روت کردن اندروید
در این مقاله به هرآنچه که درباره روت کردن اندروید لازم است می پردازیم و مزایا و معایب روت کردن گوشی های اندوریدی را بیان می کنیم.

 روت کردن اندروید و مزایا و معایب آن

تاکنون شاید بارها و بارها گلمه روت کردن اندروید و یا روت کردن گوشی را شنیده باشید و اما اطلاعات کافی نسبت به آن نداشته باشید. با این وجود توصیه می شود قبل از روت کردن گوشی حتما این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک را مطالعه کنید تا با روت نمودن گوشی و معایب و مزایای آن آشنا شوید و بتوانید هر چه بهتر تصمیم بگیرید. همراه ما باشید.

روت کردن چیست؟

بطور کلی روت نمودن فرایندی است که در آن محدودیت های گوشی حذف می شوند تا شما بتوانید از ویژگی های 0 تا 100 اسمارت فون خود استفاده نمایید و به نحوی دسترسی کامل به اندروید گوشی خود داشته باشید. با این وجود پس از روت شدن گوشی در بخش تنظیمات و دیگر بخش ها می توانید کنترل بیشتری داشته باشید. در واقع روت به معنای ریشه است و با این فرایند شما به ریشه گوشی خود که سیستم عامل آن است دست پیدا می کنید.

روت کردن گوشی

تصویری جالب از معنای روت کردن گوشی اندروید و قفل

با این وجود راه ها و روش های روت کردن برای هر گوشی مختلف است و باید به افراد حرفه ای بسپارید تا این فرایند را انجام دهند و در غیر این صورت ممکن است به گوشی خود آسیب برسانید. اما در ادامه با معایت و مزایای روت کردن گوشی آشنا خواهید شد.

معایب روت کردن گوشی چیست؟

1- حذف گارانتی و ضمانت گوشی

پس از روت کردن گوشی اندروید خود، دیگر آن تحت پوشش گارانتی نخواهد بود و با رخ دادن مشکلاتی اعم از خراب شدن سخت افزاری و... نمی توانید از گارانتی آن استفاده نمایید.

2- گوشی شما تبدیل به آجر خواهد شد!

بطور کلی گوشی ای که روت می شود، عملکرد آن ضعیف و ضعیف تر می شود و از آنجایی که گارانتی شما آن نخواهد شد، همانند این است که یک آجر در جیب خود گذاشته اید و هر آن ممکن است آسیبی به آن وارد شود و هزینه گران قیمتی را باید بپردازید.

3- ویروسی شدن سریع

گوشی هایی روت می شوند، به سادگی می توانند ویروسی شوند و مالکان این گوشی ها برای از بین بردن ویروس ها با استفاده های از برنامه های جانبی، رام گوشی را فلش می کنند تا ویروس های موجود از بین بروند.

 

روت کردن

مزایا و معایب روت کردن گوشی های اندورید

مزایای روت کردن گوشی چیست؟

روت کردن گوشی همراه با معایب موجود دارای مزایای متعددی نیز می باشد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم نمود.

1- اجرای برنامه های مخصوص

با استفاده از روت کردن گوشی می توانید به سادگی تمام برنامه هایی که در حالت عادی گوشی شما باز نمی کنند را باز کنید و از آن استفاده نماید.

2- حذف برنامه های دیفالت و نصب شده از قبل گوشی

پس از خرید تلفن و یا پس از بازنشانی کارخانه اسمارت فون خود مشاهده نموده اید که گوشی شما با تعدادی برنامه دیفالت یا پیش فرض اجرا می شود که ابن برنامه ها به هیچ وجه قابل حذف نمی باشند و برای حذف باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید.

3- خالی کردن حافظه گوشی

بطور معمول بصورت خواه ناخواه پس از آنکه شما برنامه یا برنامه هایی را در گوشی خود نصب می کنید، در حافظه گوشی ذخیره می شوند و نمی توانید این میزان دیتا را در اس دی کارت ذخیره کنید. اما پس از روت کردن گوشی می توانید به سادگی تمام تمام برنامه های نصب شده را همراه با دیتا آنها در اس دی کارت ذخیره کنید و به مرور حافظه گوشی خالی خواهد شد.

روت کردن اندروید و مزایا و معایب ان

4165
این مطلب مفید بود ؟13134
منبع : بخش نکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی