قیمت طلا

قیمت طلا صعودی می شود؟

تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1402کد مطلب : 41598زمان مطالعه : 2 دقیقه
تحلیل گران بر این باورند که نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و همچنین بحران سقف بدهی ایالات متحده می تواند در هفته های آینده قیمت طلا را همچنان بالا نگه دارد.

اکوایران:در روز جمعه قیمت طلا به دلیل انتشار گزارش اقتصادی آمریکا که بهتر از انتظار بود، ریزش قیمتی 1.6 درصدی را تجربه کرد.

سقوط قیمتی طلا به محدوده قیمتی 2017 دلاری سبب شد تا تحلیل گران نسبت به روند کوتاه مدت قیمت طلا در هفته آینده دچار تردید شوند. البته با وجود این کاهش قیمت لحظه آخری طلا هفته گذشته بازدهی مثبت 1.35 درصدی را ثبت کرد.

البته تحلیل گران بر این باورند که نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و همچنین بحران سقف بدهی ایالات متحده می تواند در هفته های آینده قیمت طلا را همچنان بالا نگه دارد. داده های بازار کار نشان می داد که نرخ بیکاری ایالات متحده در ماه آوریل به 3.4 درصد رسیده است که پایین ترین حد در 53 سال اخیر به حساب می آید. بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در این ماه نزدیک به 253 هزار شغل ایجاد کرد.

بازار کار آمریکا قدرت غیرقابل پیش بینی نسبت به ماه ها افزایش نرخ بهره از خود نشان داد. همین قدرت اقتصادی نیز به سیاست گذاران فدرال رزرو این فرصت را می دهد تا قبل از جلسه قبلی تصمیمی مبنی بر توقف افزایش نرخ بهره نگیرند.

همچنین امروز بیت کوین به عادت روزهای یک شنبه در ماه های اخیر نوسان قیمتی شدیدی نداشت و نزدیک به یک درصد رشد قیمت را به ثبت رساند. با این حساب قیمت بیت کوین نزدیک به مرز 29 هزار دلاری معامله می شد. با این وجود در هفته ای که گذشت قیمت بزرگ‌ترین رمزارز جهان نزدیک به 1.3 درصد بازدهی منفی داشت.

اتریوم نیز امروز بیش از 2 درصد رشد قیمت داشت و به بالای مرز 1900 دلاری بازگشت. اتریوم نیز هفته ای منفی را پشت سر گذاشت و در هفته گذشته 0.6 درصد بازدهی منفی را به ثبت رساند.

انتهای پیام/م

قیمت طلا صعودی می شود؟

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : قیمت طلا
وبگردی