غذا
مردم نقاط مختلف جهان با توجه به اقلیم و فرهنگ خود، ذائقه های متفاوتی دارند. اما گاهی برخی از غذاهای محبوب در برخی نقاط، برای اغلب مردم جهان عجیب و غریب است.

غذاهای عجیب و غریب در کشورهای مختلف

به رغم تفاوت میان فرهنگ ها و ملل مختلف، معمولا انتظار ما از غذا و مواد غذایی در محدوده یک سری مواد شناخته شده و متعارف قرار دارد. از این رو هنگامی که روانه سفر می شویم خود را برای تست انواع مزه ها و ماجراجویی غذایی آماده می کنیم اما قطعا انتظار نداریم چیزهای عجیبی مانند کرم و عنکبوت را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کنیم! حقیقت آن است که در برخی نقاط سفارش غذاهای نامتعارف و بشقاب های مخوف! بسیار پرطرفدار است و حتی گاهی اوقات به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح می شود.

با ما همراه باشید تا تعدادی از این غذاهای مخوف را ببینیم.

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

بعضی از غذاها و خوراکی ها برای مردم منطقه ای که آن غذا تهیه می شود عادی و محبوب است اما خارجی ها به هیچ عنوان نمی توانند طعم آن ها را تحمل نمایند. از پنیر کرم زده گرفته تا قارچ سمی، غذاهای عجیبی در دنیا سرو می شوند که در ادامه مطلب برخی از آن ها را برایتان معرفی نموده ایم.

فرانسه
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

فرانسه برای پنیرهای متنوعی که دارد، مشهور است و در میان انواع گوناگون آن ها می توان به Mimolette  اشاره نمود که پروسه تولیدش چندین ماه به طول می انجامد. تولیدکننده های این پنیر سوراخ هایی روی سطح آن ایجاد می کنند تا بستر رشد کرم ها را مهیا نمایند. آن ها اعتقاددارند که وجود این کرم های ریز موجب نرم و خوش طعم شدن پنیر می گردد.بد نیست بدانید سازمان دارو و غذای آمریکا در سال 2013 ورود این پنیر به آمریکا را ممنوع اعلام نمود زیرا گفته می شد که مصرف زیاد آن موجب ایجاد آلرژی می شود.
 


مکزیک
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

بیش از 7 هزار سال است که در مکزیک بلال کشت می شود و ازاین رو چندان عجیب نیست که مردم این کشور روش های بی شماری برای پخت این خوراکی می شناسند. در میان تمامی روش های پخت، Huitlacoche  از همه عجیب تر است که فقط خود مکزیکی ها آن را دوست دارند. Huitlacoche  ذرتی است که گندیده و قارچ زده است.

این ذرت های به ظاهر خراب شده پخته شده و عموما درون کسادیا سرو می شوند.
 



جنوب شرقی آسیا
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 


تخم مرغ در سراسر دنیا یکی از رایج ترین خوراکی ها برای صبحانه محسوب می گردد. اما در جنوب شرقی آسیا نوعی تخم مرغ سرو می شود که بدون شک افراد کمی توان خوردن آن رادارند. این غذا Balut نام داشته و در اصل جنین اردک است که درون پوسته تخم مرغ سرو می شود.فیلیپینی ها ابتدا قسمت بالایی تخم مرغ را شکسته و ادویه که شامل نمک دریایی می شود به آن اضافه می کنند. در مواردی هم سرکه، پیاز رنده شده و فلفل چیلی اضافه می کنند.تصور خوردن چنین غذایی هم تهوع آور است. اما ویتنامی ها اعتقاددارند این خوراکی بسیار مقوی است و برای رشد فرزندان لازم است.
 


فنلاند
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

قارچ خوراکی خوشمزه ای است اما بدون شک کسی قارچ سمی نمی خورد. البته مردم فنلاند این گونه فکر نمی کنند به نظر آن ها قارچ false morel بسیار هم خوشمزه است. البته برای پخت آن سعی می کنند سمومش را خارج نمایند و برای این منظور آن را خشک کرده و چندین مرتبه می جوشانند. اما همچنان تمام مواد سمی خارج نمی شود و صرف آن می تواند اثرات جانبی گسترده ای داشته باشد که از سوزش معده گرفته تا مرگ را شامل می شود.البته تاکنون هیچ کسی در فنلاند به واسطه مصرف این قارچ مسموم نشده و جانش را نیز از دست نداده است. اما سم موجود در این قارچ به گونه ای است که در فضا پخش می شود، بنابراین نباید آن را درون ماشین یا مغازه نگهداری کرد.
 



آمریکا
 

غذاهای غیری معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

دنبلان گاو یکی از غذاهای عجیبی است که چوپان های آمریکایی آن را کشف کرده اند. آن ها دنبلان را در آرد سفید خوابانده و سپس در روغن داغ سرخ می کنند. بعضی ها هم دوست دارند آن را هنگام صبحانه و به جای سوسیس میل کنند. خود آمریکایی ها به آن «صدف های کوه راکی» می گویند که به صدف و دریا هیچ ارتباطی ندارد.
 



هند
 

غذاهایغیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

احتمالا واژه «چاتنی» را شنیده اید که تقریبا همان چاشنی به زبان فارسی محسوب می گردد و روشی رایج برای طعم دادن به غذا در هند به شمار می رود.  اما مردم منطقه Chhattisgarh نوعی چاتنی ویژه دارند که chaprah نامیده می گردد. این چاشنی درواقع از مورچه های قرمز و تخم های آن ها درست می شود. برای این منظور، مورچه های قرمز را گرفته، خشک می کنند و سپس ادویه و شیرین کننده به آن ها اضافه نموده و آن را در کنارغذا سرو می کنند.
 



ونزوئلا
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

در کشورهای آمریکای جنوبی غذایی که خودش خیلی عجیب باشد وجود ندارد اما روش های پختی که دارند چندان رایج نیست. به طور مثال، مردم ونزوئلا حبوبات همانند عدس یا لوبیا چشم بلبلی را با شکر پخته و سرو می کنند.
 



انگلیس
 

غذاهای غیر معمول

غذاهای عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا 

Marmite انگلیسی انواع گوناگونی دارد به طوری که شعار کمپانی تولیدکننده آن این است:«یا دوستش دارید یا از آن متنفر خواهید شد». نوع انگلیسی این خوراکی شبیه خمیر قهوه ای کشسانی است که طعمی قوی داشته و بسیار شور است.

غذاهای غیر معمول در نقاط مختلف دنیا + تصاویر

420
این مطلب مفید بود ؟164
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از وب‌سایت روزیاتو / م.ف
وبگردی