شنیدن صدای ضبط شده خود
آیا میدانید که پچ پچ کردن به شما آسیب می رساند؟ و همچنین تارهای صوتی به زنده ماندتان کمک میکند! خیلی عجیب است نه؟

12 چیز عجیب و غریبی که شما هرگز درمورد صدای خود نمیدانستید

حنجره ی شما چیزی بیشتر از یک سیستم تولید صدا است و دنیایی پر رمز و رازتر از آنچه تصور کنید دارد ؛حقایق شگفت انگیز این بخش از سرگرمی نمناک درمورد صدا را بخوانید تا در این مورد بیشتر بدانید.

شنیدن صدای خود

نکات دانستنی از صدای خود 

پچ پچ کردن و حرف زدن خیلی آرام میتواند منجر به آسیب شود

تا جای ممکن از پچ پچ کردن در هواپیما بپرهیزید. یک متخصص در این باره می گوید :هوا در هواپیما 8 تا 12 درصد رطوبت دارد و این یعنی به اندازه کویر آریزونا خشک است. هوا با رطوبت کم برای تارهای صوتی صحبت کردن را سخت میکند ، بنابراین حداقل میزان صحبت کردن در هواپیما میتواند از آسیب به صدا خودداری کند.

میتوانید خوش صدا باشید

اگر صدای خود را از دست بدهید منجر به از دست دادن شغلتان هم خواهید شد ؟ بابراین شما به یک صدای حرفه ای نیازمندید. شاید فکر کنید این مسئله فقط مربوط به بازیگران ، خوانندگان و دوبلور ها بستگی دارد، اما این دایره، معلمان ، فروشندگان و مشاغل دیگری را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

خوش صدایی

خوش صدایی و محبوبیت

آیا میخواهید از حنجره خود محافظت کنید؟ پس نباید زمزمه کنید

اگر لرینژیتت یا گلو درد دارید ممکن است برای حفظ صدای خود وسوسه شوید که زمزمه کنید، اما این درحقیقت میتواند به صدای شما آسیب برساند ، زمزمه کردن برای حنجره از صحبت کردن با صدای معمولی دشوارتر می باشد.

کودکان صدای مادر را پیش از تولد میتوانند تشخیص دهند. در 25 هفتگی از رشد کودک ، جنین میتواند صدای مادر را بشناسد و به آن پاسخ دهد.

مادر و نوزاد

شناسایی صدای مادر از طریق جنین

چرا از شنیدن صدای ضبط شده خودمان منتفریم ؟ برای اینکه از صدای خود متنفرید دلیل علمی وجود دارد

بسیاری از افراد عقیده دارند که صدای ضبط شده آنها با صدای واقعی شان تفاوت دارد دلیل این پدیده، مسیرهای متفاوت انتقال صدای خودمان از طریق گوش میانی و صدای بیرون است.تقریبا برای همه چیزی بدتر از این نیست که صدای ضبط شده خودمان را بشنویم. صدای ما با چیزی که خودمان تصور می کنیم متفاوت است، نازکتر و نخراشیده تر. انگار چیزی کم دارد. قسمت آزاردهنده ماجرا این است که ضبط صوت به ما دروغ نمی گوید صدای واقعی ما همان صدای ضبط شده ماست نه چیزی که خودمان می شنویم.

وقتی حرف میزنید، انرژی در اطرا دهان، گلو و از میان سر شما مستقیما به گوش داخلی میرود، مردم نمیتوانند متوجه ارتشاعات درون دهان شما شوند ، بنابراین صدایی که شما میشنوید با چیزی که به گوش آن ها میرسد متفاوت است. وقتی صدای ضبط شده خودتان را می شنوید ، صدایی واضح تر و بالاتری از چیزی که میشنیدید را می شنوید که ممکن است شما را آزار دهد در حقیقت وقتی به صدای خود گوش می کنید، آن صدا اثری از رسانایی استخوانی با خود ندارد.

علت :زمانیکه صحبت می کنید، صدای خود را طی ارتعاشاتی داخل جمجمه که به وسیله تارهای صوتی تانبه جریان می افتند، می شنوید. این ارتعاشات جمجمه ی استخوانی را طی کرده و پرده ی گوش را به ارتعاش می اندازد ؛ طی این مسیر استخوانی، از انرژی امواج کاسته شده و قدرتشان کم می شود، و احساس نادرستی از صدای واقعی تان به شما می دهند. به همین علت زمانیکه صدای ضبط شده ی خود را گوش می دهید، قوی تر به نظر می رسد درحالیکه این صدا همان صداییست که دیگران در حالت عادی از شما می شوند .

صدای ضبط شده خود

چرا صدای ضبط شده خود را نمی پسندید؟

صدای شما درمورد شما اطلاعات می دهد

در بسیاری از مواقع صدای اشخاص موجب حدس زدن قد و وزن و شخصیت در افراد می شود و حدس این موضوع پتانسیلی کلی درهمه انسان ها می باشد.

فریاد زدن در استفاده از هدفون

آیا تابحال با هدفونی که در گوش دارید با کسی حرف زدید و متوجه شده اید که ناخواسته درحال فریاد زدن هستید؟ خب این تقصیر شما نیست چون هرکسی صدای خود را در محیط های با صدای بلند ، بالا میبرد.

هدفون زدن

چرا وقتی هدفون داریم داد میزنیم؟

تن صدا میتواند جذب شدن به کسی را فاش کند

احتمالا شنیده اید که مردان وقتی به خانم ها صحبت میکنند صدای خود را پایین میآورند، اما آیا میدانستید که زنان نیز به طور غریزی همین کار را انجام میدهند؟ هر دو جنس درهنگام مواجه شدن با جنس مخالف دلخواه خود، صدا را کاهش می دهند. دفعه ی بعدی که با کسی حرف میزنید دقت کنید که او صدایش را پایین می آورد ، اگر اینطور است ، یعنی به شما علاقه مند است.

مردم میتوانند شما را بر اساس اولین کلمه ای از دهان خارج می شود ، شما را قضاوت کنند.

همه ما عاشق صداهای عمیق هستیم

نقاط مشترک سام الیوت، ورگان فریدمن، بیانسه و اپرا در چیست؟ علاوه بر ثروت زیاد ، این ستارگان دارای صدایی عمیق هستند. تحقیقاتی که توسط دانشگاه میامی و دانشکاه دوک صورت گرفت نشان میدهد که هرچه تن صدا پایین تر باشد به نظر قدرتمند و شایسته می آید.

همه چیزهای واقعی را ترجیح می دهند

علیرغم اینکه اکنون ربات ها به جای انسان مشغول به کار هستند ، اما شما چیزی دارید که آن ها ندارند؛ یک صدای واقعی.

تارهای صوتی به زنده ماندتان کمک میکند

این قسمت جریان هوا را به ریه های تنظیم کرده و صدای مناسب برای صحبت کردن را تولید میکند.

تار صوتی مفید برای ریه

همه چیز درباره صدای خودمان

 

12 واقعیت جالب در مورد صدا و دلیل تنفر از صدای ضبط شده خودمان

4201
این مطلب مفید بود ؟15942
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ن /آ
وبگردی