رفع تیرگی کشاله ران
گاهی کشاله ران و گردن به دلایل مختلف از سایر اعضای بدن پوستی تیره تر دارند اما با کمک چند ماسک طبیعی می توان این تیرگی را رفع کرد.

چگونه از شر پوست تیره گردن ، زیربغل و کشاله ران خود خلاص شویم؟

بسیاری از افراد، به خاطر پوست تیره گردن شان احساس خجالت می کنند، این یک اختلال در رنگ دانه های پوستی است، که نسبتا شایع می باشد و یک عفونت و یا بیماری خاصی نیست و مسری نمیباشد. علل تیرگی پوست گردن، سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. علل دیگر دیابت، ژنتیک، سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهداشت ضعیف و کاهش ناگهانی یا افزایش ناگهانی وزن می باشد. رفع تیرگی کشاله ران کار غیر ممکنی نیست.

رفع تیرگی کشاله ران

رفع تیرگی کشاله ران و گردن با ماسک های طبیعی 

بهترین ماسک های روشن کننده پوست برای رفع تیرگی پوست گردن و کشاله ران 

بسیاری از داروهای طبیعی و خانگی برای کاهش این تغییر رنگ پوست در گردن ، زیربغل و کشاله ران وجود دارد که در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک به 12 مورد آنها اشاره خواهیم کرد. 

1. رفع تیرگی کشاله ران و گردن با بادام:

روش اول:

یک مخلوط نسبتاً غلیظ از نصف قاشق چای خوری پودر بادام و یک قاشق چای خوری از پودر شیر و عسل را با هم ترکیب کنید، سپس آن را پشت گردن و کناره های آن بمالید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید.این درمان را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید .

فواید بادام

رفع تیرگی کشاله ران و گردن با خمیر بادام 

روش دوم:

از روغن بادام استفاده کنید، روغن بادام را کمی گرم کنید و موقع استعمال، روی گردنتان ماساژ دهید.این ماساژ را چندین بار در ماه، برای بهبود گردش خون در ناحیه گردن تان انجام دهید.این روغن، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده می شود و باعث درخشش و سفیدی پوست گردن تان می شود. 

روش سوم:

به مدت چهار یا پنج شب، بادام ها را در آب خیس کنید. له کنید و به شکل خمیر در بیاورید سپس آنرا به پشت گردنتان اعمال کنید و به آرامی برای چند دقیقه بمالید و بعد با آب سرد بشویید.این درمان را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک بادام سفیدکننده

بادام عالی برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن 

2.آلوئه ورا موثر در رفع تیرگی کشاله ران و گردن:

ژل آلوورا را از برگ آن استخراج کنید و مستقیم روی گردنتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.این درمان را یک بار در روز تکرار کنید. 

3.رفع تیرگی گردن و کشاله ران با گردو:

مقداری گردو را خرد و له کنید و درون ماست ترکیب کنید تا زمانی که یک مخلوط غلیظ به دست آورید و سپس آن را در ناحیه موردنظر گردنتان اعمال کنید و به آرامی برای چند دقیقه بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس با آب سرد یا گلاب شست و شو دهید.اگر این درمانرا به صورت منظم، به مدت دو هفته انجام دهید، پوست گردنتان به زودی تیرگی اش را از دست خواهد داد.

کرم رفع تیرگی کشاله ران

تاثیرات گردو بر رفع تیرگی پوست گردن و کشاله ران 

4.خیار برای کمک به رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن:

روش یک:

یک عدد خیار را رنده کنید و یا آب آن را بگیرید و به آرامی به مدت 10 دقیقه روی گردن تان بمالید و بعد با آب سرد یا گلاب شست و شو دهید. 

روش دوم:

روش دیگر این است که مقداری آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید و با پنبه روی گردن بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

خیار سفیدکننده

 خلاصی از تیرگی گردن و کشاله ران با خیار 

5.رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن با آب لیمو:

روش اول:

با استفاده از یک تکه پنبه، آبلیمو را به گردن تان بمالید.اگر پوست حساسی دارید، لیمو را با کمی آب ترکیب کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.اطمینان حاصل کنید که در این مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. 

روش دوم:

یکی دیگر از گزینه ها این است که به میزان مساوی آبلیمو و گلاب را ترکیب کنید و قبل از رفتن به رختخواب، این مخلوط را در اطراف گردنتان اعمال کنید.بعد از چند هفته شاهد رفع تیرگی گردن تان خواهید بود.

آب لیمو

راه های موثر در رفع تیرگی کشاله ران و گردن 

6.جو دو سر برای رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن:

روش اول:

دو قاشق چای خوری از پودر جو دوسر را به به مقداری آب گوجه فرنگی له شده، اضافه کنید، تا یک ترکیب غلیظ به دست آورید و سپس آن را روی گردنتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید و بعد، از مرطوب کننده استفاده کنید.این درمان را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید. 

روش دوم:

یک قاشق غذاخوری از پودر جو دوسر را با مقداری شیر و عسل ترکیب کنید و سپس این مخلوط را روی گردنتان اعمال کنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.این درمان را دو بار در هفته انجام دهید.

جودوسر

ترفندهای گیاهی برای رفع تیرگی گردن و کشاله ران 

7. رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن با جوش شیرین:

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید و یک مخلوط غلیظ به دست آورید، سپس آن را روی گردنتان اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد از چند دقیقه با آب شستشو دهید.این درمان را چندین بار در هفته تکرار کنید. 

8. پوست پرتقال برای رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن:

روش اول:

مقداری پوست پرتقال را در مقابل نور خورشید قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس آن را پودر کنید و با مقداری شیر ترکیب نمایید، تا یک مخلوط غلیظ به دست آورید.سپس آن را در اطراف گردن خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد با آب سرد شستشو دهید. 

روش دوم:

علاوه بر این، می توانید پوست پرتقال و آب پرتقال را با هم ترکیب کنید و این مخلوط فوق العاده را روی گردنتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.می توانید این کار را هر روز انجام دهید.

پرتقال برای پوست

تکنیک های طبیعی عالی برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن 

9.رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن با آرد نخودچی:

دو قاشق چایخوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری زردچوبه را با هم ترکیب کنید، سپس مقداری آب به این ترکیب بیفزایید و یک مخلوط غلیظ به دست آورید و آن را روی قسمت های تیره گردنتان اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود .سپس بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را هر روز تکرار کنید. 

10. سیب زمینی مناسب رفع تیرگی کشاله ران و پوست گردن:

روش اول:

آب سیب زمینی را بگیرید و آن را روی گردن خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. 

روش دوم:

آبلیمو و آب سیب زمینی را با هم ترکیب کنید، که تاثیر آن چندین برابر می شود و بعد از ده الی پانزده دقیقه با آب سرد بشویید. این درمان را تا زمان گرفتن بهترین نتایج، ادامه دهید.این درمان خانگی می تواند جای جوش را نیز از بین ببرد.

سیب زمینی

رفع تیرگی گردن و کشاله ران با سیب زمینی

11 . ماسک مخصوص روغن زیتون و جوش شیرین :

این ماسک علاوه بر رفع تیرگی پوست گردن زیربغل را هم سفید می کند و در حقیقت نوعی کرم سفید کننده گیاهی است.

یک قاشق غذاخوری نمک ، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری زیتون را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم بدست اورید. این خمیر را روی گردن یا زیر بغل یا حتی کشاله ران که تیره شده است بزنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا تاثیر باورنکردنی آن را ببینید.

12 . خاک رس برای سفید کردن پوست گردن و کشاله ران

خاک رس سفید یا گل رس آرایشی را با لیمو ترش و شیر خوب ترکیب و استفاده کنید به این روش که این مواد را داخل ظرف هم بزنید یک خمیر درست کنید و به مد 20 دقیقه روی گردن و نواحی مختلف بمالید و این ترکیب را سه بار در هفته استفاده کنید.

 

12 ماسک عالی خانگی برای سفیدکردن و رفع تیرگی پوست گردن وکشاله ران

4.4384
این مطلب مفید بود ؟34044
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی