مهراوه شریفی نیا
به بهانه سالروز تولد مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان مروری بر ماندگارترین سریال های این بانوی هنرمند داشته ایم که در ادامه مشاهده میکنید.

پربیننده ترین سریال های مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا دختر خانواده هنرمند شریفی نیا در دامان آزیتا حاجیان بانوی هنرمند سینما و تلویزیون رشد کرد و راه پدر و مادرش را در دنیای هنر ادامه داد. بانوی هنرمندی که سریال های ماندگاری را در کارنامه هنری اش ثبت کرده است امروز 29 فروردین تولد 38 سالگی اش را جشن میگیرد.

به بهانه سالروز تولد مهراوه شریفی نیا مروری بر کارنامه هنری این بازیگر کشورمان داشته ایم و به معرفی ماندگارترین سریال هایش پرداخته ایم که در ادامه مشاهده میکنید.

نقش های ماندگار مهراوه شریفی نیا در سریال هایش

مهراوه شریفی نیا بازیگری را با فیلم سینمایی دزد عروسک ها در سال 68 در حالی که تنها 8 سال داشت آغاز کرد و با بازی در نقش کودکی قطام در سریال امام علی به دنیای تلویزیون راه یافت و خیلی زود توانست به چهره ای پرکار در سینما و تلویزیون تبدیل شود.

بعد از بازی مهراوه شریفی نیا در سریال امام علی، راه برای حضور او در دنیای هموارتر شد اما برخی از نقش ها و سریال های این بازیگر جوان پررنگ تر و ماندگارتر از مابقی نقش هایش بود که در ادامه اشاره ای کوتاه به آنها خواهیم داشت.

مهراوه شریفی نیا در سریال روز حسرت

روز حسرت سریالی به کارگردانی سیروس مقدم بود که ماه رمضان سال 87 از شبکه یک سیما پخش شد و بازی مهراوه شریفی نیا در نقش فریده نقطه عطفی را در کارنامه بازیگری اش رقم زد.

مهراوه شریفی نیا

بازی مهراوه شریفی نیا در سریال روز حسرت

مهراوه شریفی نیا در سریال روز حسرت در نقش فریده همسر پنهانی مسعود با بازی پوریا پورسرخ جلوی دوربین رفت و توانست در کنار بازیگرانی چون فرامرز قریبیان ، افسانه بایگان و لیندا کیانی نقش قابل قبول و موفقی را ارائه دهد.

مهراوه شریفی نیا در سریال خداحافظ بچه

یکی دیگر از نقش های ماندگار مهراوه شریفی نیا در سریال هایش مربوط به نقش لیلا در سریال خداحافظ بچه است که به کارگردانی منوچهر هادی ماه رمضان سال 91 از شبکه سه سیما پخش شد.

شهرام حقیقت دوست و مهراوه شریفی نیا

شهرام حقیقت دوست و مهراوه شریفی نیا در سریال خداحافظ بچه

بازی مهراوه شریفی نیا در نقش لیلای سریال خداحافظ بچه یکی دیگر از نقش های ماندگار کارنامه هنری او بود که در کنار بازیگرانی چون شهرام حقیقت دوست ، ناصر گیتی جاه ، شهین تسلیمی ، ایمان صفا ، مهدی صبایی ، مائده طهماسبی ، حدیث میرامینی ، بهنوش بختیاری و ..... ماندگار شد.

مهراوه شریفی نیا در سریال کیمیا

اگر بخواهیم یکی از ماندگارترین نقش های مهراوه شریفی نیا در سریال هایش را نام ببریم باید بازی او در سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار را در صدر این لیست قرار بدهیم.

آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا

آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا در سریال کیمیا

بازی در نقش کیمیا در سریال جواد افشار یکی از متفاوت ترین نقش های مهراوه شریفی نیا بود که تا مدتها بسیاری از مردم او را با این نقش می شناختند.کیمیا شخصیت اصلی سریال بلند کیمیا بود که در نقشی محوری با هنرمندانی چون آزیتا حاجیان ، پوریا پورسرخ ، مهدی پاکدل ، حسن پورشیرازی ، رضا کیانیان ، سوگل طهماسبی ، علی شادمان و .... همبازی بود.

مهراوه شریفی نیا در سریال معمای شاه

یکی دیگر از نقش های ماندگار مهراوه شریفی نیا در سریال هایش مربوط به بازی او در سریال معمای شاه و در نقش ثریا است که به کارگردانی محمدرضا ورزی سال 94 و 95 روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

مهراوه شریفی نیا

نقش متفاوت مهراوه شریفی نیا در سریال معمای شاه

بازی در نقش ثریا همسر محمدرضا شاه پهلوی یکی دیگر از نقش های تاریخی و متفاوت مهراوه شریفی نیا بود که با عملکرد موفق او مورد پسند مردم واقع شد . مهراوه شریفی نیا در این سریال تاریخی با بازیگران نام آشنای زیادی همبازی بود .

ماندگارترین سریال های مهراوه شریفی نیا در تلویزیون + تصاویر

4.243
این مطلب مفید بود ؟367
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف
وبگردی