کشف درمان سرطان خون

کشف درمان سرطان خون با توقف پروتئین خطرناک Hhex

کد مطلب : 10194تعداد نظرات : 18 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
محققان استرالیایی توانستند برای سرطان خون یک درمان پیدا کنند این کشف خارق العاده با متوقف کردن پروتئین سرطانی خطرناک در بدن انجام می شود.

 جزئیات کشف درمان سرطان خون

سرطان خون یکی از انواع سرطان های کشنده و شایع است که معمولاً از مغز استخوان شروع می شود و باعث شکل گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می گردد.این گلبول های سفید خونی به صورت کامل تشکیل نشده اند و به آنها بلاست یا سلول های لوکمی یا سرطان خون گفته می شود. متاسفانه این بیماری معمول ترین نوع سرطان در میان کودکان است، به همین خاطر لزوم درمان  سرطان خوناز اهمیت فراوانی برخوردار است و همواره دانشمندان در سراسر دنیا در تلاشند که دارویی برای این نوع سرطان بیابند. 

سرطان خون چیست

در کمال ناباوری درمان سرطان خون کشف شد

کشف درمان سرطان خون در کجا و چگونه؟؟

سرطان خون، گلبول های سفید خون که بخش حیاتی سیستم ایمنی بدن ما را تشکیل می دهند را درگیر می کند و باعث می شود گلبول های سفید کارکرد عادی خود را از دست دهند و به سرعت تجزیه شوند و در نهایت گلبول های عادی را به بیرون برانند.  گلبول های سفید از بدن در برابر هجوم باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و نیز سلول های غیر عادی و سایر مواد خارجی محافظت می کنند. در سرطان خون، گلبول های سفید کارکرد عادی خود را از دست می دهند. آنها می توانند سریعا تجزیه بشوند و در نهایت گلبول های عادی را نیز به بیرون برانند. 

زمانیکه شخصی مبتلا به سرطان خون (لوسمی) می شود، سیستم های کنترلی بدن خنثی می گردد و سلول های سرطانی در بدن تکثیر و رشد غیر قابل کنترلی را می یابند.

سرطان خون مزمن

کشف درمان سرطان خون در استرالیا

درمان سرطان خون کشف شد

محققان استرالیایی دریافتند پروتئینی به نام Hhex را در بدن وجود دارد که موجب فرآیند تکثیر سلول های سرطان خون از نوع لوسمی میلوئید حاد در بدن می شود و می توان با متوقف کردن آن از تکثیر سلول های سرطان خون (لوسمی میلوئید حاد) در بدن جلوگیری کرد و رشد و گسترش این سلول های سرطانی را متوقف ساخت .

سرطان خون بدخیم

کشف درمان سرطان خون توسط محققان استرالیایی

سرطان خون حاد میلوئید (Acute Myeloid Leukemia-AML) یک نوع شایع و کشنده سرطان خون است که میزان بقای پس از تشخیص شخص در 24 درصد موارد 5 سال است . لوسمی میلوئید حاد ، موجب رشد سریع سلول های سرطانی خون می شودو تنها درمان این سرطان خون ، شیمی درمانی است که عوارضی مانند حالت تهوع، ریزش مو، اسهال و مشکلات باروری در پی دارد.

درمان سرطان در استرالیا

درمان سرطان خون کشف شده است

با متوقف ساختن پروتئین Hhex می توان از آسیب به سلول های سالم خون جلوگیری کرد و موجب کاهش و از بین بردن عوارض شیمی درمانی شد همچنین با توقف پروتئین Hhex می توان موجب از بین بردن تمام سلول های سرطانی لوسمی میلوئید حاد شد. 

کشف درمان سرطان خون با توقف پروتئین خطرناک Hhex

4.6344
این مطلب مفید بود ؟31529
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : سرطان خون
18 نظر به ثبت رسیده است
fati1397-09-05
این هفته میرم واسه ازمایش امشب به علائم توجه کردم میترسم خیلیم میترسم
90
رضا1397-08-12
زندگی باید کرد از هیچ چیز نباید ترسید خدا خود حکیم است وبس
83
پیام1397-07-24
زهرا جون از سرطان نترس چون من، خودم سرطان خون دارم اسمش بزرگه، ولی این طور که میگن ترسناک نیست من اصلا فکر نمیکنم سرطان دارم همیشه به آینده فکر میکنم والان حدود3سالاست که خوب شدم وهیچ دارویی استفاده نمایند وآرزوی سلامتی وکامیابی برای شما عزیزیان از خداوند منان خواستارم دوستان دارم.
102
زهرا1397-06-13
سلام من سرطان ندارم ولی خیلی میترسم
54
میثاق1397-05-09
هرکی سرطان داره به خدا توکل کنه به مرگ‌ فکر نکنه استرس نداشته باشه همه چی دست خداست یه دختر همسایه داریم سرطان گرفت الانم خوب شد این کیست که ارکی سرطان بگیره بمیره توکلتون به خدا
51
سارا1397-09-01
سلام نامزد من سرطان خون داره وتحت نظر بهترین دکترای ایران و آلمانه هیچکس هم از خانواده من خبر نداره خیلی دوسش دارم اما هرروز استرس اینو دارم ک حالش بد نشه میشه بگید از چه داروی گیاهی برای سرطان خونتون استفاده کردین... الان مشکلتون کاملا برطرف شده؟
256
محمد رضا1397-04-31
سلام وقت بخیر من خرداد سال 94 متوجه بیماری سرطان خون. شدم طی یک دوره شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان نمودم که متاسفانه طی ده ماه بیماری برگشت و گفتند دوباره باید شیمی درمانی و پیوند بشی ولی دیگه به دکتر نرفتم از اونموقع از گیاهان دارویی استفاده میکنم حالم خوبه ودارم زندگی میکنم .
164
آرمین 1397-04-14
این موری که میگید همه دارن خوب میشن خدارو شکر پس ترس از سرطان واسه چیه ؟؟چون اینجا میخونم همه میگن سرطان خون داریم ولی داریم خوب میشیم یعنی درمان داره ؟؟؟
105
نفس1397-01-05
سلام من نفس هستم سرطان خون دارم با دوستم که اونم هم سال خودمه ۱۵سال داریم دوتایی رفتم شیراز خونشون از اونجام رفتیم پیش دکتر وقتی دکتر گفت سرطان داری دنیا رو سرم خراب شد ولی موقعی که دوستم گفت مگه دوره اخرو زمون شده بخند خندیدم گفت خنده اینوزی بدرد خ دت میخوره درست بخند منم شرو کردم به قهقه زدن از اون روز به بعد کمک کرد زندگیمو بکنم تو این یه سال نزاشتم خوانوادم بفهمن خدارو شکر الانم دارم خوب میشم برا همه اونایی که هم دردم هستن و سرطان دارن هم دعا میکنم
253
ساسان1396-06-08
سلام من سرطان خون دارم تنها راه مبارزه با سرطان داشتن امید و دلخوشیه که متاسفانه من هیچکدومشوندارم. دارم با درد خودم میسوزمومیسازم
357
پروانه1396-05-11
سلام من یک ساله متوجه شدم سرطان دارم و خونوادمم خبر ندارن ، اما شکر خدا در حال بهبودی هستم ، منم با این نظر که یک نفر از بیماریت خبر داشته باشه موافقم ، چون به معنای واقعی روزای سختی رو پشت سر گذاشتم ، امیدوارم همه ما روزی بهبودی کامل رو بدست بیاریم ، ان شاالله
504
رشیدی1397-02-15
سلام اصلا جای نگرانی نیست ب متخصص یا فوق تخصص خون مراجعه کنید و با مصرف قرص آهن و یا آمپول های خون ساز خوب خوب میشید البته با تجویز دکتر
87
نرگس1397-01-28
بخدا قسم من احساس میکنم سرطان دارم صب تا شب گریه میکنم راهنماییم کنین کم خونی شدید دارم میگم نکنه بشه سرطان
913
رضا حسن زاده 1397-08-14
افرین به غیرت و جسارت شما احسنت
14
محمد1397-02-02
سلام برای درمان به طب اسلامی رجوع کنید مطمعن باشید جواب میگیرید
1210
نفس1397-01-05
حرفت واقعا قشنگه اجی ایشالا تو هم مثل من که دارم خوب میشم ت هم خوب بشی
366
پریا1396-05-01
من سرطان خون دارم میخام بگم سرطان آخر راه نیست اصلا بد به دل تونراه ندید من بعضی وقتا فراموش می کنم که سرطان دارم بابا بی خیال
1348
ابولفضل1396-03-21
به نام خدا سلام،اگر این علائم رو دارید چون خیلی شبیه علائم بیماری های دیگه بهتره با یکی از دوستان واقعا دوست یا خانواده در میون بذارید تا تمام بار از دوش شما برداشته شه و استرستون که خودش باعث بروز چنین علایمی کاهش پیدا کنه و بهتر بتونید تصمیم بگیرید میتونید دفترچه بیمه و بردارید برید با دکتر درمیون بذارید تا انشاا... بر طرف شه.
277
وبگردی