تهیه لوسیون آلوئه ورا
ساخت لوسیون آلوئه ورا در خانه کار دشواری نیست، استفاده از لوسیون آلوئه ورا برای زیبایی و رفع خشکی پوست بسیار مناسب است.

روش ساخت لوسیون آلوئه ورا برای زیبایی و درمان پوست

یکی از بهترین لوسیون هایی که میتوانید از آن برای رفع خشکی پوستتان استفاده کنید لوسیون آلوئه ورا است که لطافت پوستتان را دوچندان میکند. برای تهیه لوسیون آلوئه ورا کافیست 45 دقیقه زمان بگذارید تا بتوانید در منزل این لوسیون را تهیه کنید.

لوسیون آلوئه ورا برای رفع خشکی پوست:

یکی از بهترین لوسیون هایی که می توانید برای کاهش خشکی پوست خود استفاده کنید، آلوئه ورا است، که خاصیت تسکین دهندگی و مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد.

مواد لازم برای ساخت لوسیون آلوئه ورا:

-یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
-یک قاشق غذاخوری عسل
- یک قاشق غذاخوری چای بابونه
- 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا
ساخت لوسیون آلوئه ورا

روش ساخت لوسیون آلوئه ورا برای زیبایی پوست

طرز تهیه:

ابتدا تمام عناصر ذکر شده را با یکدیگر درون یک مخلوط کن ترکیب کنید و 5 تا 10 قطره روغن ضروری را که دوست دارید به آن بیفزایید و دوباره هم بزنید.
لوسیون به دست آمده را درون یک شیشه بریزید و در نهایت آن را درون یخچال نگهداری کنید. چنانچه در بخش سلامت نمناک یادآور می شویم ؛ اگر طی 30 روز از لوسیون استفاده می کنید، نیاز نیست آن را داخل یخچال قرار دهید ولی چنانچه در این مدت از آن استفاده نمی کنید و مصرف آن بیش از 30 روز طول می کشد، آن را داخل یخچال قرار دهید.

نکته:

در صورت لزوم یا حساسیت، شما میتوانید از روغن انگور یا آووکادو به جای روغن بادام شیرین استفاده کنید. تمام مواد مورد استفاده را میتوان از داروخانه ها یا حتی سوپر مارکت ها تهیه کرد.

لوسیون های آلوئه ورا برای استفاده بعد از آفتاب

در حالی که اکثریت گرمی آفتاب تابستان را دوست دارند، اما برخی چیزها مانند:آفتاب سوختگی، نیش حشرات، خشکی و پوسته پوسته شدن اذیت کننده است، که خوشبختانه لوسیون خانگی آلوئه ورا برای اکثر مسائل پوستی مربوط به تابستان یک راه حل عالی و مناسب است.

مواد لازم برای تهیه لوسیون آلوئه ورا:

- ژله آلوئه ورا
- کره شی
این چهار عنصر سرشار از مواد مغذی هستند.
برای تهیه این عناصر را با یکدیگر ترکیب میکنیم تا یک بافت نرم به دست آید و سپس از آن استفاده کنید.
همچنین باعث آبرسانی به پوست می شود و عفونت های پوستی را تا حد زیادی کاهش می دهد. روغن زیتون هم به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی است به بهبود آسیب های پوستی کمک می کند.
شی باتر هم ضد التهاب فوق العاده است و برای بهبود خشکی پوست موثر می باشد. به طور کلی این لوسیون باعث نرم شدن پوستتان خواهد شد و مانع از پیشرفت و بدتر شدن بی آبی و خشکی پوست بدن می شود و دیگر اینکه از مواد طبیعی تهیه شده و بسیار مقرون به صرفه است.
تهیه لوسیون آلوئه ورا

روش تهیه لوسیون آلوئه ورا در خانه

نکته مهم:

اگر قصد استفاده از این لوسیون را برای افراد کم سن سال دارید، به شما توصیه می کنیم که روغن های گیاهی را اضافه نکنید.
روغن اسطوخودوس و نعناع هر دو گزینه ای عالی برای تسکین پوست، خنک کنندگی و کاهش التهاب است اما در کل برای این لوسیون خیلی ضروری نیستند.

لوسیون خانگی آلوئه ورا پس از آفتاب(2):

مواد لازم برای ساخت لوسیون آلوئه ورا:

- نصف فنجان روغن نارگیل
- یک و نیم قاشق غذاخوری موم عسل
- یک قاشق غذاخوری شی باتر
- یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
- یک فنجان ژل آلوورا
- 5 تا 8 قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه لوسیون آلوئه ورا:

روغن نارگیل، موم عسل، شی باتر و روغن زیتون را گرم کنید و سپس آن را در یک ظرف شیشه ای بریزید و اجازه دهید حدود یکی دو ساعت بماند، و زمانی که سرد شد می توانید ژل آلوورا را به آن اضافه کنید و درون یک مخلوط کن بریزید تا به خوبی ترکیب شود و در آخر روغن ها را اضافه نمایید و لوسیون را درون یک ظرف شیشه ای که هوا جریان داشته باشد، بریزید.
اچنانچه در این بخش از سلامت پوست نمناک عنوان شده است ین لوسیون برای انواع پوست مناسب است، اگر قصد استفاده از آن را دارید، ابتدا روی قسمتی از پوست قبل از مصرف مداوم امتحان کنید تا مطمئن شوید که هیچگونه واکنش منفی نداشته باشد (مثلا قرمزی و خارش)
مقداری کمی از این لوسیون را در یک ظرف شیشه ای بریزید و در حمام خود؛ برای استفاده فوری بگذارید و مابقی را درون یخچال نگه دارید. می توانید از لوسیون باقیمانده تا 3 الی 4 ماه استفاده کنید.

 

روش ساخت لوسیون آلوئه ورا در منزل برای زیبایی و درمان پوست

4.6227
این مطلب مفید بود ؟21017
منبع : coconutsandkettlebells / iranaloevera / بخش دنیای مد نمناک/ح.ب /ن
برچسب : آلوئه ورا
وبگردی