علائم سرطان پوست
عوامل تاثیرگذار در ایجاد بیماری سرطان پوست را بشناسید زیرا با تشخیص سریع قابل درمان است. همچنین متخصصین مهمترین عامل هشداردهنده سرطان پوست را شناسایی کرده و به مردم در نحوه برخورد با آن هشدار دادند.

مهم ترین علایم سرطان پوست 

سرطان پوست یکی از شایع ترین سرطان بدخیم بدن به شمار می رود  که با توجه به نوع سلول پوستی رخ می دهد و یکی از مهم ترین دلایلی که افراد به سرطان پوست مبتلا می شوند، قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش خورشید است. در کشور نیز این سرطان یکی از سه سرطان شایع کشور است. 

دکتر غلامرضا عشقی،متخصص پوست در زمینه سرطان پوست می گوید:عوامل زیادی مانند ژنتیک، سابقه فامیلی، اسکار سوختگی های قدیمی، استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست های روشن و... در ایجاد سرطان پوست موثرند، اما مهم ترین آن قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است.
 
سرطان پوست

عوامل موثر در سرطان پوست 

 
وی با بیان اینکه در همدان به علت کوهستانی بودن و شدت آفتاب، سرطان پوست شایع است، تصریح کرد:ایجاد سرطان پوست در کشاورزها و افرادی که در طولانی مدت در معرض نور خورشید هستند، شایع است.
 
این متخصص پوست خاطرنشان کرد:میزان شیوع سرطان پوست در هر دو جنس خانم و آقا یکسان است و بیشتر سنین ابتلا بین 30 تا 70 سال را در بر می گیرد.
 
دکتر عشقی در خصوص علائم هشدار دهنده سرطان پوست گفت:صورت زخم یا توده و برجستگی پوستی در ناحیه دست و صورت که با استفاده از پمادهای مختلف بهبود نمی یابد از علایم بیماری است. همچنین تغییر رنگ و اندازه خال های پوستی که همراه با خارش و خونریزی است نیاز به بررسی دارد.
 
وی گفت:اگر دچار زخم دهان شده اید که بیش از 14 روز طول کشیده و خوب نمی شود، حتما نیاز به بررسی پزشک دارد. توده های پوستی نیز گوشتی رنگ با رگه های برجسته است که باید جدی گرفته شود.
 
این پزشک متخصص پوست با بیان اینکه راه درمان سرطان پوست جراحی است که در آن ضایعه پوستی برداشته می شود، تاکید کرد:خوشبختانه سرطان های پوست پاسخ بسیار خوبی به درمان می دهند و به راحتی درمان صورت می گیرد و فرد می تواند به زندگی خود ادامه دهد؛ البته به شرط آنکه در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کند.
 
وی در پایان توصیه کرد:هر دو تا سه ماه یکبار برای معاینه به پزشک مراجعه کنید و از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است توصیه می کنیم همیشه از ضد آفتاب و عینک دودی یا کلاه آفتابی استفاده کنید. استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن کار اشتباهی است و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. 

سرطان پوست ، مهم ترین علائم سرطان پوست

4.293
این مطلب مفید بود ؟7914
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از ایسنا-/ف
برچسب : سرطان پوست
وبگردی