سد گاوازنگ زنجان
سد گاوازنگ زنجان از جاذبه های طبیعی شهر زنجان می باشد که تفرجگاهی پرطرفدار و مناسب برای قایقرانی و ماهیگیری است.

سد گاوازنگ زنجان تفرجگاهی دیدنی

زنجان مرکز استان و شهرستان زنجان در شمال غرب ایران و از بزرگترین شهرهای شمال غرب ایران است؛ و براساس آمارنامه های منتشر شده دارای 416851 نفر جمعیت در سال 13899 خورشیدی، نوزدهمین شهر کشور از لحاظ جمعیت محسوب می شود. مساحت شهر زنجان نیز قریب 81کیلومترمربع است. نام زنجان عربی شده واژه زنگان است.

مردم منطقه هنوز هم تلفظ زنگان را به کار می برند. شهر زنجان در دره زنجان چای (از شاخه های قزل اوزن قرار گرفته و سر راه شوسه و راه آهن تهران به تبریز می باشد.

صنایع دستی از قبیل ورشوسازی و نقره سازی و ملیله کاری و چاروق دوزی و چاقوسازی و فرش بافی (فرش زنجان) آن مشهور است.

زنجان از شمال به شهرستان طارم و خلخال و میانه و از مشرق به سلطانیه و طارم و از جنوب به خدابنده و ایجرود و از غرب به شهرستان ماه نشان محدود است و از سطح دریا 16633 متر ارتفاع دارد. اما این شهر جاذبه های دیدنی زیادی دارد اما تفرجگاهی که بیشترین بازدیدکننده را دارد سد گاوازنگ زنجان است.

 

سد گاوازنگ زنجان

سد زیبای گاوازنگ از جاذبه های طبیعی شهر زنجان

 

تفرجگاه شهر زنجان

سد گاوازنگ از جاذبه های طبیعی شهر زنجان به شمار میاد و در شمالی ترین نقطه شهر واقع شده است. این سد که جزوی از مجموعه تفریحی گاوازنگ یا ائل داغی ست، با احداثش در حدود 15 سال قبل زیبایی دو چندانی به این مجموعه بخشیده است. سد خاکی گاوازنگ در تفرجگاه بزرگ زنجان ’’دهکده تفریحی گاوازنگ زنجان ’’ در کنار دیگر تفریحات این مجموعه مانند لند مارک وچایخانه، رستوران پذیرایی ، مجموعه بازی و تفریحی رو باز، مجموعه ورزشی، پیست دوچرخه سواری قرار گرفته است.

 

سد گاوازنگ زنجان

سد زیبای گاوازنگ از جاذبه های طبیعی شهر زنجان

 

سد خاکی گاوازنگ در تفرجگاه بزرگ زنجان ’’دهکده تفریحی گاوازنگ زنجان ’’ قرار گرفته است

این سد از پرطرفدارترین تفرجگاه های این شهره و اهمیت زیادی برای دوستداران طبیعت منطقه داره که طی اقدامی به پاکسازی زباله های سد و رودخانه آن کردن. علاوه بر فضای دلنشین استقرار بام شهر زنجان، در محدوده مربوط به این سد موجب دلنشین شدن فضای این منطقه شده. این سد در فصول گرم سال محل مناسبی برای ماهیگیری و قایقرانی ست.

 

سد گاوازنگ زنجان

سد زیبای گاوازنگ از جاذبه های طبیعی شهر زنجان

سد گاوازنگ پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی زنجان

4.613
این مطلب مفید بود ؟121
برگرفته از همگردی/ی
وبگردی