فرش سبز
فرش سبز یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل است که روش ست کردن آن با بقیه وسایل را در ادامه مشاهده میکنید.

چیدمان منزل مناسب با فرش سبز

رنگ سبز دارای آرامشی از جنس طبیعت است، آرامشی که به واسطه استفاده از این رنگ فوق العاده تمام قسمت های مختلف خانه را در بر خواهد گرفت. سبز دارای گستره رنگ بسیار زیادی از جمله سبز متمایل به طوسی، سبز زیتونی، سبز متمایل به زرد، سبز یشمی و … می باشد، که برای هر سلیقه ای یک تناژ رنگی بخصوصی در بر دارد. طبق مطالعات انجام شده رنگ سبز پس از رنگ آبی محبوبترین رنگ بین افراد می باشد، و به دلیل اینکه در طبیعت این رنگ بیش از رنگ های دیگر وجود دارد، چشم انسان قدرت تشخیص رنگ سبز را بیش از دیگر رنگ ها دارد.

در میان رنگ ها، رنگ سبز از همه خوشایندتر است، زیرا برای تمرکز روی آن، چشم نیازی ندارد تا شبکیه را تنظیم کند. به علاوه به دلیل تعادل روانی که در ذهن ایجاد می کند، باعث نگرشی مثبت می شود؛ بنابراین اگر به دنبال احساس ثبات و امنیت در منزل تان هستید این رنگ می تواند بهترین گزینه برای انتخاب فرش شما باشد.
 
فرش سبز

ست فرش سبز با رنگ مبلمان

رنگ سبز به دلیل داشتن انرژی بالا و آرامشی بی نظیر برای اتاق های مطالعه بسیار مناسب می باشد، برای این کار می توانید کتابخانه را به رنگ سبز تغییر دهید و یا از کاناپه ای سبز رنگ در اتاق مطالعه خود بهره بگیرید، و در هنگام مطالعه آرامشی بی نظیر را تجربه کنید.
روانشناسان می گویند به این دلیل که سبز از ترکیب رنگ های آبی و زرد تشکیل می شود، درک و فراست، وضوح فکر و اطمینان خاطر را برای تان به ارمغان می آورد. با این اوصاف، انتخاب فرش سبز علاوه بر این که حس سخاوتمندی را به مخاطب القا می کند موجب آرامش و تمرکز فکر می شود.
 
اما باید توجه داشته باشید مانند تمامی رنگ ها در استفاده از رنگ سبز نیز محتاط باشید، زیرا اغلب افراد در صورت وجود مقدار زیاد رنگ سبز در یک محیط دچار احساس ترس و ناامیدی می شوند. این رنگ به خودی خود بسیار اصیل است و البته آنقدر منعطف است که با دکوراسیون های مدرن امروزی نیز به خوبی کنار می آید.
 
سبز و نارنجی:
این ترکیب بیشتر به درد جوان تر ها می خورد. نارنجی رنگ گرم و شاد است و برای ترکیب با رنگ سرد سبز انتخاب مناسبی است. اگر تصمیم دارید فرش سبز را برای انداختن زیر پای میهمان انتخاب کنید باید بدانید این رنگ جذاب خاصیت کج خلقی و زودرنجی را کم می کند، اما پیشنهاد می کنیم در استفاده از این رنگ خسیس باشید و به چند کوسن، یک دیوار کوچک و یا یک گلدان نارنجی بسنده کنید.
 
سبز و سرمه ای:
این ترکیب از پرطرفدارترین ترکیب های رنگی است. تردیدی نیست که وجود این دو رنگ در منزل تان، دکوراسیون بسیار چشم نواز ایجاد می کند. سرمه ای نجیب و باوقار اتفاق خوبی برای رنگ سبز آرامش بخش ما است. با این همه پیشنهاد می کنیم رنگ مبلمان یا یکی از دیوار های منزل تان را سرمه ای انتخاب کنید و از کوسن های آبرنگی و تلفیق شده با رنگ سفید غافل نشوید. البته برای افزایش حس آرامش و زیبایی، گیاهان خانگی بسیار کارآمد به نظر می رسند.
 
سبز و سفید:
برای این که چیدمان داخلی منزل شما به مرور زمان دل تان را نزند، ترکیب این دو رنگ قطعا کفایت می کند. رنگ سفید برای ترکیب با رنگ سبز محدودیتی ندارد و از آن می توانید در تمام نقاط منزل تان استفاده کنید. این ترکیب حتما حس خوبی را به میهمان منتقل می کند و تکراری به نظر نمی رسد. فرش سبز شما در کنار مبل، میز، آباژور و لوستر سفیدرنگ، بسیار دلربایی خواهد کرد، اما مانند ترکیب سبز و خاکستری بهتر است روی رنگ های دیگر برای گرم نشان دادن منزل تان حساب باز کنید.
فرش سبز

فرش سبز در دکوراسیون نشیمن

 سبز و خاکستری:
تمام طیف های رنگ خاکستری همخوانی بی نظیری با فرش سبز دارند، اما مشکل اینجاست که سبز از خانواده رنگ های سرد است و ترکیبش با خاکستری خنثی و آرام در طولانی مدت می تواند حالت کسالت و افسردگی را در منزل تان به وجود آورد. شما برای حل این مشکل نیاز دارید تا رنگ های کرم را در دکوراسیون منزل تان بازی دهید؛ به این شکل که رنگ پرده، گلدان و حتی آباژور ها را از میان خانواده رنگ های گرم انتخاب کنید.

فرش سبز را در دکوراسیون با چی ست کنیم؟

55
این مطلب مفید بود ؟50
وبگردی