رژیم لاغری روزه متناوب
روزه گرفتن خواص زیادی برای بدن دارد از جمله کاهش وزن اضافی که این روزها بخاطر فست فود خیلی از افراد دچار آن هستند رژیم روزه متناوب از بهترین رژیم های لاغری می باشد.

راهنمای کامل برای استفاده از رژیم روزه متناوب برای کاهش وزن و لاغری سالم

چند سال است کارشناسان توصیه می کنند شش وعده غذا در روز داشته باشیم و البته با یک صبحانه سالم شروع کنیم اما بسیاری از کارشناسان اکنون احساس می کنند ، اشتباه می کنند.

افراد در حال حاضر مراسم باستانی رژیم متناوب را بجا می آورند ، بسیاری از مردم اکنون در حال کشف مجدد این روش باستانی یعنی روزه هستند و پی برده اند اگر به درستی انجام شود ، می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد . برخی از این موارد شامل افزایش انرژی، کاهش وزن، نقض دیابت نوع 2 و بسیاری از تغییرات مهم دیگر در زندگی شما می شوند؛ این کار با صرفه جویی در زمان و پول همراه است.

رژیم روزه متناوب مناسب با عملکرد عالی برای کاهش وزن

البته، وقتی زمان امتحان کردن یک چیز جدید فرا می رسد، مخالفت های زیادی وجود دارد به عنوان مثال، زمانی که شما عبارت رژیم متناوب را مطرح می کنید، افراد زیادی بر این باورند که این تنها گرسنگی است . ساده است چون رژیم متناوب بر پایه عامل کنترل است.

در حالی که گرسنگی به سادگی کمبود غیر ارادی غذا است، این نوع رژیم گرفتن درست همان جایی است که شما از خوردن غذا در یک دوره زمانی طولانی امتناع می کنید. هر وقت که غذا نمی خورید، رژیم متناوب می گیرید. حتی کلمه " برک فست" ریشه در این کلمه دارد - به سادگی یعنی" شکستن رژیم " زمانی که شما خواب هستید و بلند می شوید رژیم را می شکنید .

همانطور که در اطلاعات بالا می توانید ببینید، رژیم متناوب یک رویکرد عجیب و غریب در رژیم گرفتن نیست. در عوض، یک بخش طبیعی از زندگی روزمره است. نکته کلیدی این است که این رژیم غذایی سنتی برای شما کار آمد است پس بیایید به برخی اطلاعات مفید که در این بخش از تناسب اندام نمناک گفته ایم نگاهی بیندازیم و ببینیم آیا این رژیم برای اهداف کاهش وزن شما مناسب است یا نه .

رژیم لاغری با روزه گرفتن

 رژیم لاغری روزه متناوب چگونه عمل می کند؟

برنامه رژیم متناوب یا همان رژیم روزه متناوب

چگونه رژیم متناوب می تواند برای شما کارآمد باشد ؟

رژیم متناوب می تواند به سادگی کارآمد باشد چون به بدن اجازه می دهد وزن اضافی را بسوزاند. هنگامی که غذا می خوریم، انسولین بالا می رود و قند در کبد می ماند. در کبد ، فضای محدودی وجود دارد، بنابراین گلوکز به دیگر قسمت های بدن به شکل چربی می رود.

با رژیم متناوب کاهش وزن اتفاق می افتد زیرا فراتر از یک رژیم غذایی ساده است، آن یک الگوی رژیم غذایی است. با مصرف کالری در طی یک دوره خاص از روز، به بدن این اجازه را می دهید.

وقتی زمان را افزایش می دهیم، انرژی غذایی موجود را برای کاهش وزن می سوزانیم. به سادگی خوردن را متوقف کنید اگر چرخه غذایی خود را به وعده های بسیار کوچک تر تقسیم کنید، به طور مداوم غذا می خورید و بدنتان تنها از انرژی غذای استفاده می کند و چربی بدن هرگز سوزانده نخواهد شد. اگر فقط آن را ذخیره کنید، تعادل را از دست می دهید و هیچ گونه رژیمی نخواهید داشت.

روزه برای کاهش وزن

نحوه کاهش وزن با رژیم روزه متناوب

فواید رژیم روزه متناوب

کاهش وزن با روزه متناوب یکی از مزایای بدیهی است. با این حال، مزایای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اینها شامل چیزهایی مثل بهبود وضوح ذهنی، کاهش سطح انسولین، نقض احتمالی دیابت نوع 2، و افزایش انرژی، نحوه استفاده از هورمون های رشد، جلوگیری بالقوه از بیماری آلزایمر و کاهش مشکلات التهاب می باشد.

زنانی که نگران چرخه قاعدگی هستند خوشحال خواهند شد اگر بدانند این استراتژی کاهش وزن در هر صورت، شکل و فرم رژیم را مختل نخواهد کرد.

مزایای مهم دیگر رژیم روزه متناوب

اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید این است که این روش چه مزایایی نسبت به رژیم غذایی سنتی دارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:رژیم های غذایی پیچیدگی هایی دارند؛ رژیم متناوب این طور نیست. رژیم ها پر هزینه هستند؛رژیم متناوب نه .

رژیم زمان می برد؛ رژیم متناوب زمان بسیار کمی می برد. در نهایت، رژیم غذایی به عنوان یک رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ رژیم متناوب بارها و بارها استفاده و به اثبات رسیده است.

رژیم غذایی روزه متناوب

 رژیم لاغری روزه متناوب

روش های صحیح برای استفاده و انتخاب رژیم روزه متناوب

رژیم روزه متناوب 20:4

برای این کار، شما تنها یک پنجره چهار ساعته خواهید داشت. با این واقعیت همراه است که شما چیزی حدود20 ساعت در روز چیزی نمی خورید. افرادی که آماده می شوند این رژیم متناوب را داشته باشند معمولا فقط یک وعده غذا یا دو وعده غذای کوچک تر در طول این دوره کوتاه دارند.

رژیم روزه متناوب 16:8

این همان نوع رژیم متناوب است، به جز در این نسخه شما یک پنجره 8 ساعته دارید ، هر دو این رژیم متناوب معمولا از صبحانه صرف نظر می کنند.

گزینه های دیگر رژیم متناوب :

همچنین رژیم های طولانی تری مثلا 24 ساعت رژیم متناوب36 ساعت و یک رژیمی که معمولا پنج روز غذا می خورید و سپس 2 روز محدود غذا نمی خورید.

انواع رژیم لاغری

انواع و اقسام رژیم لاغری روزه متناوب

نتیجه گیری درباره رژیم روزه متناوب

این گزینه ها بسیار ساده هستند زیرا تست می شوند ، هیچ غذای ویژه ای برای خرید وجود ندارد و فرمول خاصی وجود ندارد که دنبال شود. بزرگ ترین چیز در مورد رژیم متناوب باید این واقعیت باشد که آن ها نسبت به دیگر برنامه های غذایی محدودیت کمتری دارند. علاوه بر این، این رژیم غذایی آسان است. تا زمانی که منظم باشید، وزن کم می کنید.

روزه متناوب سالم ترین رژیم برای کاهش وزن و لاغری

3.677
این مطلب مفید بود ؟5621
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک /ن /آ
برچسب : رژیم لاغری
وبگردی