سریال های کره ای
ضعف محتوایی و هزینه بر بودن ساخت سریال های داخلی از دلایلی است که صداوسیمایی ها را مجبور کرده تا برای سرگرم کردن مخاطبان خود سراغ سریال های کره ای بروند.

سال هاست که سریال های کره ای از شبکه های سیما پخش می شوند و طرفداران و علاقه مندان زیادی پیدا کرده اند. این شب ها نیز شاهد پخش یکی دیگر از سریال های کره ای با عنوان سرنوشت هستیم تا زنجیره سریال های کره ای ادامه داشته باشد.

پخش این سریال ها با یانگوم آغاز شد و با جومونگ به اوج خود رسید. علت جذابیت این سریال ها را می توان در علاقه مردم به ژانر تاریخی و اسطوره ای، روابط عاطفی موجود در این مجموعه ها، توجه به سنت های اخلاقی و حتی برخی شباهت های فرهنگی جست وجو کرد. تعدد این سریال ها در رسانه ملی گواه آن است که علاوه بر مردم، مسئولان رسانه ای نیز به گسترش این مجموعه ها روی خوش نشان داده اند. قیمت ارزان واردات سریال در برابر ساخت آن در کشور و افزایش مراودات تجاری با صاحبان این سریال ها، شاید مهم ترین دلایل نفوذ چشم بادامی ها در تلویزیون است. همین دلایل به همراه ضعف محتوایی و هزینه بر بودن ساخت سریال های داخلی از دلایلی است که صداوسیمایی ها را مجبور کرده تا برای سرگرم کردن مخاطبان خود سراغ سریال های کره ای بروند.

 سریال سرنوشت
 
جواهری در قصر
اولین سریال این کشور که از رسانه ملی پخش شد، داستان زندگی «یانگوم» یکی از بانوان دربار کره بود که به عنوان اولین سریال کره ای، توانست به محبوبیتی برسد که راه را برای دیگر سریال های هم وطنش هموار کند. این مجموعه 54 قسمتی، داستان زنی را روایت می کند که نامش در تاریخ به عنوان اولین پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده است. این سریال در پاییز 85 به روی آنتن رفت. 
   
امپراتور دریا
 موضوع اصلی سریال امپراتوری دریا، درباره برده ای به نام «گونگ بوک است که در کودکی پدر خود را از دست می دهد. او در جوانی تحت تعلیمات «یوم جانگ» درمی آید و در نهایت به عنوان محافظ «بانو جمی»یکی از اشراف زادگان، انتخاب شد. نقطه اوج سریال در عشق کونگ بوک و استادش یوم جانگ به یک دختر است. این سریال در تابستان 86 از شبکه سوم سیما پخش شد. 
   
تاجر پوسان
 تاجر پوسان در تابستان سال 1387 از شبکه سوم سیما پخش شد. این سریال هم اگرچه به محبوبیت «یانگوم» نرسید اما با استقبال روبه رو شد. تاجرپوسان درباره یک تاجر معروف افسانه ای است که نویسنده معروف، «چویی این هو» آن را نوشته است. 
     
جومونگ
 افسانه جومونگ را بی شک می توان از محبوب ترین سریال های کره ای در کشور دانست. داستان این سریال درباره جومونگ بنیان گذار دودمان «گوگوریو» است. البته پخش این سریال با واکنش ها و انتقادات فراوانی روبه رو بود. بسیاری مثل رسانه های چینی این سریال را اقدامی برای تحریف تاریخ دانستند. این سریال پرطرفدار در سال های 87 و 88 در ایران به روی آنتن رفت. 
 
   جومونگ
 
امپراتور بادها
 این سریال که در واقع قسمت دوم سریال جومونگ محسوب می شود، نتوانست به محبوبیت جومونگ دست یابد. اما بازهم با استقبال مخاطبان مواجه شد. داستان این سریال درباره سومین پادشاه گوگوریو (موهیول) است. به دلیل برخی پیشگویی ها وی باید کشته می شد؛ اما به دلیل دل رحمی پدر به غاری برده می شود. بعدها موهیول به مخالفت با پدر برخاست و سرزمینی را که امروز کره نامیده می شود را پایه گذاری کرد. 
 
دونگ یی
 داستان سریال دونگی هم درباره دختری است که پدر و برادر خود را در جوانی از دست داده است و به زور وارد دربار سلطنتی شده است. پخش این سریال 61قسمتی که محصول شبکه ام بی سی کره است، در اردیبهشت 91 از شبکه سوم سیما آغاز شد و بسیاری از مردم را پای تلویزیون نشاند.
 
دو دوست
 این سریال کره ای، داستان دو مرد را روایت می کند که از بدو تولد، جایشان با یکدیگر عوض شده است. در نهایت داستان این دو نفر با علاقه مند شدن هر دویشان به یک زن به هم پیوند می خورد. این سریال که داستانی که شبیه به داستان «شاهزاده و گدا» نوشته «مارک تواین» دارد، در سال 2111 ساخته شد. 
  
 سرنوشت
و بالاخره آخرین فیلم از سری فیلم های کره ای، دیشب شروع به پخش کرد. «سرنوشت» که محصول سال 2112 است، داستان زن پزشکی است که از دنیای امروز به 711 سال پیش سفر می کند و به مداوای شاهزاده می پردازد. این سریال 24قسمتی هر شب از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

سریال های کره ای ، هجوم سریال های کره ای در تلویزیون

3.7197
این مطلب مفید بود ؟14651
برگرفته از افکار نیوز - / ک
وبگردی