رشد سریع موها

ترکیب جادویی برای رشد سریع موها + دستور

کد مطلب : 36719تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 7 دقیقه
خانم ها برای رشد سریع موهای ریخته شده می توانند از روش های خانگی و ترکیب مواد طبیعی و مفید برای مو استفاده کنند تا موهای بلند و ضخیم داشته باشند.

ترکیب جادویی برای رشد سریع موها

تقریبا همه خانم ها مایلند که موهایی ضخیم و بلند داشته باشند و این موضوع هیچ ربطی به سن و سال آنان نیز ندارد و موهای سالم را می توان از رشد آن ها، براقیت و ضخامتشان تشخیص داد.

متاسفانه بسیاری از خانم ها با رشد کند و ریزش آن مواجه هستند که علت های مختلفی دارد و از جمله پیری، بالا رفتن سن، کمبود مواد معدنی، ویتامین، پروتئین، بهم ریختگی هورمون ها، عوامل محیطی مخرب مثل آلودگی ها و .... . حال در این قسمت از سلامت نمناک قصد داریم موادی را به شما معرفی کنیم که باعث رشد سریع موهای شما می شود.

روغن کرچک و تخم مرغ ترکیب جادویی رشد سریع موها

اولین نسخه گیاهی پیشنهادی ما ترکیبی است بسیار مشهور بین مردم آسیا برای داشتن موهای پرپشت و رشد سریع موهای ریخته که جزئیات آن شامل:

مواد لازم:

دستور:

مواد عنوان شده به عنوان مواد اولیه لازم را داخل ظرفی ریخته و آن ها را خوب با هم مخلوط کنید و بعد از ترکیب کامل ریشه های موهایتان را به خوبی با ترکیب حاصل شده ماساژ دهید و باقیمانده ماسک تقویت مو را روی سرتان اعمال کنید.

بعد از اعمال کامل ماسک گیاهی روی سر ، موهایتان را با یک پلاستیک یا کلاه ویژه مو بپوشانید و اجازه دهید تا ترکیب به مدت 2 تا 4 ساعت روی موها باقی بماند و بعد از مدت تعیین شده موهایتان را آبکشی کنید.

برای اثر بخشی بهتر و بیشتر یک تا 2 مرتبه در هفته و به مدت 2 ماه استفاده از این ترکیب رشد مو را تکرار کنید.

رشد سریع موها

پیشنهادات موثر برای رشد سریع موها

1. بیوتین

مواد مورد نیاز:

طرز تهیه

  • قرص را پودر کنید و پودر آن را با روغن ترکیب کنید و فرق سر را با این مخلوط ماساژ دهید.
  • سپس صبح بعد از بیدار شدن مثل همیشه موها را بشویید.
  • بیوتین را می توانید با این روغن ها بسته بندی کنید و هر هفته دوبار از این ترکیب استفاده کنید.
  • بیوتین یک ویتامین محلول در آب می باشد که معمولا در سبزیجات سبز موجود است و این ماده در مکمل ها نیز به کار می رود و باعث تقویت فولیکول های مو می شود و موی پرپشت و سالمی را به شما تحویل می دهد.

2. چای سبز

مواد موررد نیاز

  • یک چای سبز کیسه ای
  • 2 فنجان آب داغ

طرز تهیه

چای کیسه ای را به مدت 7 تا 8 دقیقه درون آب داغ بیاندازید و کل محلول را در حالت گرم به پوست سر بزنید و اجازه دهید که یک ساعت روی سرتان بماند و سپس با آب خنک سر را بشویید.

هر زمان که می خواهید سر را بشویید، می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که باعث افزایش رشد مو می شود و بسیاری دیگر از چای گیاهی نیز این ویژگی ها را دارند و می توان برای شستشوی مو از آن ها استفاده کرد.

شستن مو با چای سبز توسط افراد زیادی تست شده است و حتی چای سیاه هم می تواند برای رشد سریع مو مناسب باشد و حتما لزومی ندارد که از چای کیسه ای استفاده کنید و چای خشک معمولی نیز قابل استفاده در این امر می باشد.

3. فلفل قرمز

مواد مورد نیاز

  • یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
  • 2 قاشق چای خوری روغن زیتون

طرز تهیه

پودر فلفل قرمز را با روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را به پوست سر زده، مخصوصا قسمت هایی که موهای شما ضعیف تر ونازک تر می باشند و اجازه دهید که ترکیب 10 دقیقه روی موها بماند و سپس سر را با آب سرد شستشو دهید.

یک یا دو بار در ماه این کار را انجام دهید.

فلفل قرمز رشد مو را تحریک می کند و از نازک شدن آن نیز جلوگیری می کند و اگر این ترکیب را به سر بزنید، عصب شما را تحریک شده و فعال می شود و در نتیجه جریان خون در پوست سر افزایش پیدا می کند و چیزی که شاهدش خواهید بود، رشد سریع موهایتان می باشد.

فلفل قرمز جادوی رویش مو

4. عصاره دم اسب

مواد مورد نیاز

  • یک چهارم فنجان گیاه دم اسب
  • 1 فنجان آب داغ

طرز تهیه

آب داغ را روی این گیاه بریزید و اجازه دهید که یک ساعت بماند و سپس آن را به سر زده و مثل همیشه موها را به همراه آن شتسشو دهید.

همچنین می توانید مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به این ترکیب اضافه کنید و قبل از شستن مو، شب هنگام سرتان را با آن ماساژ دهید و این کار را هر زمان که خواستید موها را بشویید، انجام دهید. دم اسب به شدت رشد مو ها را تحریک می کند و برای خانم ها نیز موثرتر می باشد.

5. برگ های گواوا

مواد مورد نیاز

طرز تهیه

برگ گواوا را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و آب آن را بگیرید و سرتان را با شامپو شستشو دهید و اجازه دهید که خشک شود و بعد از خشک شدن، آب برگ را به پوست سرتان بزنید و سپس سرتان را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید که 2 تا 3 ساعت در همان حالت بماند و در نهایت آب گرم را روی سرتان بگیرید.

این کار را هر هفته انجام دهید.

برگ گواوا حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. این مواد می توانند فولیکول های آسیب دیده را ترمیم کنند و آن را برای رشد بیشتر و سریع تر تحریک کنند.

6. برگ کاری

مواد مورد نیاز

  • یک برگ کاری تازه
  • نصف فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه

تعدادی برگ کاری را داخل روغن بریزید و اجازه دهید که برگ ها در اثر حرارت تیره شوند. هنگام جوشاندن مراقب باشید، زیرا آب این برگ ها زیاد به بیرون می پرد و زمانی که تفاله سیاه خارج شد، روغن را استخراج کنید و اجازه دهید که این ترکیب کمی خنک شود و دوباره آن را به روغن آغشته کنید و سپس آن را به سر بزنید و پوست را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و یک ساعت در همین حالت بمانید و سپس سر را بشویید.

این کار را برای نتیجه بهتر دوبار در هفته انجام دهید.

برگ های کاری رشد مو ها را افزایش می دهند و از سفید شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کنند و همچنین این مواد حاوی فسفر، آهن، کلسیم، ویتامین آ، و ویتامین C می باشند.

افزایش سرعت رشد مو با برگ کاری

ماسک مو خانگی برای رشد سریع موها

7. گرد زنبور

مواد مورد نیاز

مکمل گرد زنبور

طرز استفاده

می توانید طرز استفاده از این مکمل را روی آن مطالعه کنید و معمولا پیشنهاد می شود که هر روز از این مکمل استفاده کنید.

گرد زنبور حاوی پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر مواد مغذی می باشد که باعث افزایش و سرعت بخشیدن به رشد مو می شود و البته که قبل از هر چیزی باید ببینید که به این گرده حساسیت دارید یا خیر. اگر هر علائمی از واکنش آلرژیک را مشاهده کردید، باید به سرعت مصرف آن را قطع کنید.

8. مورینگا

مواد مورد نیاز

روغن مورینگا

طرز استفاده

سرتان را شب هنگام با این روغن ماساژ دهید و سپس صبح بعد از بیدار شدن سر را بشویید.

هفته ای یک بار با روغن گیاهی سر را ماساژ دهید.

این روغن قادر است که پوست سر را تقویت کند، شوره را از بین ببرد و موخره را نیز کاهش دهد که تمام این ها در رشد بهتر و سریع تر مو تاثیر گزار هستند.

9. گلاب

مواد مورد نیاز

طرز استفاده

کپسول ویتامین E را باز کرده و سپس همراه با روغن، آن را داخل فنجان گلاب بریزید و روغن جوجوبا را با کپسول کامل هم بزنید و این ترکیب را به پوست سر و موها بزنید. نیم ساعت صبر کنید و سپس سر را با شامپو شستشو دهید.

این کار را یک بار در هفته تکرار کنید که این ترکیب علاوه بر تحریک رشد سریع موها باعث براقیت و درخشندگی آنها نیز می شود.

10. آب سیب زمینی

مواد مورد نیاز

1 عدد سیب زمینی

طرز استفاده

سیب زمینی را پوست کنده و آن را خرد کنید و آب آن را بگیرید و بعد به سر بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپوی معمولی سر را شستشو دهید و هر زمان که سر را شستشو می دهید، از این ترکیب استفاده کنید.

آب سیب زمینی برای رشد مو

جایگزین های دیگر برای رشد سریع مو

مواد مورد نیاز

روغن موی منتخب خودتان

طرز استفاده

روغن مو را کمی گرم کنید و آن را به پوست سر و ساقه های مو بزنید و می توانید از روغن هایی مثل روغن نارگیل، زیتون، بادام و ... استفاده کنید و چنانچه بخش پوست و موی نمناک گفتهاست سرتان را پنج دقیقه با این روغن ها ماساژ دهید و می توانید برای راحتی بیشتر سرتان را به پایین خم کنید تا موها کاملا در دسترستان باشد.

4 تا 5 دقیقه در همین پوزیشن بمانید. هنگام انجام این کار نفس عمیق بکشید تا ذهنتان آرام باشد و سپس سرتان را به عقب بیاورید و به پوزیشن طبیعی خود برگردید. از حرکات سریع و ناگهانی استفاده نکنید.

می توانید چند بار در هفته این کار را انجام دهید.

ماساژ دادن سر با روغن جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و همین امر باعث افزایش رشد مو و سرعت بخشیدن به آن می شود و بسیاری از افراد از این روش نتایج فوق العاده ای گرفته اند و شما هم می توانید آن را امتحان کنید.

اخطار

اگر مشکلاتی مثل گردن درد، گوش درد، مشکلاتی در چشم یا حتی ستون فقرات دارید، از این روش و پوزیشن استفاده نکنید و خانم های باردار، افرادی که مشکلات قلبی و یا فشار خون بالا یا پایین دارند نیز نباید از این روش استفاده کنند.

سوالات رایج در مورد رشد سریع موها

هر ماه موی ما چند سانت رشد می کند؟

موی ما معمولا هر ماه حدود دو الی سه سانت رشد می کند اما با روش های بالا می توانید این میزان رشد را افزایش دهید.

آیا ماساژ سر به تنهایی باعث افزایش رشد مو می شود؟

ماساژ پوست سر با روغن می توان جریان خون را تحریک کند و در نتیجه رشد موها را نیز افزایش می هد.

آیا موخره ها از رشد مو جلوگیری می کنند؟

رشد مو ها در نتیجه تحریک فولیکول های سر اتفاق می افتد و ربطی به موخره ها ندارد و اگرچه که این مشکل می تواند صدمه های دیگری به رشد مو بزند.

ترکیب جادویی برای رشد سریع موها + دستور

4.32303
این مطلب مفید بود ؟1974329
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : رشد مو
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی