خودرو غیرایمن

توقف تولید 5 خودرو غیرایمن در کشور

تاریخ انتشار : 5 آبان 1401کد مطلب : 59737زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طی هشت ماهه گذشته این سازمان تولید پنج خودروی غیر ایمن و پر عیب را در کشور متوقف کرد.

ایرنا:دکتر مهدی اسلام پناه شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان افزود:بر این اساس تولید خودروهای سواری تیبا 1، تیبا 2، سمند، ساینا و پژو 405 با همراهی دولت و فرمان هشت ماده ای شخص رئیس جمهور متوقف شد.

وی با بیان اینکه چند خودرو نیز در این مدت رونمایی شد، اظهار داشت:تولید خودروی غیر ایمن و غیر استاندارد را متوقف می کنیم و به‌جای آن خودروی جایگزین متولد می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه این کار موجب خوشحالی، مردم شد، ادامه داد:انجام چنین کاری در سایر حوزه ها امکان‌پذیر است و از طرفی این سازمان نقشی مؤثر در تمامی حوزه ها دارد.

اسلام پناه با اشاره به اینکه خط تولید پراید نیز 2 سال پیش متوقف شد، افزود:خودروهای کنونی برای سالها قبل بوده و دستگاههای خودروساز، وزارت صمت و راهور همکاری لازم را داشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن استاندارد 6 هزار و 44 استاندارد ملی وضع شده است، گفت:این مهم در طرح های مسکن عینیت دارد چرا که دیگر نمی خواهیم حوادثی همانند متروپل در کشور رخ دهد.

اسلام پناه با اشاره به اینکه دستگاه مرجع باید در این خصوص بدون تعارض منافع نظارت داشته باشد، ادامه داد:دادستان عضو شورای عالی استاندارد کشور بوده و به‌طور کلی دستگاه قضا عضو شورای استاندارد است و تا کنون همکاری بسیار خوبی انجام گرفته است.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود:امسال کار رسانه ای حرفه ای در خصوص هفته استاندارد در کشور انجام گرفت تا عموم مردم بیش از گذشته با مقوله‌ مهم استاندارد آشنا باشند.

وی با بیان اینکه رسانه های گروهی در ترویج استاندارد نقش آفرین هستند، خاطرنشان کرد:در قانون استاندارد، مجازات و جرایم لحاظ شده و در واقع ظرفیت های بسیاری هم وجود دارد که آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است.

اسلام پناه خاطر نشان کرد:طبق قانون،کارشناسان سازمان ضابط خاص دستگاه قضا هستند، در این موضوع مشکلی نداریم اما کمتر به آن عمل شده و در این میان نیت ما بگیر و ببند نیست.

انتهای پیام/م

توقف تولید 5 خودرو غیرایمن در کشور

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی