تمیز کردن آشپزخانه
برای تمیز کردن آشپزخانه نکات و ترفندهای مهمی وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید آشپزخانه تان را در کمترین زمان برق بندازید.

ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه به سادگی و سرعت هرچه تمام

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های خانه و مکانی است که خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را درون آن می گذرانند . تمیز کردن این بخش از خانه اندکی مشکل است اما با برنامه ریزی و نظم کاری به راحتی می توانید آشپزخانه تمیزی داشته باشید. در این بخش از رازهای خانه داری نمناک نکات مهم در تمیز کردن آشپزخانه را برای شما آورده ایم .

نکات مهم در تمیز کردن آشپزخانه

چند روش برای از بین بردن لایه های آهکی درون سماور و کتری وجود دارد :

  1. برای از بین بردن جرم های تازه و لایه های نازک آهکی سماور ، ابتدا بگذارید سماور داغ شود ، سپس مقداری آب یخ درون آن بریزید. در این روش اگر سماور بیش از حد داغ شود به آن آسیب می رسد .
  2. مقداری مساوی از سرکه و آب در سماور بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید تا جرم ها از دیواره کنده شود. برای از بردن بوی نامطبوع سرکه از داخلسماور چند بار آب را درون سماور بجوشانید و خالی کنید .
  3. برای از بین بردن رسوب سماور از فلس صدف یا همان گوش ماهی ها استفاده کنید . گوش ماهی آهک موجود در آب را به خود جذب می کند و نمی گذارد آهک آب به دیواره های سماور جذب شود.
  4. برای جرم گیری کتری و سماور مقداری جوش شیرین حل شده در آب استفاده کنید.
  5. برای رسوب زدایی در ظرف مورد نظر دو یا سه سیب زمینی رنده کنید و بگذارید نیم ساعت با آب بجوشد. سپس یک تکه زاج سفید کوبیده شده به آن بیافزایید و نیم ساعت دیگر بجوشانید.
  6. برای از بین بردن رسوبات درون کتری یا سماور آب بریزید و آن را در جایخی یخچال بگذارید. سپس آن را بشویید و با آب تازه بگذارید به جوش آید .

تمیز کردن کتری

روش تمیز کردن پیشخوان

برای تمیز کردن روی پیشخوان کابینت و وسایل آشپزخانه از یک محلول ملایم و ساده ضد عفونی کننده استفاده نمایید.

تمیز کردن کارد و چنگال میوه خوری

کارد و چنگال میوه خوری خود را سریع با آب ولرم و مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم بشویید و شستن آنها را به بعد موکول نکنید و آنها را در آب خیس نکنید زیرا تیغه و دسته آن زیبایی خود را از دست خواهد داد. حتما پس از شستشو کارد و چنگال ها را خشک نمایید .

تمیز کردن سینک ظرف شویی

نمک پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط و با کمی آب آن را به صورت خمیر درآورید .سپس با این خمیر و یک دستمال نرم، سینک ظرف شویی را تمیز و براق کنید.

یک دستمال یا حوله کاغذی را ربا سرکه خیس کرده و روی محل های مورد نظر پهن کنید و تا صبح صبر کنید سپس سینک را بشویید .

سرکه و نمک پودر را مخلوط کرده تا خمیری به دست آید سپس با آن رسوب را بسایید تا کاملا پاک شود.

سینک ظرف شویی

تمیز کردن وسایل آشپزخانه

روی پیش خوان و وسایل آشپزخانه به علت رطوبت ، گرما و تاریکی قارچ رشد می کند و باعث بیماری می شود بنابراین باید روی پیشخوان را با محلول زیر تمیز و ضد عفونی کرد .

در مقداری آب گرم یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک قاشق الکل سفید بریزید و روی وسایل را با محلول آغشته به ابر تمیز کنید . سپس با یک پارچه نم دار روی سطوح را کاملا پاک کنید و با استفاده از یک پارچه نخی تمام سطوح را کاملا خشک کنید.

تمیز کردن ظروف نقره

برای برق انداختن ظروف نقره ، یک پارچه نرم را به روغن زیتون آغشته کنید و روی سطوح ظروف نقره تان بکشید .

برق انداختن ظروف

تمیز کردن ظروف شیشه ای، چینی و لعابی

برای درخشندگی ظروف شیشه ای، چینی و لعابی، خمیری از سرکه یا آب لیمو و نمک پودر تهیه کنید و ظروف را با آن شسته و آب بکشید. برای تمیزی ظروف شیشه ای کمی سرکه به آب مورد استفاده برای آب کشی اضافه کنید .

ضدعفونی کردن تخته گوشت

برای ضدعفونی کردن تخته خرد کردن گوشت ، تخته را با آب و صابون بشویید و پس از شستشو آن را با سرکه و سپس با آب اکسیژنه رقیق اسپری کنید.

تمیز کردن فیلتر هود

فیلتر هود را در آورید و مایع ظرفشویی بر روی آن بریزید. سپس آب گرم روی آن بریزید و اجازه دهید که 10 الی 15 دقیقه همانگونه باقی بماند. سپس با کمک یک فرچه آن را تمیز کرده و لکه هایش را از بین ببرید.

تمیز کردن ظروف چدنی

برای تمیز کردن ظروف چدنی و از بین بردن خط و خش آن ، یک لیمو را با نمک درشت و روغن زیتون آغشته کنید و با آن به پاک کردن سطوح بپردازید.

روش تمیز کردن و برق انداختن آشپزخانه، ساده و سریع

4.645
این مطلب مفید بود ؟414
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی