سریالهای ماه رمضان
ماندگارترین سریالهای ماه رمضان که در سالهای گذشته از تلویزیون پخش شده و بسیار خاطره انگیز هستند کدامند؟

ماندگارترین سریال های ماه رمضان

تلویزیون در ماه مبارک رمضان  هر سال، با برنامه ها و سریالهای مختلفی مهمان مخاطبان خود می شود و بینندگان ساعات فراغت خود را  با دیدن سریال های مختلف سپری میکنند. در طی سالهای اخیر سریالهای مختلفی در زمینه های معنوی، ماورائی و طنز و اجتماعی برای پخش در ماه رمضان ساخته شده است.

در این میان برخی از سریالهای تلویزیونی، بیش از سایر مجموعه ها مورد توجه قرار گرفته و به سریال های ماندگار تلویزیون تبدیل شدند. 

پخش سریالهای تلویزیونی در ماه ماه رمضان امسال و تکرار برخی از سریال های قدیمی، بهانه ای شد تا برخی از سریال های تلویزیونی ماندگار و خاطره انگیز ماه رمضان در سالهای گذشته را مرور کنیم. 

سریال «گمگشته»

یکی از سریال هایی که توانست مخاطبان بسیاری را به پای تلویزیون بکشاند سریال گمگشته به کارگردانی رامبد جوان بود.

این سریال که در سال 1380 از شبکه سوم پخش شد در مورد فرد مومنی با بازی آتیلا پسیانی بود که توسط عده ای برای اخذی ربوده شد و شباهت یکی از سارقان به او باعث ایجاد ماجراهایی داستان شد.

سریال گمگشته

سریال «خانه به دوش»

یکی از نقاط قوت سریالهای ماه رمضان ساخت مجموعه های طنز بود. سریال خانه به دوش به کارگردانی رضا عطاران که در سال 1383 از شبکه سوم پخش شد ماجرای دستفروشی ساده با بازی حمید لولایی را روایت می کرد که قصد رفتن به خارج داشت. مریم امیرجلالی، علی صادقی و آناهیتا همتی از بازیگران دیگر این سریال بودند.

سریال خانه به دوش

سریال «متهم گریخت»

رضا عطاران سال بعد سریال متهم گریخت را به نویسندگی سعید آقاخانی را ساخت. زنده یاد سیروس گرجستانی و مریم امیرجلالی نقش زن و شوهری از طبقه ضعیف جامعه را بازی می کردند که با مهاجرت به تهران، ماجراهای مختلفی را روایت می کردند.

سریال متهم گریخت

سریال «او یک فرشته بود»

سریال او یک فرشته بود به کارگردانی علیرضا افخمی یکی از سریالهای ماورائی بود که در سال 1384 پخش شد. زنی به نام فرشته که بر اثر تصادف وارد زندگی خانواده ای می شود و زندگی مشترک بهزاد با بازی زنده یاد حسن جوهرچی و همسرش را به هم می ریزد. این سریال برای اولین بار در تلویزیون جدال میان شیطان و فرشته را نشان می داد. بهاره افشاری، مریم کاویانی و مرتضی ضرابی از بازیگران این سریال بودند.

او یک فرشته بود

سریال «صاحبدلان»

صاحبدلان نام سریالی است که در ماه رمضان سال 1385 به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه سوم پخش شد. این سریال داستان پیرمردی صحاف را به همراه نوه اش روایت می کرد که با ورود یک قرآن به صحافی، درگیر داستانهای مختلفی می شدند. حسین محجوب، باران کوثری، حسین محجوب و پوریا پورسرخ از بازیگران اصلی این سریال بودند.

سریال صاحبدلان

سریال «میوه ممنوعه»

سریال میوه ممنوعه یکی از ساختارشکن های تلویزیون در ماه رمضان سال 1386 بود. این مجموعه به کارگردانی حسن فتحی درباره مردی مومن با بازی علی نصیریان بود که عاشق دختر جوانی با بازی هانیه توسلی شد. حاج یونس سریال میوه ممنوعه یکی از شخصیت های ماندگار در سریالهای ماه رمضان محسوب می شود.

سیب ممنوعه

سریال «شکرانه»

سریال شکرانه به کارگردانی سعید سلطانی در سال 1386 از شبکه پنج پخش شد. در این سریال پوریا پورسرخ در نقش جوانی که برای بازپس دادن پول زن عمویش راهی تاجیکستان می شود را بازی کرد. او در این صفر با دختری به نام نادیا آشنا شده و درگیر ماجراهای مختلفی می شود. شیفا صفروا، حسن جوهرچی، فرهاد قائمیان، عاطفه رضوی و هوشنگ توکلی از بازیگران سریال شکرانه بودند.

سریال شکرانه

سریال «مثل هیچکس»

این سریال به کارگردانی عبدالحسین برزیده در سال 1387برای پخش در ماه رمضان ساخته شد.

در این سریال حسین یاری در نقش داداشی بازی می کرد که برادر بزرگتر خانواده بود و با فوت پدرشان مسئولیت اعضای دیگر خانواده بر عهده او قرار گرفت. پس از تصمیم گیری برای تقسیم اموال پدر اتفاقاتی میان آنها رخ داد که اتحاد برادرها را به هم ریخت. در این سریال پرویز پورحسینی، پروانه معصومی، مهران رجبی، اصغر همت، رامین راستاد، جواد عزتی، حمید ابراهیمی، شاهرخ استخری، نفیسه روشن نقش آفرینی می کردند.

سریال مثل هیچ کس

سریال «جراحت»

سریال جراحت به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور در ماه رمضان 1389 از شبکه سوم پخش شد. این سریال در مورد عقد دختر عمو پسر عمویی بود که 4 سال نامزد بودند و باردار شدن دختر قصه منجربه ایجاد اتفاقات مختلفی شد.

امین تارخ، ثریا قاسمی، آتنه فقیه نصیری ، علی عمرانی و هستی مهدوی فر بازیگران اصلی این مجموعه بودند.

سریال جراحت

سریال «در مسیر زاینده رود»

این سریال به کارگردانی حسن فتحی داستان فوتبالیست جوانی را با بازش اشکان خطیبی روایت می کرد که برای بستن قرارداد به اصفهان آمده و با جوانی تصادف می کند. مهدی باقربیگی، حسین محجوب، مهدی سلطانی، مهرانه مهین ترابی، بهنوش طباطبایی و افسانه پاکرو از بازیگران این سریال بودند که در سال 1389 پخش شد.

سریال در مسیر زاینده رود

سریال «پنج کیلومتر تا بهشت»

سریال پنج کیلومتر تا بهشت در ادامه داستانهای ماورائی در ماه رمضان 1390 پخش شد. این سریال به کارگردانی علیرضا افخمی و حضور داریوش فرهنگ، رضا توکلی، شهنام شهابی، پردیس افکاری، شبنم قلی خانی، مهدی سلوکی، پریناز ایزدیار و نفیسه روشن در مورد یک شرکت دارویی بود که با سرقت اموال داستان آغاز شده و پسر مدیر شرکت پس از به کما رفتن با دختری آشنا می شود که زندگی نباتی دارد.

سریال پنج کیلومتر تا بهشت

سریال «خداحافظ بچه»

سریال خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی داستان زوجی خوشبخت را رویت می کرد که در آرزوی داشتن فرزند به سر می برند و پس از ماجراهای مختلف تصمیم می گیرند تا سرپرستی فرزندی را قبول کنند.

مهراوه شریفی نیا، شهرام حقیقت دوست، آتیلا پسیانی، بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با این سریال در سال 1391 مهمان مخاطبان تلویزیون شدند.

سریال خحداحافظ بچه

سریال «مدینه»

سریال مدینه به کارگردانی بهرنگ توفیقی که در سال 1393 از شبکه یک پخش شد. داستان زنی قهرمان با نقش آفرینی پریوش نظریه را روایت می کرد که با پسر خوانده خود، کارخانه به جا مانده از همسرش را اداره می کرد در این میان پسرش برای رهایی از بدهی پول نزول را وارد زندگی خود می کند.

مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، آناهیتا افشار، لیندا کیانی و گلاره عباسی از بازیگران اصلی این سریال بودند.

سریال مدینه

ماندگارترین سریالهای ماه رمضان تلویزیون + تصاویر

4.574
این مطلب مفید بود ؟677
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ف
وبگردی