زندگی با معلولیت
افرادی که به تازگی دچار معلولیت شده اند نباید ناامید باشند و زندگی موفقی با توجه به توانایی ها و شرایطی که دارند برای خود بسازند.

افرادی که تازه دچار معلویت شده اند بخوانند و بدانند ( زندگی با معلولیت )

فرد می تواند بر اثر تصادف دچار ناتوانی جسمی شود یا این ناتوانی را ژنتیکی و یا در اثر تغییرات اجتماعی یا عاطفی کسب کند. بیشتر این تغییرات چیزهایی هستند که نمی توانیم خودمان را از قبل برایشان آماده کنیم و هیچ روتین معمولی برای آن ها وجود ندارد و باید در مورد آن ها اطلاعات کافی کسب کنیم.

ناتوانی ها باعث ترس و وحشت در افراد می شود تا جایی که گاهی اوقات آن ها را از محدوده زندگی شان دور می کند و دیگر امیدی به بهبود ندارند و این احساسات به مراتب در فرد رشد پیدا می کند تا جایی که نمی تواند خودش امور زندگی را به انجام برساند.

امیدوارم که راهکارهای این بخش از نمناک بتواند به بهبود این شرایط و احساسات در چنین افرادی کمک کند و دریچه نگاه جدیدی از دنیا را رو به آن ها باز کند. قبل از هر چیز باید ناتوانی را فراموش کنید و احساس کنید که قادر به انجام هر کاری در دنیا هستید.

در ادامه به ارائه چند نکته و نصیحت به افراد سالمی که ناگهان معلول می شوند ، آن ها به شما کمک خواهند کرد بفهمید چه چیزی ممکن است در ذهن، بدن و زندگی اجتماعی رخ دهد و شما را در طول مسیر حرکت دهد تا هر چه زودتر به طور معمول با معلولیت خود زندگی کنید.

زندگی با معلولیت

نکات مهم و حیاتی برای افرادی که به تازگی وارد زندگی با معلویت شده اند

واکنش های عاطفی:

منتظر یک عکس العمل عاطفی از فرد سالم به سمت فرد ناتوان در زندگی باشید. عصبانیت، ناامیدی و دلخوری، زمانی رخ می دهند که توانایی ها از دست می روند. از انرژی این احساسات برای تبدیل کردن منفی ها به مثبت ها و فعال شدن برای تلاش های بازیابی خود استفاده کنید.

اگر دیدید که از بدترین احساسات منفی گذشته تان نمی توانید رها شوید، تردید نکنید که از مشاوره، روش های کاهش استرس و یا کمک دیگران استفاده کنید. اغلب بیمارستان ها و موسسات خدمات اجتماعی برای کمک به افراد تازه معلول، گروه هایی را ایجاد می کنند.

واکنش های مردم:

انتظار داشته باشید که دیگران واکنشی متفاوتی را نسبت به قبل از ناتوانی شما نشان دهند.اکثر اوقات مردم می خواهند چیز درست را انجام دهند و بگویند، اما جامعه ما را به اندازه کافی برای رسیدگی به آسیب های ناتوانی افراد آماده نمی کند. به خانواده، دوستان و آشنایان خود دسترسی داشته باشید و آن ها را تشویق کنید که مثل قبل از معلولیتتان با شما رفتار کنند.

تغییرات بدنی :

در انتظار تغییرات در سطح انرژی و نحوه کار بدن و ذهن باشید . سطح انرژی شما در این شرایط تغییر می کند و باعث می شود که عملکرد ذهن و بدن شما نیز تغییر کند.انجام دادن کارهای آسان در این شرایط به کارهای سخت تبدیل خواهد شد. زمان زیادی به خودتان بدهید تا با وضعیت جدید وفق پیدا کنید و قبل از اینکه آماده شوید کاری انجام ندهید.

با وجود این که شما ممکن است احساس کنید، این زمانی برای گوشه نشینی نیست، از تمام حمایتی که می توانید کسب کنید استفاده کنید . می توانید به روش های خلاقانه فکر کنید که اهداف یکسانی را به طور متفاوت انجام دهید و در صورت امکان حتی مستقل باشید .

ترس معلولین

همکاران :

از همکاران خود انتظار داشته باشید که به طور بالقوه با شما احساس همدردی و ناراحتی کنند و احساس راحتی گذشته را با شما نداشته باشند. برخی از افراد تازه معلول شغل خود را از دست می دهند و اگر شما هنوز قادر به انجام کاری هستید که برای آن استخدام شده اید, این برای کارفرمایتان غیر قانونی است که شما را اخراج کند. شما حق این را دارید که در این شرایط از کارفرمای خود شکایت کنید و این فرصت را به خود بدهید که در این شرایط بتوانید با شرکت کار کنید.

دولت و سازمان ها:

انتطار تاخیرهای خدمات رسانی از سوی سازمان ها را داشته باشید.گاهی اوقات پرسنل پزشکی و افراد در این زمینه با وجود تاخیرها می توانند کمک شایانی به بهبود حال شما کنند.

اگر در بیمارستان یا سازمانی با تاخیر کار پرستاران مواجه شدید، باید به سمت آن ها بروید و نیاز خود را دوباره و دوباره به آن ها یادآوری کنید. استفاده از ویلچرهای موجود در بیمارستان را فراموش نکنید و جایگاه خود را در ویلچر تثبیت کنید و راحت ترین پوزیشن را برای خود پیدا کنید.

کلاهبرداری های شغلی:

ممکن است به عنوان یک فرد ناتوان شغل های زیادی در منزل به شما پیشنهاد داده شود که شما را گول بزند.بعضی از این شغل ها کاملا متناسب با وضعیت فرد معلول و ناتوان است اما بعضی دیگر کاملا دروغ محض است پس بهتر است که زود اعتماد نکنید و قبل از قبول هرکاری تحقیقات لازم را انجام دهید. مثلا افرادی را پیدا کنید که حداقل شش ماه با این شرکت ها کار کرده اند و از این تجربه راضی بوده اند.

زندگی معلولین موفق

کمک هزینه :

بسیاری از افراد تصور می کنند که با کمک هزینه های مربوط به معلولان می توان خرج این وضعیت را داد و در چنین مواقعی باید یک حقوقی داشته باشید که بتوانید از طریق آن خرج و مخارج خود را بپردازید . چه مهارت ها و استعداد هایی را باید در این راه ها استفاده کنید؟ معمولا افرادی در این زمینه هستند که می توانند در این زمینه به شما مشاوره دهند.

مراقبت (ها):

بسته به شدت ناتوانی شما، ممکن است به یک تیم مراقبت نیاز داشته باشید.این تیم باید به طور ایده آل متشکل از افرادی باشد که به طور مطلوب نسبت به شما تمایل دارند که کارشان را شروع کنند، مانند اعضای خانواده و دوستان مشتاق.

اگر باید کسی را استخدام کنید که مراقب شما باشد، سابقه آن ها را تا جایی که ممکن است بررسی کنید تا پیش زمینه شغلی او را بدانید. اغلب افراد معلول از کارکنان مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند.

معلول شدن ناگهانی

مقابله:

ناتوانی به همان اندازه که در ابتدا فکر می کنید شما را ضعیف نمی کند. وقتی یک در بسته می شود، درهای بسیاری دیگری باز می شوند. یک مرد کور می تواند صدای افتادن یک سوزن در فاصله 100 متری را بشنود، عضله ای حساسیت فوق العاده ای را در پوست صورت خود ایجاد می کند که او را قادر می سازد رنگ ها را "احساس" کند. به دنبال توانایی پررنگی بگردید که همراه با این ناتوانی به شما اعطا شده است و این دنیا منتظر شماست و نامحدود است و بدانید که هیچ چیز غیر ممکن نیست.

فرصت هایی که برای شما موجود هستند را مشاهده کنید که هرگز نمی توانید آن را به عنوان یک فرد دیگر ببینید. جهان منتظر است و احتمالات بی حد و حصر. چه آینده ای را انتخاب می کنید؟

تصمیم درست :

هیچ چیز غیر ممکن نیست ؛ خوب، تقریباً هیچی. اگرچه ممکن است هرگز یک جفت کلیه نداشته باشید و نتوانید اندامی را که از دست داده اید دوباره زنده کنید اما تقریباً هر کاری که قبل از ناتوانی تان آرزویش را داشتید هنوز امکان پذیر است.

شما فقط ممکن است مجبور باشید کمی خود را تغییر دهید تا به آن برسید. نگذارید که چیزی در راه شما بایستد و طعمه سرزنش و ترحم به خود نشوید. شما تنها کسی هستید که می توانید از عمق ناامیدی به تمام موفقیتی که در زندگی می خواهید برسید پس به دنبالش بروید .

زندگی با معلولیت ؛ اگر به تازگی دچار معلولیت شده اید بخوانید

3.88
این مطلب مفید بود ؟62
منبع : disabled-world / بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : ویلچر نشین
وبگردی