روغن مورچه
روغن مورچه یکی از روغن های طبیعی و گیاهی است که از زمان های قدیم برای رفع موهای زائد بدن از این روغن استفاده می کنند.

تاثیر روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد

روش های زیادی مانند استفاده از کرم های موبر ، اپیلاسیون و لیزر کردن برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سریع و راحت از شر موهای زائد راحت شوید . اما همه خانم ها نمی توانند از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند و تمایل دارند از روش های سنتی و طبیعی برای رفع موهای زائد استفاده کنند .

استفاده از روغن مورچه نیز یکی از همین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است .این روغن در عطاری ها به راحتی یافت می شود. برخی از افراد عقیده دارند اگر روغن مورچه را روزی سه مرتبه به مدت 5 تا 6 روز بر پوست عاری از مو ماساژ دهید موهای آن از ریشه در آمده و رشد موهای زائد برای همیشگی متوقف می شود.

اما آیا این گفته صحت دارد و می توان بر آن اطمینان نمود .در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک قصد داریم به این سوال شما که آیا با استفاده از روغن مورچه می توان موهای زائد را از بین برد، پاسخ داده و راهنمای کاملی درباره استفاده از این محصول دراختیار شما قرار دهیم.

روغن مورچه

 تاثیر روغن مورچه برای موهای زائد

تاثیر روغن مورچه در از بین بردن موهای زائد

در منابع طب سنتی مانند تحفه حکیم مومن تبریزی و مخزن الادویه خراسانی درباره خواص روغن مورچه مطالبی وجود دارد اما درباره کاربرد روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد مطلبی ذکر نشده است . در بخشی از این کتاب به دو نوع روغن مورچه اشاره شده که یکی از آنها از روغن گیری مورچه در روغن گیاه زنبق و خیری و دیگری از روغن گیری مورچه در روغن زیتون به دست می آید.

نسخه سنتی برای موهای زائد

طِلا کردن مورچه های کشته شده به روی پوست موجب از بین رفتن موهای زائد در بدن می شود. در زمان های قدیم مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و برای از بین بردن موهای زائد، روی پوست مالش می دادند تا مانع رشد موهای زائد در بدن گردد.

این روش در زمانی که فرد از هیچ روشی برای زدودن موهای زائد استفاده نکرده باشد، کار آمد است. با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده به روی پوست موهای زائد را می توان برای همیشه از بین برد.

رفع موهای زائد

رفع موهای زائد بدن با طِلا کردن مورچه ها روی پوست

کاربرد روغن مورچه در طب سنتی

برای از بین بردن موهای زائد محصولات شیمیایی مختلفی وجود دارد که حاوی آهک و زرنیخ هستند و تهیه آنها بسیار به صرفه تر از تهیه روغن مورچه و محصولات تهیه شده از روغن مورچه است. باید دید که چقدر مورچه باید استفاده کرد تا روغن مورچه به دست آید.

پیدا کردن و پرورش مورچه به وسعت زیاد منطقی نیست . در بعضی عطاری ها روغن مورچه به صورت سنتی تهیه شده و یافت می شود اما استفاده از این روغن ها نمی تواند سبب کاهش موهای زائد بدن شود زیرا روغن مورچه برای از بین رفتن موهای زائد کاربرد ندارد و باید برای اینکار از روش طلا کردن مورچه استفاده کرد.

نظرات متخصصان طب مدرن درباره استفاده از روغن مورچه

متخصصان طب مدرن معتقدند استفاده از روغن مورچه تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند موهای زائد را به صورت دائمی از بین برد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند.

اسید فرمیک موجود در روغن مورچه روی تغذیه پیاز مو اثر می گذارد و روند رویش موها را کند می کند. اما برخی از متخصصان پوست و مو معتقدند استفاده از این روغن تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد. درمانگران طب سنتی بر این باورند که استفاده از روغن مورچه تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد بلکه خود مورچه و طلا ِ کردن و ماسک کردن آن روی پوست سبب از بین رفتن موهای زائد خواهد شد.

طِلا کردن مورچه ها

آیا روغن مورچه تاثیری در رفع دائمی موهای زائد دارد؟

مصرف خودسرانه روغن مورچه ممنوع

جوشاندن مورچه در روغن زیتون و استفاده از این روغن سبب درمان و بهبود وز وز گوش و افزایش شنوایی افرادی که دچار کاهش قدرت شنوایی هستند ، خواهد شد. برای درمان این عارضه بیماران باید مقدار مشخصی از این روغن را درون گوش بچکانند. این روش باید مورد بررسی علمی قرار گیرد تا بدانید که چقدر میزان اثرگذاری این روغن زیاد است.

از داروهای سنتی به صرف اینکه طبیعی و گیاهی هستند نباید خودسرانه استفاده کرد. استفاده خودسرانه از روغن مورچه در گوش در صورتی که احتمال وجود زخم یا پارگی کوچک و نامحسوس در گوش وجود داشته باشد، ممکن است سبب بروز عفونت و آلودگی و یا اختلال های شنوایی در گوش شود پس هرگز بدون تجویز و مشورت با متخصص طب سنتی سراغ داروهای طبیعی و گیاهی نروید.

روغن مورچه خارجی یا ایرانی

روغن مورچه خارجی را از تخم مورچه استخراج می کنند به این روش که تخم مورچه را پس از خشک کردن، آسیاب می کنند و روغن آن را که مایعی قهوه ای و قرمز رنگ است طی فرآیندی که در دمای 50 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد استخراج می کنند.

مردم بر این باورند که استفاده از این نوع روغن در کاهش میزان رویش موهای زائد تاثیر فراوانی دارد و از آنها برای از بین بردن موهای زائد می توان استفاده کرد به طوری که بعد از 4 تا 5 بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش میزان رویش موهای زائد خواهیم بود. این روغن به دست آمده با اسانس های معطر خوشبو می شود و مورد استفاده مردم قرار می گیرد اما به نظر شما می توان حجم بالایی از تخم مورچه را برای تولید و استخراج حجم انبوه روغن تهیه کرد!

مضرات روغن مورچه

کاهش رشد موهای زائد بدن با روغن مورچه

مضرات استفاده روغن مورچه برای نوزادان

برخی از افراد وقتی صاحب کودک پر مو می شوند ، روغن مورچه تهیه می کنند و بدن کودک را با آن ماساژ می دهند ، اگر این روغن ، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکیبات دیگری داشته باشد که عوارضی در پوست نوزادایجاد می کند . حتی اگر این روغن، روغن مورچه باشد به علت دارا بودن اسید فرمیک در آن موجب سوختن پوست ، از بین رفتن ریشه موهای نوزاد و یا تیره شدن پوست می شود.

 

آیا روغن مورچه در رفع موهای زائد موثر است؟ + تمام نکات

4.3582
این مطلب مفید بود ؟49983
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی