طبيعت بکر ماسوله

تصاویری زیبا از طبیعت بکر ماسوله

تاریخ انتشار : 28 آبان 1393کد مطلب : 9674تعداد نظرات : 1 نظر
در ایران جاذبه هایی زیبا و دلنشین بسیاری وجود دارد که فضای مناسب برای تفریح توریست ها و گردشگران را فراهم می آورد.ماسوله نیز یکی از این مکانهایی است که گردشگران زیادی را بخود جذب کرده است و یک فضای بسیار رویایی تلقی می شود.

شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران با هوای مه آلود، تابستانهای خنک و زمستانهای پر برف است. ماسوله جلوه های خاص طبیعی دارد به طوری که در گذشته از ماسوله به نام شهر صخره ها نام می بردند.در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردارجنگل فومن،61 کیلومتری شهر رشت 36 کیلومتری شهر فومن و 21 کیلومتری شهر ماکلوان واقع است.

طبیعت بکر ماسوله

عکس های ماسوله

خانه های ماسوله


این شهرک هم اکنون رویارو با مسائلی مانند ریزش سنگ، سیل، رانش زمین، زمین لرزه، تصرف به منظور توسعه عمرانی و انسانی و تخریب و... می باشد.
ماسوله دارای محله های ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسد محله است.در این منطقه حیاط ساختمان بالایی پشت بام ساختمان پایینی است. ساختمان ها معمولاً از دو طبقه تجاوز نمی کنند.

عکس های طبیعت ماسوله

ماسوله

شهر ماسوله


این شهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و به دلیل داشتن معماری منحصر به فرد در جهان،وجود کوهستان های مرتفع،جنگل و ییلاقات سرسبز و وسیع از توریستی ترین مناطق شمالی ایران میباشد.
 

ماسوله

ماسوله

تصاویری زیبا از طبیعت بکر ماسوله

4.656
این مطلب مفید بود ؟515
برگرفته از شفا آنلاين - / ل
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی