علائم باهوش بودن
علائم باهوش بودن بسیار با آنچه شما فکر می کنید متفاوت هستند همچنین شخصی ممکن است کارهای شگفت انگیزی انجام دهد ولی کسی به این فکر نکند که او باهوش است.

علائمی که نشان می دهند شما از آنچه باور دارید باهوش تر هستید

محققان معتقدند هر چیزی اعم از شیر مادر تا سایز کمر شما می تواند بر میزان باهوش شدن شما تاثیر داشته باشد. افراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم هستند و همیشه مورد احترام قرار می گیرند و غالبا افراد موفقی در زندگی هستند.

دانشمندان تا به حال افراد باهوشی را مورد بررسی قرار داده اند که در میان به یکسری نکات خاص دست پیدا کرده اند که در این افراد باهوش یکسان است .

هوش یک قابلیت است که خدا به هر اندازه ای در افراد قرار داده است و البته این میزان یکسان نیست و ممکن است برخی از این نعمت الهی بیشتر برخوردار باشند

اما این توانایی تنها با حل مسائل سخت ریاضی و پاسخ به سوالات پیچیده نمایان نمیشود بلکه افراد باهوش ویژگی های رفتاری دارند که در این بخش از نمناک آنها را معرفی خواهیم کرد.

علائم باهوش بودن

علائم و نشانه های باهوش بودن 

اگر این ویژگی ها را دارید پس بدون شک باهوش هستید:

قبول می کنید چیزهای زیادی هست ،که نمی دانید:

ممکن است فکر کنید که وقتی فقط تظاهر کنید که همه چیز را می دانید، (حتی وقتی که اینطور نیست)، باعث می شود که شما به همان اندازه هوشمندانه برخورد کنید.اما در حقیقت، افرادی که نگران نباشند و خودخواه باشند، تمایل دارند که با غرور رفتار کنند.

افراد هوشمند کاستی های خود را می پذیرند و درک می کنند که همیشه می توانند یاد بگیرند.یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی شخصیت ، در مقایسه با نحوه انجام تستهای دانشجویی و چگونگی انجام آنها، پرداخت.

دانش آموزان در یک آزمون مشابه با LSAT رقابت کردند و سپس باید پیش بینی کنند که چه تعداد سوالاتی را درست پاسخ داده اند.بسیاری از دانش آموزان با امتیازات پایین تر، نمراتی را بیش از حد زیاد انتظار داشتند،

در حالیکه دانشجویانی که بیشترین امتیاز را داشتند تصور می کردند که بدتر از آنچه که واقعا تصور می کنند، امتحان داده اند ، نگران نباشید اعتراف کنید که چیزی را نمی دانید - شما مسئولیت یادگیری چیز اضافه را به عهده ندارید.

شما دائما کنجکاو هستید:

از آنجا که دانستن اینکه شما بیشتر، خیلی چیزها برای یادگیری دارید به این معنی است که شما باهوش هستید، و همین یعنی بطور طبیعی مایل به یادگیری بیشتر هستیدافرادی که در آزمون های IQ نمرات بالاتر کسب نمودند،

همانند بچه ها کنجکاو تر بوده و تمایل داشتند ایده های جدیدی را به عنوان بزرگسالان ارائه دهند.هوش و کنجکاوی دست به دست می شود. افراد هوشمند نه تنها در مورد مسائل روزمره کنجکاو هستند، بلکه در پی «سوالات بزرگ»، اندیشیدن به موضوعات فلسفی مانند معنای زندگی و جهان نیز می باشند. (که البته پاسخ دادن به این سوالات، با این حال، داستان دیگری است.)

علایم باهوش بودن

کنجکاوی از علائم باهوش بودن

جملات دیگران را کامل می کنید:

نگران نباشید، به نظر می رسد عملی بی ادبانه باشد، اما اگر شما می توانید آنچه را که مردم می گویند نگفته درک کنید و حدس بزنید و یا احساس آنها را اندازه گیری کنید، این نشانه مطمئنی ست که شما باهوش هستید.

همسویی و هماهنگی با احساسات دیگران به شما امکان می دهد که جهان را از دیدگاه دیگران ببینید ؛ افرادی که می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و درک کنند که باقی افراد چه احساسی دارند، برای ملاقات با افراد جدید و تجربه چیزهای جدید آغوشی باز دارند، که اینها همه تاثیر مثبتی بر هوش دارد.

شما کنترل خوبی روی خود دارید:

افراد هوشمند تمایل دارند کنترل خود را به شدت حفظ کنند و می توانند در تصمیم گیری ها در هنگام اتفاقات تحریک کننده عصبی یا احساسی مقاومت کنند. چگونه افراد کنترل خود را حین تست های هوشمندی که در آن به عنوان پاداش یا جایزه، پول برنده می شوند ،به دست می گیرند.

شرکت کنندگان می توانند بلافاصله پول را دریافت کنند یا بیشتر صبر کنند و مبلغ بالاتری دریافت کنند ؛ افرادی که تصمیم گرفتند برای پول صبر کنند، تمایل داشتند نمرات بهتری در آزمون داشته باشند.اگر تمایل زیادی دارید ،همه گزینه های خود را سبک سنگین کنید ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که نبوغ درونی خود را ستایش کنید.

شما روشنفکر هستید:

براساس یک مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا، افراد هوشمند تمایل دارند که دیدگاه های دیگران را ببینند و بشناسند ،تا اینکه یک دیدگاه را به عنوان دیدگاهی معتبر بپذیرند ، آنها نظرات خود را پس از بررسی دقیق دیدگاه های متعدد، به جای آن که به سادگی تصمیم گیری های ناگهانی اتخاذ کنند، بیان می کنند.

آنها تمایل دارند تا مفاهیم و ایده های جدیدی را بشناسند که به بیان آنچه در ذهن دارند کمک می کند با این حال، این بدان معنا نیست که آنها به اعتقادات شما مجذوب هستند، یا به راحتی تغییر مسیر می دهند.در واقع، افراد روشنفکر، احتمال بیشتری دارند که بر سر عقاید خود بایستند.

باهوش بودن یعنی چه

رابطه ی باهوش بودن با روشن فکری

شکلات دوست دارید:

بله، ارتباط قدرتمندی بین قدرت مغز و مزایای شکلات وجود دارد.ترکیبات فلاونول ها، که در کاکائو یافت می شوند، می توانند به بهبود عملکرد شناختی کمک کنند ، محققان دانشگاه های رم و لاکویلا در ایتالیا، اخیرا مطالعه ای درباره چگونگی اثرات خوردن شکلات روی مغز مانند حافظه، توجه و سرعت پردازش انجام دادند

و معلوم شد که خوردن شکلات تأثیر مثبتی بر تمام این امور دارد.نه تنها خوردن شکلات باعث افزایش نمرات آزمون های شرکت کنندگان می شود، مطالعاتی نشان می دهند که خوردن مقدار کمی شکلات روزانه باعث افزایش عملکرد شناختی در مدت زمان طولانی می شود.

بعضی موارد را به تعویق می اندازید:

بله درست خواندید! همانطور که رها کردن چیزی تا آخرین لحظه می تواند باعث شود احساس گنگی کنید، مطالعاتی نشان می دهد که این در واقع کاملا برعکس است ، اگر شما همه چیز را به تعویق می اندازید، به این معنی است که وقت خود را صرف اولویتهایتان می کنید،

نه اینکه به سراغ نتیجه گیری و یا انتخاب ساده ترین راه حل بروید.مردم هوشمند دست از کار می کشند، زیرا تصمیم می گیرند وقت خود را صرف وظایفی کنند که بیشتر ارزشمند باشند، در حالیکه مانع کارهای بی اهمیت تر می شوند ، در هر صورت، تعویق بسیار بعید تر از چیزی ست که انسانهای وقت تلف کن، گاهی اوقات می توانند آن را انجام دهند ؛ جای تعجب نیست که چیزهایی مانند خیال پردازی و طراحی نیز نشان دهنده هوش است.

شما نمی توانید سر و صدای محیط را تحمل کنید:

اگر ترجیح می دهید در سکوت کامل کار کنید، شما با فرانتس کافکا، چارلز داروین و آنتون چخوف هماهنگی دارید ؛ این ها فقط برخی از ذهن های درخشان بودند که به سکوت کشنده هنگام کارشان اصرار داشتند ،یا اینکه از اینکه قادر به فیلتر کردن سر و صدای زمینه نبودند شکایت داشتند.

شما ممکن است فکر کنید که افرادی را می توان هوشمند نامید که قادر به پذیرفتن جهان هستند، اما مطالعات نشان می دهد که این مورد خیلی درست نیست ؛ ناتوانی درتحمل صداهایی مانند بلند صحبت کردن، حرکت دادن پاها، جویدن مدام یا تایپ کردن ممکن است، واقعا خبر خوبی برای مغز شما باشد.

شما می توانید بین موضوعات به ظاهر غیر مرتبط ارتباط برقرار کنید:

اگر بتوانید الگوهایی را که دیگران نمی توانند تشخیص دهند، پیدا کنید احتمالا ذهن خلاقتری دارید ؛ بعضی از آنها بعنوان "تصادفی" در واقع یک نشانه ای از ذهن درخشان هستند.بسیاری از مردم می توانند الگوها را ببینند، اما افراد بسیار هوشمند آنها را سریع تر - و اغلب الگوهای همه چیز را - می بینند.اتصال چیزهای متفرقه نشانه ای از ذهنیت بسیار مفهومی است؛ شما باز فکر می کنید و به مسائل سرسری نگاه نمی کنید.

شما با تنهاییِ خودتان حالتان خوب است:

اگر تنهایی شما باعث نگرانی تان در مورد خستگی یا FOMO نگردد، شما خوش شانس هستید ، به گفته مجله روانشناسی بریتانیایی، افرادی که وقتی تنها هستند پربارتر هستند، هوشمندتر می باشند و اگر با خودتان صحبت می کنید، این نشانه ای از نبوغ است! تکرار افکار با صدای بلند، می تواند آنها را در مغز شما تقویت کند در حالی که ممکن است از دید دیگران دیوانه به نظر بیایید.

لذت بردن از تنهایی

اثر باهوش بودن بر لذت بردن از تنهایی

برخی دیگر از ویژگی ها که ثابت می کند شما باهوش تر هستید:

اگر بزرگ ترین فرزند خانواده اید ،باهوش هستید

بزرگ ترین فرزندان معمولا باهوش تر هستند اما این موضوع ربطی به ژنتیک ندارد، بر اساس نتیجه به دست آمده از بررسی ها فرزندان اول دارای میانگین ضریب هوشی 103 بودند، این میانگین برای فرزندان دوم 100 و فرزندان سوم 99 بود.

اگر در گذشته دروس موسیقی فرا گرفته اید باهوش هستید

تحقیقات نشان داده موسیقی باعث می شود که مغز کودک در چند مورد رشد داشته باشد. بررسی ها نشان می دهد که نمرات کودکان 4 تا 6 ساله در یک آزمون هوش کلامی، بعد از چند ماه شرکت در کلاس های موسیقی، افزایش چشمگیری داشته است.

اگر لاغرید باهوش هستید

تحقیقی که 5 سال به طول انجامید نشان داد که هرچه افراد دورِ کمرِ بیشتری داشته باشند، از توانایی شناختی کمتری برخوردارند.

اگر یک گربه هستید شما باهوش هستید

در یک تست که هوش و شخصیت را ارزیابی می کرد، نشان می داد افرادی که از نظر شخصیت شناسی به سگ شباهت داشتند، نسبت به کسانی که به گربه شباهت داشتند خوش برخورد تر بودند، کسانی با شخصیت گربه، امتیازی بالاتر در توانایی شناختی به دست آوردند.

اگر در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه شده اید باهوش هستید

یک تحقیق در سال 2007 نشان داد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند، احتمالا باهوش تر خواهند بود. کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده اند، البته اگر تعداد ژن اف دی ای اس 2، برابری داشتند، 7 امتیاز ضریب هوشی (IQ) بالاتر از دیگر کودکانی که شیر مادر نخورده بودند، داشتند.

اگر خیلی زود خواندن را یاد گرفته اید شما باهوش هستید

بعد از یک سری مطالعات جامع محققان دریافتند خواهر و برادرانی که خواندن را زود تر یاد گرفتند، نمرات بهتری در آزمون های توانایی های شناختی به دست آوردند.

یادگیری سریع

یادگیری سریع از نشانه های باهوش بودن

اگر بیش از حد نگرانید شما باهوش هستید

گروهی از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است افراد مضطرب در مواردی خاص از هوش بیشتری نسبت به بقیه برخوردار باشند.

اگر شلخته اید باهوش هستید

یک مطالعه منتشر شده در "علوم روانشناختی" که در دانشگاه مینه سوتا کارلسون به ثبت رسید، نشان داد که کار کردن در یک اتاق به هم ریخته، خلاقیت را افزایش می دهد.

اگر شب ها بیدار می مانید شما باهوش هستید

یک مطالعه که در "مجله رسمی انجمن بین المللی مطالعه تفاوت های فردی" منتشر شده نشان می دهد افرادی که تمایل دارند شب ها بیدار بمانند، نسبت به کسانی که صبح زود از خواب برمی خیزند، هوش بیشتری دارند. 

اگر شما این علائم را دارید حتما باهوش هستید

4.51706
این مطلب مفید بود ؟1534172
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
برچسب : افراد باهوش
وبگردی