خاطر داشته باشید بخشش و مصالحه مثل هم نیست و این طور نیست که اگر صمیمیت در رابطه با فردی را پیشه کنید او از شما سوء استفاده خواهد کرد . تفکر غلط مهربانی می تواند دیگران را پررو کند را کنار بگذارید و برای آرامش روح خود برای بخشش و مصالحه پیش قدم شوید.
کشف اهداف
هدف خود را بیابید و بدانید چگونه می توانید به دیگران کمک کنید هر فردی احتیاج به نوعی کمک دارد یعنی نیازهای متفاوت است پس با توجه به این مهم برای بخشش دیگران و داشتن رابطه خوب با فردی که شما را رنجانده پیش بروید.
در آخر باید بگوییم که بخشش و فراموش کردن بدی دیگران راهی است برای آرامش روحی و روانی خود پس نه تنها این 4 راه و روش بلکه تمام توصیه هایی که در این زمینه پیشنهاد می شوند را پیش بگیرید.

4 راه اصلی بخشش دیگران و فراموش کردن بدی ها

2.827
این مطلب مفید بود ؟1512
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن
برچسب : سبک زندگی
وبگردی