ساخت دوربین
ساخت کوچکترین دوربین جهان برای ورود به بدن انسان انجام شد. این دوربین به اندازه یک دانه نمک و به عرض 2 تار مور انسان و با پرینتر سه بعدی ساخته شده است که در نوع خود یک شاهکار محسوب میشود.

ساخت اولین دوربین برای ورود به بدن انسان

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اشتوتگارت متشکل از دانشجویان دکتری موفق به ساخت دوربین توسعه یافته و پیشرفته ای شدند که بسیار ریزتر از دوربین های دیگر است. تکنیک های ساخت نوین امکاناتی را فراهم کرده تا با استفاده از پرینترهای سه بعدی کوچکترین لنز ممکن دوربین ساخته شود .

این تیم در مدت چند ساعت موفق به ساخت این لنز با استفاده از فناوری 3D شدند. این دوربین دارای لنزهای پیشرفته ای در ابعاد یک دانه نمک است و به راحتی در داخل سرنگ های پزشکی جابه جا می شود و در حقیقت هدف اصلی از ساخت این دوربین ورود به داخل بدن انسان و به نوعی گشت و تحقیق در این رابطه است .

ساخت دوربین

ساخت دوربین به اندازه یک دانه نمک

 

 

مشخاصت دوربین ساخته شده به اندازه یک دانه نمک و به عرض 2 تار مو

درحالیکه طراحی و تولید این لنز به خودی خود یک کار خارق العاده است ، دستگاه در واقع شامل سه لنز و یک فیبر نوری به عرض دو رشته تار مو است که در نوع خود شاهکار محسوب می شود.این فیبر نوری در حقیقت اجازه و امکان اتصال دوربین به بدن انسان را دارد که با تزریق به داخل بدن به پزشکان امکان بررسی های دقیق در شرایط حساس را می دهد . محققان می گویند، این دوربین استثنایی را می توان در درون تمامی ارگان های زنده انسان و حتی مغز به حرکت درآورد و بنابراین در آینده نزدیک می توانیم شاهد تهیه تصاویر بی نظیر و بی سابقه از درون بدن انسان ها باشیم.

 

از آنجایی که هیچ نور و روشنایی در داخل بدن انسان وجود ندارد این دوربین با یک ال ای دی کوچک همراه و جفت شده است . طول این دوربین 125 میکرومتر و پهنای ان به اندازه دو موی انسان است. دوربین یاد شده می تواند از فاصله 3 میلیمتری بر روی هدف خود فوکوس (تمرکز) کند و تصویربرداری را آغاز نماید. در نتیجه کل سیستم تصویربرداری یاد شده به راحتی در درون یک سرنگ جای می گیرد.

عکس ساخت دوربین

عکس ساخت کوچکترین دوربین برای ورود به بدن انسان

این تیم تحقیقاتی با بهره گیری از همین ایده یک نسخه مشابه با حسگرهای متفاوت طراحی کرده اند که برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت .، به گفته مسئول این طرح لنز و دوربین ساخته شده برای عملیات حساس جمع اوری اطلاعات به روشی نامحسوس (جاسوسی) ، نصب بروی روی هواپیماهای بدون سرنشین و دهها مورد دیگر کاربردهای فراوانی خواهد داشت. 

محققان برای نشان دادن دیگر کارکردهای این لنزها آن رو بر روی یک تراشه کوچک چاپ کرده و برای طراحی حسگری کوچک به کار گرفتند. ساخت این دوربین با سرعت بالا و دقت فراوان ممکن است و احتمالا در آینده از آن برای ساخت پهپادهایی استفاده می شود که کوچکتر از حشراتی همچون زنبور عسل هستند.

به گفته استاد " هارالد گیسن " از دانشگاه اشتوتگارت این طرح ابتدا به صورت مدل CAD طراحی شد و سپس با پرینتر سه بعدی به مرحله پایانی رسید. 

دوربین ، ریزترین دوربین جهان برای ورود به بدن انسان+ تصاویر

4.612
این مطلب مفید بود ؟111
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ن
برچسب : دوربین
وبگردی