رفتار با جاری
بسیاری از افراد فکر می کنند که روابط بین جاری مثل مادر شوهر نباید حسنه باشد در صورتی که این گونه نیست و شما با نوع رفتار مناسب می توانید روابطه دوستانه ای با جاری تان داشته باشید.

راهکارهایی مسالمت‎آمیز برای رفتار با جاری حسود و موذی

یکی از ارتباط هایی که عروس خانم پس از ازدواج باید برقرار نماید ، ارتباط با جاری است. رابطه جاری ها را نمی توان مثل رابطه عروس و مادرشوهر قضاوت کرد اما به طور میانگین رابطه بین جاری ها کاملا دوستانه نیست. این رابطه معمولا تحت تأثیر روابط آن ها با خانواده شوهر شکل می گیرد.

اگر خانواده همسر باسامان و اعضای خانواده دارای تعامل های هنجاری با یکدیگر باشند بین جاری ها نیز روابط مثبت ایجاد می شود اما اگر خانواده همسر نابسامان و آشفته و گسسته باشد و عروس خانواده ،رابطه خوبی با خانواده همسر برقرار نکند ، ناخودآگاه احساسات منفی نسبت به همه اعضای خانواده همسر از جمله جاری نیز به وجود می آید. اگر رابطه سالم و دوستانه ای بین شما و جاری تان وجود ندارد و فکر می کنید او به شما حسادت می کند ، با این بخش از سبک زندگی نمناک همراه شوید و نحوه برقراری رابطه با جاری حسود را بیاموزید.

علت تیره شدن روابط بین دو جاری چیست ؟

رفتار غلط همسر

برخی از آقایان برای اینکه مشکلاتی که برادرشان داشته را تجربه نکنند ، سعی می کنند گربه را دم حجله بکشند و از همان ابتدای زندگی از همسر برادر خود و مشکلاتی که برای خانواده پیش آورده ، تعریف می کنند بدین ترتیب ذهنیت همسر خود را نسبت به جاری خود تغییر می دهند و اینگونه می شود که همسر او روابط خوبی با جاری خود برقرار نمی کند.

یکی دیگر از رفتارهایی که سبب می شود روابط بین جاری ها خوب نباشد این است که مرد مدام همسر برادرش را به رخ زن بکشد ، این امر باعث می شود زن به جاری خود حسادت کند.

رفتار اشتباه خانواده همسر

یکی از دلایلی که باعث می شود روابط بین جاری ها تیره و تار باشد ، رفتار خانواده همسر و رفتار خود همسر است. برخی از خانواده ها یکی از عروس های خود را دوست دارند و به دیگری بی اهمیت هستند و همین رفتار آن ها سبب حسادت عروس ها شده و بر تیره شدن روابط دامن می زند.

در برخی از مواقع نیز که بین دو جاری روابط دوستانه برقرار است ، این روابط از نظر مادر شوهر و پدر شوهر پسندیده نیست زیرا آنها می پندارند جاری ها با هم دسیسه ای بر علیه شان انجام می دهند بنابراین رفتارهایی انجام می دهند که روابط بین دو جاری را تیره و تار نمایند.

رفتار با جاری

مشکلات با همسر

برخی از خانم ها نیز به علت اینکه روابط خوبی با همسر خود ندارند و از او و خانواده اش ناراضی هستند ، با جاری خود نیز رفتارهای بدی انجام می دهند و دید منفی نسبت به او دارند هر چند او هیچ جای این ماجراها نیست.

افکار قدیمی و غلط

برخی از خانم ها نیز به علت افکار قدیمی خود ، نگاه متعصبانه و سوگیرانه ای نسبت به قوم همسرشان دارند و هیچ گاه خانواده شوهر و جاری را به چشم یک دوست نمی نگرند و فکر می کنند جاری آنها دشمنی است که هرگز نباید کنار هم قرار گیرند. 

نحوه صحیح رفتار با جاری حسود

از اهداف خود دور نشوید

اگر جاری شما از شما پیروی می کند ، به جای اینکه ناراحت شوید باید خوشحال باشید زیرا او در زندگی شما نقطه مثبت و موفقی مشاهده نموده که به آن غبطه می‎ خورد پس بیشتر از قبل روی اهداف و موفقیت‎های مثبت خود تمرکز کنید تا بدین صورت خودتان قدم بزرگی در راه موفقیت بردارید و هم به جاری خود کمک کنید که الگوپذیری خود را در مسیر درست انجام دهد.

مسیر الگوپذیری او را تغییر دهید

اگر هر کاری که می کنید جاری شما همان کار را انجام می دهد و از شما الگو می گیرد کارهایی مانند کمک‎های داوطلبانه در اجتماع، خلاقیت در کارهای هنری و هر کار مثبت و سازنده دیگری را انجام دهید تا توجه او به انجام این کارها جلب شود . اینگونه شما مسیر الگوپذیری او را تغییر داده اید و او را به سمت کارهای مثبت سوق داده اید و اینگونه خودتان نیز به آرامش خواهید رسید.

الگو پذیری

دائما به فکر رفتار اشتباه او نباشید

اگر جاری شما زندگی اش را بر مبنای استانداردهای شما قرار داده است به طوری که فکر می کنید به شما حسادت می کند ، علت این رفتار در او ممکن است خودکم بینی، کودکی سخت، مشکلات زندگی، نارضایتی از همسر باشد. پس دائما به فکر رفتار اشتباه او نباشید زیرا اینگونه شما دچار وسواس فکری مخربی می‎شوید . اگر علت رفتار او را بر این مبنا قرار دهید که او مشکلی داشته ، راحت تر می توانید با او کنار آیید و مدارا کنید.

آرامش خود را حفظ کنید

اگر جاری شما ، رفتارهای اشتباه انجام می دهد و شما را می رنجاند ، او در واقع قصد دارد که آرامش شما را برهم بزند و اعصابتان را به هم بریزد پس در هر شرایطی آرامشتان را حفظ کنید و به رفتارهای ایشان بی محلی کنید و هیچ واکنشی نشان ندهید.

هرگز انرژی و تمرکز خود را برای این مسائل هدر ندهید

اگر حسادت جاریتان اعصاب شما را بر هم ریخت ، به اعمال و گفتار ایشان اعتنایی نکنید و هرگز انرژی و تمرکز خود را برای این مسائل هدر ندهید . همیشه سعی کنید عزت نفس خود را حفظ کنید و همسر خوبی برای شوهرتان و عروس نمونه ای برای خانواده اش باشید تا رفتار و کارهای جاریتان جایگاه شما را نزد آنها تغییر ندهد.

رفتار مناسب

رفتار خود را باز بینی کنید

به رفتارهایی که با جاری تان داشته اید فکر کنید و از خودتان بپرسید آیا رفتار شما باعث شعله ¬ور شدن هر چه بیشتر حسادتش شده و یا می¬شود؟آیا خواسته و یا ناخواسته کاری نکرده¬اید که احساس تحقیر کرده و یا قصد ضربه زدن به شما پیدا کند؟ اگر متوجه شدید که علت رفتارهای جاری تان ، خودتان هستید هر چه سریعتر رفتار خود را تغییر دهید و با او صمیمی و فروتن باشید و ارزشش را نزد خود و دیگران بالا ببرید.

مدارا کنید

هرگز در برابر او احساسات منفی و غیرقابل کنترل خود را بروز ندهید و با او مدارا نمایید. احترام خودتان را حفظ کنید و در حد ضرورت رفت و آمد کنید و اجازه دهید گذر زمان همه چیز را کم کم تغییر دهد.

چگونه از جاری ها، دوست بسازیم؟

قالب های فکری قدیمی را دور بیندازید و دست دوستی به طرف جاریتان دراز کنید و در صورت نشان ندادن رفتار دوستانه ، باز هم محبت کنید و به او فرصت بدهید تا بتواند افکار قدیمی اش را کنار بگذارد و رفته رفته حسن نیت و محبت شما را درک کند و به این نتیجه برسد که هیچ چیزی ارزش دشمنی را ندارد و دنیا جای دوستی صمیمانه است.

رفتار دوستانه

سخنی با جاری ها

بهتر است تفکرات غلط و قدیمی خود را کنار بگذارید و به جاری خود نگاه دوستانه داشته باشید تا از رفتارهای او خیلی دلگیر نشوید . با خود فکر کنید که اگر این رفتاری که جاری شما انجام داده ، را دوستتان و یا یکی از افراد خانواده تان انجام می داد از دست او ناراحت و دلگیر می شدید.

اگر به هیچ وجه جاریتان حسادت خود را کنار نگذاشت ، بدانید ، دودی که از آتش خرمن حسادت برمی خیزد نخست چشم حسود را میسوزاند بعد به دیگران سرایت میکند.

طرز رفتار صحیح با جاری حسود ، بدجنس و موذی

3.4266
این مطلب مفید بود ؟18383
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی