ساخت شلف
ساخت شلف و به قول قدیمی ها طاقچه ، ایده ای است ساده ولی زیبا برای تزیین خانه با وسایل دورریختنی از قبیل کمربندهای مردانه و تعدادی چوب. آقایان هنرمند ابزار برداشته و دست به کار شوند.

 آموزش ساخت شلف

آقایان هنرمند، کمربندهایتان را دور نریزید! برای درست کردن یک طاقچه متفاوت و روستیک، به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد. درست کردن این طاقچه به وسایل زیادی احتیاج ندارد، ولی باید در ساخت آن نهایت دقت را به کار ببرید تا صاف و محکم از آب در بیاید.

روش ساخت طاقچه

وسایل لازم برای ساخت شلف

تخته چوب

2عدد کمربند چرمی

دریل

رولپلاک

پیچ

میخ تزیینی


مراحل ساخت شلف

ابتدا برای اینکه این مرحله را با دقت انجام دهید، اول کمر بند های حلقه شده را درست به اندازه هم در بیاورید. سپس برای علامت گذاری جای پیچ ها، از زمین تا جای پیچ ها را اندازه بگیرید تا درست به موازات زمین و در یک راستا باشند. البته به کمک شاقول بهتر می توانید این کار را انجام دهید. بعد با دریل دو جای علامت گذاری شده را سوراخ کنید و کمربند هایتان را به کمک پیچ و رولپاک نصب نمایید.

آموزش تزیین منزل با وسایل دور ریختنی

چگونه شلف بسازیم

 سپس در فاصله های منظم، میخ های تزیینی را به لبه تخته چوبتان بکوبید. این مرحله صرفا تزیینی است و می توانید در صورت تمایل چوبتان را رنگ کنید یا هر تزیینی که مایل هستید انجام دهید.

ساخت شلف

 تخته چوب را روی کمربند ها قرار دهید. طاقچه شما آماده است! برای محکم کاری، می توانید تخته چوب را نیز از دو طرف به کمربندتان میخ کنید تا حرکت نکند.

ساخت شلف

اجرای همین ایده، ولی مدل دخترانه و لطیف آن را می توانید در عکس های زیر ببینید.

 ساخت شلف

ساخت شلف و باکس با کمربند مردانه+ تصاویر

4.719
این مطلب مفید بود ؟181
برگرفته از بردوک /ن
وبگردی