ساخت شیر پاک کن خانگی
با ساخت شیر پاک کن های خانگی و طبیعی می توانید از خشکی پوست خود جلوگیری کنید و از آسیب های مواد شیمیایی موجود در شیر پاک کن های دیگر به دور باشید.

فرمول ساخت شیر پاک کن خانگی و طبیعی

شیرپاک کن طبیعی و خانگی را با مواد اولیه ارزان قیمت بسازید. شیرپاک کن خوب و بدون مواد شیمیایی که با جنس پوست شما سازگار باشد علاوه بر زیبایی موجب رفع خشکی و مرطوب شدن پوست صورت شود. شیر پاک کن یک محصول مراقبتی فوق العاده است که آلودگی های محیطی روزانه و مواد آرایشی را از روی پوست می زداید.

فرقی ندارد که پوست شما خشک یا چرب باشد ، آنچه مهم است این است که بتوانید شیر پاک کن مناسب برای پوست خود را بشناسید . برخی از شیر پاک کن های موجود در بازار دارای مواد نگهدارنده و شیمیایی هستند که به پوست آسیب وارد می کنند پس بهتر است به جای استفاده از این نوع شیرپاک کن ها در خانه پاک کننده طبیعی و مناسب پوست خود را بسازید .

در این بخش از دنیای مد نمناک با انواع شیرپاک کن های طبیعی آشنا شوید.

ساخت شیر پاک کن خانگی

شیر پاک کن پوست تان خشک است یا چرب؟

اگر دارای پوست چرب هستید باید از مواد غذایی و طبیعی مانند انواع مرکبات استفاده نمایید که موجب کاهش چربی پوست شوند و پایه اسیدی داشته باشند .

طرز ساخت شیرپاک کن برای پوست های خشک و چرب

اگر دارای پوست حساس هستید مواد مانند آلوورا یا چای سبز که خاصیت التیام بخش برای پوست دارند ، را استفاده نمایید . اگر از مواد طبیعی برای پاک کنندگی صورت استفاده نمایید ، بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت و هیچگاه پوستتان را خشک نمی کند. صورت خود را با آب گرم قبل از استفاده از پاک کننده، مرطوب کنید و سپس پاک کننده را روی صورت خود با حرکات دورانی ماساژ دهید و بعد صورت خود را آب بکشید.

تمام منافذ پوست شما پس از به کارگیری این پاک کننده باز خواهد شد . وقتی صورت خود را با آب شستید ، حوله را روی صورت قرار دهید اما به هیچ وجه آن را روی صورت نکشید زیرا موجب آسیب به پوست می شود و روی پوست چروک ایجاد می کند.

شیر پاک کن پوست چرب

پاک کننده انرژی بخش پوست

یک سیب را کاملا پوست بگیرید و یک برش از آن را با 2 قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری آب مرکبات (لیمو یا پرتقال) مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس این ماسک را بر روی صورت خود بگذارید . این ماسک را می توانید تا 3 روز در یخچال نگه دارید ، این ماسک یکی از بهترین ماسک ها برای انواع پوست ها می باشد.

ساخت شیر پاک کن طبیعی

می خواهید پوست تان مرطوب باشد؟

پوست های خشک نیاز به مرطوب کننده ای دارند که به پوست رطوبت برساند و چربی های طبیعی پوست را از بین نبرد. یک خیار را پوست بکنید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید سپس یک قسمت از آن را له کنید و آب آن را بگیرید ، سپس آن را با 2 قاشق غذاخوری جو پخته و 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و این ماسک را با یک پنبه بر روی پوست صورتتان بگذارید.

پوست تان آسیب دیده است؟

این ماسک می تواند پوستتان را ترمیم کند و به جوان سازی آن بپردازد ، با یک برش کوچک انبه پوست کنده را با یک برگ بزرگ آلوورا پوست کنده مخلوط کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری ماست بیافزایید تا خمیری شکل شود و سپس این ماسک را روی قسمتهای آسیب دیده پوست صورتتان بمالید.

شیر پاک کن انواع پوست

شیرپاک کن پاک کننده های مناسب پوست چرب را بشناسید

شما می توانید برای شستشوی پوست تان و درمان جوش های خود بدون هیچ هزینه ای در منزل با مواد گیاهی و طبیعی ماسک بسازید و روی پوستتان قرار دهید تا چربی های پوست تان را متعال کند.

1. مقداری شیر را با یک دستمال نخی بر روی پوست صورتتان بمالید و چند دقیقه صبر نمایید تا خشک شود سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

2. شیر، عسل و دانه های کنجد را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود ، سپس این مخلوط را روی پوست هر قسمت از بدن خود می توانید استفاده نمایید.

3. مقداری آب لیمو، عسل و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط نمایید و سپس روی پوست صورت تان قرار دهید تا خشک شود سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

فرمول ساخت شیر پاک کن خانگی برای انواع پوست

3.363
این مطلب مفید بود ؟4221
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی