به یاد آوردن خواب و رویا
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خواب و رویای خود را بعد از بیدار شدن از یاد میبرید پیشنهاد میکنیم این نکات را بخوانید.

چگونه خواب و رویاهای خود را به یاد داشته باشید؟

همانطور که اشاره کردم ،که چرا رویاهایمان را فراموش میکنیم ، به آسانی ، خواندن درباره ی رویاها شاید به کمک کردن برای یادآوری آنها کافی باشد بااین حال، اگر شما تکنیک های خاصی میخواهید ، در این بخش از نمناک چندروش معرفی خواهیم کرد که با دنبال کردن آنها ، شما میتوانید درب مخزن رویاهایتان را باز کنید:

روش به یاد آوردن رویا و خواب

1-شروع به رویاپردازی کن:

شماباید بخواهید که به یاد بیاورید اگر به خاطر نیاورید شما میتوانید به آسانی بااظهار داشتن به اینکه میخواهید آن رویا را به یاد آورید شروع کنید.
 
2.رویاها را به زندگی خود دعوت کنید:
 از لحاظ تاریخی، فرهنگ ها در سراسر جهان برای رسیدن به رویاهای معنادار آداب و رسوم خاصی دارند(آیین های شایسته ای را به کار گرفته اند). روش دقیق مراسم مهم نیست بااین حال عمل برگزاری یک مراسم و یا تمرکز بر روی روند خواب به بهبود یادآوری رویا کمک میکند.
 
روش به یاد آوردن رویا و خواب
چرا خواب را فراموش میکنیم؟
 

به یاد آوردن خواب

در اینجا، چند ایده ساده وجود دارد:
تصورکنید،رویاهایتان را باموفقیت به یاد آورده اید.
تصور کنید که صبح است و شما رویای خود را در یک مجله ثبت میکنید.
خودکار و مجله ی خود را کنار تختتان نگه دارید.
قبل از خواب در مجله خود بنویسید"من صبح رویای خود را را به یاد خواهم داشت"
برای به یاد آوردن رویاهایتان یک تصمیم آگاهانه بگیرید.
 
 رویاهای معنا دار

چه کنیم تا رویاهای شبانه مان یادمان بماند؟

چگونه خواب خود را به یاد آوریم 

3.رویاها را جدی بگیرید:

تا زمانی که آن را انجام نداده اید به انجام دادن آن وانمود کنید ؛ اگر شما فکر میکنید که رویاهایتان احمقانه هستند , و یا فکر میکنید که نورون هایی هستند که به صورت تصادفی و شانسی در مغز شما شلیک میشوند، خوب است که به اندازه کافی به خاطر نیاورید. رویاهایتان را برای مدتی کناربگذارید و به آنها فرصت قضاوت بدهید.
 
4.اولین فکر یا احساسات خود را هنگامی که از خواب بیدار میشوید ثبت کنید:
 به محض اینکه بیدار شدید هرچیزی که به ذهنتان میاید را بنویسید اگر یک رویا را به یاد داشتید، آن را ثبت کنید برای مثال :من احساس شادی میکنم. اگر احساس مبهمی دارید بنویسید:من احساس مبهمی از چیزی دارم اگر میتوانید شرح دهید.
 
 چگونه خواب میبینیم

چه کنیم خواب هایمان را به یاد بیاوریم؟

رویاهای معنا دار 

5 . یک تصویر ساده با طرح های چوبی بکشید:
هرروز این کار را انجام دهید تا به یاد داشته باشیدشان . وقتی در شب از دیدن یک رویا بیدار شدید آن را ثبت کنید و یا یک موضوع برایش درست کنید و آن را چندین بار تکرار کنید.
 
6.اگر شما یک رویا داشته اید اما فراموش کرده اید ،به موقعیت اصلی آن رویا بازگردید.
اگر رویاهای خود را بلافاصله پس از بیدار شدن فراموش میکنید، ممکن است به محض اینکه همان شب یا شب بعد به تخت میروید آن را به یاد بیاورید ؛ همچنین بلافاصله پس از بیدار شدن به موقعیتی که در آن خوابیدید بر میگردید این نیز میتواند به بهبود یادآوری رویا کمک کند .بهتر است هنگامی که از خواب بیدار میشوید، حرکت نکنید و متوجه شوید که خوابیدید زیرا با حرکت کردن ممکن است شما همه چیز را فراموش کنید.
 
 دیدن خواب

چرا بعضی ها خوابشان را فراموش می کنند؟

چرا خواب هایمان را فراموش میکنیم ؟

7.احساس فراموش کردن یک رویا را بخاطر داشته باشید :
جزئیات را به یاد آورید بسیاری از مردم در اواسط شب از خواب بیدار میشوند و رویاهای خود را فقط برای به خواب رفتن به یاد می آورند . بعد از بیدار شدن برای بار دوم شما ممکن است احساس مبهم از یادآوری یک رویا را داشته باشید اگر این اتفاق بیافتد اجازه دهید که جزئیات مورد نیاز را بیاد آورید .احساس آرامش را در بدن خود ایجاد کنید. اجازه دهید که رویاهای مبهم در بدن شما حرکت و جنبش ایجاد کند صرفا بر روی احساس تمرکز کنید نه بر روی تصوراتتان این روند به تصورات و وقایع کمک میکند که به حافظه آگاه و هوشیار بازگردند .
 
8-ویتامین B مصرف کنید که ویتامین به یاد آوردن رویاهاست.
ویتامین B6 به ،یادآوری رویاها کمک میکند و به طور بالقوه رویا های آرام را فعال میکند . مطالعه جدیدی از محققان دانشگاه آدلاید نشان می دهد که مصرف مکمل های ویتامین B6 قبل از خواب ممکن است به فرد کمک کند، که در روزهای آینده رویاهایش را بهتر بیاد آورد .امید است که در آینده ویتامین خاصی تولید شود که بتواند به روند رویاهای شفاف کمک کند.

خواب و رویا ، چه کنیم خواب و رویایمان یادمان بماند؟

4.485
این مطلب مفید بود ؟7411
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ ک /م.ف
برچسب : خواب دیدن
وبگردی