روغن های جامد

مضرات روغن های جامد

کد مطلب : 53536زمان مطالعه : 1 دقیقه
اسیدهای چرب ترانس در روغن های جامد سبب افزایش کلسترول و LDL بد می شود و در عروق بدن و قلب رسوب می کند.

مصرف روغن های جامد از علل بروز بیماری های قلبی عروقی

با اینکه اولین علت مرگ و میر در کشور ما، بیماری های قلبی- عروقی می باشد و این بیماری رابطه ی مستقیم با نحوه ی تغذیه و مصرف چربی دارد، این سئوال مطرح است که با افزایش مصرف روزانه ی روغن های جامد نباتی با اسید های چرب ترانس، چه رویه ای را باید پیش گرفت؟ چرا این معضل بزرگ مورد توجه جدی قرار نمی گیرد؟

متاسفانه مردم تمایل زیادی به مصرف روغن های جامد و استفاده از غذاهای سرخ کرده دارند که نیاز به اطلاع رسانی جامع دارد.

روغن های جامد

مضرات روغن های جامد

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:مصرف روغن های جامد یکی از مهم ترین علل بروز بیماری های قلبی عروقی است.
وی اظهار داشت:روغن نباتی جامد به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع بالا و اسیدهای چرب ترانس که در جریان هیدروژناسیون تولید می شود برای سلامتی مضر است .

وی افزود:اسیدهای چرب ترانس در روغن های جامد سبب افزایش کلسترول و LDL بد می شود و در عروق بدن و قلب رسوب می کند، تجمع این ترکیبات در بافت چربی در ایجاد سرطان سینه، دیابت نوع دو و کم وزنی کودکان در زمان تولد موثر است.
براتی زاده تاکید کرد:داشتن رژیم غذایی کم چرب به دلیل کلسترول کمتر و افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها به دلیل داشتن مواد ضدسرطانی و فیبر غذایی در حفظ سلامت بدن بسیار موثر هستند.

مضرات روغن های جامد

3.621
این مطلب مفید بود ؟156
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از ایسنا-/ ر
وبگردی