کتایون ریاحی
امروز 10 دی همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از هنرمندان و چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

چهره های مشهور ایرانی که در 10 دی متولد یا درگذشتند

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به دهمین روز از دی ماه رسیدیم. امروز 10 دی همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیاست که ما در این مطلب به معرفی بیوگرافی کوتاهی از این چهره های مشهور ایرانی می پردازیم.

اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی امروز 10 دی متولد شده اند یا درگذشتند ادامه این مطلب از چهره های نمناک را از دست ندهید.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 10 دی 1340 در تهران متولد شد.

 کتایون ریاحی

کتایون ریاحی یکی از چهره های نام آشنا در سینما و تلویزیون است که بازی های موفق او در سریال پدرسالار، روزهای زندگی، پس از باران، شب دهم مورد توجه قرار گرفت و بازی در نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر یکی از به یادماندنی ترین نقش های او است.

محمود پاک نیت

محمود پاک نیت بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان 10 دی 1331 در کازرون متولد شد.

 محمود پاک نیت

محمود پاک نیت بازی در تئاتر را از سال 1348 آغاز کرد و بازی در سریال هایی چون روزی روزگاری، پدرسالار، کهنه سوار، شب دهم، پس از باران و خانه ای در تاریکی از او چهره محبوبی در میان مردم ساخت اما با بازی در نقش یعقوب نبی در سریال یوسف پیامبر این محبوبیت دوچندان شد.

ناصر عبداللهی

ناصر عبداللهی خواننده موسیقی پاپ کشورمان 10 دی 1349 در بندرعباس متولد شد.

ناصر عبداللهی

ناصر عبداللهی از خواننده های مشهور موسیقی پاپ کشورمان بود که با ترانه ناصریا به شهرت رسید. او یکی از خواننده های محبوبی بود که از سال 74 فعالیت رسمی در دنیای موسیقی را آغاز کرد اما متأسفانه اجل فرصت ادامه راه را از او گرفت.

رقیه چهره آزاد

رقیه چهره آزاد بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان سال 1286 متولد شد و 10 دی 1373 در تهران درگذشت.

 رقیه چهره آزاد

رقیه چهره آزاد بازی در تئاتر را از سال 1310 آغاز کرد و با بازی در نقش مادر در فیلم سینمایی مادر ساخته زنده یاد علی حاتمی به محبوبیت خاصی میان مردم دست یافت. آرایشگاه زیبا و هزاردستان از جمله سریال های رقیه چهره آزاد است.

چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 10 دی + تصاویر

450
این مطلب مفید بود ؟4010
وبگردی