طرز تهیه کباب برگ

کباب برگ | طرز تهیه کباب برگ

کد مطلب : 325تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
در تهیه کباب برگ میبایست از گوشت راسته گوساله یا گوسفند استفاده کرد، توجه داشته باشید نکته تهیه کباب خوب انتخاب گوشت آن است که باید نرم باشد. برای پخت کباب برگ خوشمزه همراه آشپزخانه نمناک باشید.

طرز تهیه کباب برگ فوق‌العاده خوشمزه

 بوسیله گردهای مخصوص نرم‌کننده گوشت نیز می توان گوشت را نرم و ترد نمود؛ اما بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 1 روز قبل آماده و نرم کنید.

مواد لازم کباب برگ

  • گوشت راسته پاک کرده یک کیلو و نیم
  • روغن زیتون یک استکان
  • فلفل به مقدار کم
  • پیاز دو سه عدد

درست کردن کباب برگ

دستور پخت کباب برگ رستورانی

کباب برگ را می توانیم به هر اندازه که میل داریم پهن کنیم به این ترتیب که راسته را روی تخته می گذاریم به اندازه ای که میل داریم پهنای کباب بشود یک قطعه جدا می کنیم به‌طور مثال پهنا چهار انگشت و آن قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت می گذاریم قطعات دیگر را برش میزنیم (با این کار پهنای تمام گوشتها به یک اندازه می شود) بعد گوشت را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می کنیم و کنار می گذاریم.

پیاز را نرم رنده می کنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و اجازه میدهیم چند ساعتی بماند.  بعد از 24 ساعت گوشت ها را به سیخ کشیده و کمی روی آن را با کارد می کوبیم و روی حرارت ملایم کباب می کنیم و گاهی سیخهای کباب را برمی گردانیم ؛ توجه کنید کباب نباید خشک باشد و کمی آبدار بودن کباب مزه ی خاصی به آن خواهد داد.  

کبابها را پس از حرارت دیدن و آماده شدن در دیس چیده و به آنها کمی نمک میپاشیم و کمی کره روی آن گذاشته و اطراف آن را با جعفری و پیاز خلال شده تزیین می کنیم.

نکته : کباب برگ را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب کباب به خورد نان می رود و خشک می شود. اگر بخواهیم از گردهای نرم‌کننده مخصوص گوشت استفاده کنیم برای هر کیلو گوشت یک قاشق مربا خوری از گرد نرم‌کننده را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و نیم ساعت قبل از کباب کردن گوشت را در این مایه می خوابانیم. می شود بدون روغن زیتون هم گوشت کباب را آماده کرد و در مایه از یک قاشق چایخوری زعفران ساییده استفاده نمود.

کباب برگ را با چلو و گوجه فرنگی کباب شده سرو می نمایند.

نکات تکمیلی در مورد کباب برگ

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 6 ساعت و
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
کباب برگ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

کباب برگ ، طرز تهیه کباب برگ

4.3499
این مطلب مفید بود ؟43069
منبع : نمناک - /م
برچسب : انواع کباب
1 نظر به ثبت رسیده است
ناشناس1397-02-05
سلام.این عکس اصلا به کباب برگ نمیخورد.کباب برگ از بالا به پایین سیخ پهن است.این کباب بیشتر به چنجه میخوره....
4723
وبگردی