طبع سرد زنان
زنان کمتر از مردان می توانند دمای پایین و سرما را تحمل کنند و تحقیقات نشان داده است که زنان طبع سردتری نسبت به مردان دارند.

چرا زن ها طبع سردتری نسبت به مردها دارند ؟

آیا تا به حال فکرکرده اید که چرا مردها کمتر مبتلا به سرماخوردگی میشوند ؟ آیا میدانستید که در مورد آن مطالعات علمی وجود دارد؟ در این بخش از سلامت نمناک , درمورد اینکه چرا زنان طبع سردتری نسبت به مردان دارند، بحث میکنیم اعتقاد براین است که همیشه طبع سرد زنان نسبت به مردان بیشتر است اما آیا این درست است؟ باتوجه به این سوال, محققان تصمیم به تحقیق کردن گرفتند اگرچه شواهد جدیدی وجود دارد، اما همه موارد یکسان نیستند بااین حال,نشان داده شده است که زنان طبع سردتری نسبت به مردهادارند . نتیجه ی یک مقاله هلندی توانست ثابت کند، دلیل اینکه چرا زنان کمتر میتوانند دمای پایین را تحمل کنند.

طبع سرد زنان

زنان طبع سردتری نسبت به مردان دارند 

عوامل موثر در طبع سردتر زنان نسبت به مردان 

به طور خاص بیان میشود که زنان در 3درجه دمای گرم تراز مردان احساس راحتی میکنند. 

متابولیسم 

متابولیسم، انرژی را تولید و افزایش میدهد که شامل گرما میشود.وقتی شما استراحت میکنید میزان متابولیسم بدنتان کم میشود این به این معنی است که مصرف انرژی(در واحد زمان) کم است زمانی که شما هیچ کاری انجام نمیدهید, به طور متوسط, میزان متابولیسم زنان کمتر از مردان است .ال نسیونال ,استاد دانشکده پزشکی وارویک تورنالی توضیح داد که هردو میزان متابولیسم و تولید انرژی بین زنان و مردان متفاوت است .تورنالی میگوید:زنان در دماهای مختلف نسبت به مردان راحت تر هستند ،این ،به این دلیل است که زنان حجم عضلانی کمتری دارند.

طبع سردتر زنان نسبت به مردان

زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می کنند 

ساختار عمومی 

در اغلب موارد, زنان جثه های کوچک تر و حجم عضلانی کمتری نسبت به مردان دارند این ،زنان را در مقابل سرما حساس تر میکند.دمای بدن در هردو جنس میتواند یکسان باشد, امااندازه پاسخ بدن به تغییرات دما تاثیر میگذارد.مردان معمولا هم قد بلندترو هم در وزن درشت تر هستند. بنابراین به دلیل اندازه آنها ،گرما میتواند سریع تر در مردان رشد کندبه این ترتیب ،آنها دمای خود را سریع تر تنظیم میکنند درحالی که در زنان بیشتر طول میکشد.حجم عضلانی بیشتر، دارای گرمای بیشتری است به همین دلیل است که زنان طبع سردتری نسبت به مردان دارند در تابستان, مردان نسبت به گرما حساس تر هستند. قابل توجه است که زنان طبع سردتری نسبت به مردان دارند، زیرا هنگامی که دما پایین است, گرمای بدن در اندام های مرکزی تمرکز میکنند بنابراین خون به اندام ها منتقل نمیشود. 

عوامل موثر در طبع سرد زنان

زنان به دلیل جثه کوچک و ریزشان طبع سردتری نسبت به مردان دارند

چرخه قاعدگی 

درطول دوره قاعدگی ،دمای بدن زن تغییر میکند ؛ این اتفاق می افتد، زیرا سطح هورمون های آن افزایش میابدو سقوط میکند.روزهای قبل از دوره , سطح آهن کاهش میابد و این کاری است که گلبول های قرمز انجام میدهند به همین دلیل است که درجه حرارت بدن کاهش میابد.همچنین سطح آهن ،یک عامل تاثیرگذار است زیرا این ماده معدنی اجازه میدهد که بدن بجای آن ،کارکند.

چگونه از طبع سرد زنان جلوگیری کنیم ؟

فعالیت بدنی (حرکت عضلانی)

ما میدانیم هنگامی که میزان متابولیسم برای نگهداری فعالیت بدن افزایش میابد، گرما تولید میشود ؛ بنابراین ورزش کردن یا انجام فعالیت های بدنی توصیه میشود.توصیه میشود ، که غذاهای سرد نخورید، تااحساس سرما نکنید این، به این دلیل است که بدن انرژی مصرف میکند و برای هضم غذا گرما تولید میکند غذاهایی که کالری بیشتری دارند، سریع تر از مواد غذایی دیگری گرما تولید میکنند.

 جلوگیری از طبع سرد

ورزش و فعالیت های بدنی برای جلوگیری از طبع سرد زنان 

توصیه هایی برای جلوگیری از طبع سرد زنان

برای جلوگیری کردن از طبع سرد و اذیت نشدنتان نسبت به دیگران ،بهتر است دمای مشخصی را اندازه گیری کنید ؛ برای نگه داشتن دمای داخلی بدن خود، مقدار زیادی مایعات بنوشید.میتوانید چای بنوشید، اما همچنین مهم است که آب را به اندازه بنوشید. توصیه میشود،که در روز چند وعده غذا بخورید ،تابدن انرژی تولید شده اش را حفظ کند ؛ شما درهروعده غذایی باید کربوهیدرات مصرف کنید.

به طور منظم تمرین کنید ؛ برای افزایش حجم عضله هایتان، حداقل 3بار درهفته ورزش و پیاده روی کنید. ازماندن در یک حالت (وضعیت)به مدت طولانی ،دوری کنید.

دلایل سردتر بودن طبع زنان نسبت مردان چیست؟

4.26
این مطلب مفید بود ؟51
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از بخش بهداشت و سلامت/ن/ز.ت
برچسب : دمای بدن
وبگردی