ست کردن لباس
ست کردن رنگ لباس آنقدر هم که فکر میکنید سخت و پیچیده نیست, در ادامه چند ترکیب رنگ فوق العاده برای لباس زنانه را مشاهده کنید.

ست کردن رنگ لباس زنانه با رنگ های شیک

بسیاری از افراد در انتخاب لباس‌های خود بیشتر از رنگ‌های سفید، سیاه، طوسی و قهوه‌ای استفاده می‌کنند؛ زیرا این رنگ‌ها به‌راحتی با هم ست می‌شوند و نیازی به زمان و فکر زیاد برای هماهنگ کردن رنگ‌ها ندارند. اما با کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه، می‌توانیم با ترکیب دو رنگ متفاوت، ترکیبات رنگی جدیدتر و شادتر ایجاد کنیم و همزمان از مزایای سلامتی آن نیز بهره‌مند شویم.

ترکیب و ست کردن رنگ‌های لباس‌ها نیازمند مهارت و دقت است. حتی اگر لباس‌های برندهای برتر را خریداری کرده باشید، اما آنها را به درستی ست نکنید، تیپ خود را خراب کرده‌اید. اگر به دسته‌ای از خانم‌هایی تعلق دارید که کمد لباس شما از لباس‌های مشکی، خاکستری و سایر رنگ‌های تیره پر است، این بخش از دنیای مد نمناک را تا انتها مطالعه کنید.

قرمز روشن یا شرابی 

رنگ قرمز روشن یا شرابی دارای بیشترین درجه گرما در طیف نوری است؛ بنابراین اگر لباسی به رنگ قرمز دارید، می‌توانید آن را با رنگ شرابی ست کنید. این ترکیب رنگی با اکثر پوست‌ها و رنگ موها همخوانی دارد و باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می‌شود. همچنین، حالت تندی قرمز روشن را خنثی می‌کند.

سبز و بلوطی

رنگ‌ها تأثیرات بسیاری بر روان ما دارند. بنابراین اگر لباسی با رنگ سبز دارید، می‌توانید آن را با کفش، کیف و زیورآلات بلوطی ست کنید؛ این دو رنگ با هم بسیار عالی و باشکوه به نظر می‌رسند و برای کسانی که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند، مناسب هستند.

ارغوانی و سبز یشمی

سبز یشمی یا آبی روشن همراهی بسیار مناسبی برای رنگ ارغوانی دارند؛ این ترکیب رنگی تندی رنگ ارغوانی را خنثی می‌کند و باعث باز شدن رنگ پوست می‌شود. همچنین، این ترکیب برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مناسب است.

سرخابی و آبی لاجوردی

اگر وارد دوره میانسالی شده‌اید، می‌توانید رنگ سرخابی را با آبی لاجوردی ست کنید؛ این ترکیب برای خانم‌های میانسال بسیار مناسب است و تندی رنگ سرخابی را خنثی می‌کند.

خردلی و خاکی

اگر لباسی به رنگ خردلی دارید و معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید؛ این ترکیب بنفش و زرد نیز به لباس‌های شما جلوه تنی طلایی می‌دهد و تندی رنگ خردلی را خنثی می‌کند. این ترکیب برای افراد میانسال بسیار مناسب است.

بنفش و زرد

رنگ‌های بنفش و زرد هم با همراهی زیبا جلوه‌ای شاد و جوان‌پسند به لباس‌های شما می‌دهند و تندی رنگ بنفش را خنثی می‌کنند؛ این ترکیب برای کاهش توجهات به سیاهی دور چشم بسیار مناسب است.

شرابی و صورتی کمرنگ

رنگ‌های بنفش و شرابی که با هم ترکیب شوند، حس خوبی را به ما القا می‌کنند و از حالت تندی بنفش جلوگیری می‌کنند؛ این ترکیب برای کسانی که عصبی یا خسته هستند، مناسب است.

اهمیت ترکیب صحیح و ست کردن رنگ و اثرات آن در روحیه ما

رنگ‌ها تأثیر زیادی در حالت روحی ما دارند. زمانی که به یک رنگ خاص نگاه می‌کنیم، در واقع پیامی به مغزمان ارسال می‌شود و باعث ترشح هورمونی در هیپوتالاموس می‌شود. به عنوان مثال، نگاه کردن به رنگ‌های گرم و روشن مانند قرمز یا صورتی، هورمون دوپامین که به عنوان هورمون احساسات خوب شناخته می‌شود، در مغز ترشح می‌شود و باعث تقویت روحیه و افزایش نشاط می‌شود.

از سوی دیگر، نگاه کردن به رنگ‌های سرد منجر به ترشح هورمون اکسی توسین می‌شود که آرامش و خونسردی را به ارمغان می‌آورد.

روش ست کردن لباس با ترکیب رنگ های جذاب

3.443
این مطلب مفید بود ؟2914
منبع : بخش دنیای مد نمناک /ن
وبگردی