خواص گوشت مرغ
گوشت مرغ از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و کمک شایانی به درمان برخی بیماری ها می کند، اما برای اغلب افراد سوال است که مصرف مرغ ارگانیک بهتر است یا مرغ غیرارگانیک؟

مرغ ارگانیک بهتر است یا مرغ غیرارگانیک؟

مرغ یکی از متنوع ترین منابع پروتئین دنیا است که در بسیاری از غذاهای مختلف، انواع و فرم های مختلف ظاهر می شود. چه ترجیح دهید مرغ خود را به صورت خورد شده در سوپ، در تاکو خرد شده یا درقالب یک پودر پروتئین خشک کنید، می توانید از مزایای بسیار مرغ ارگانیک استفاده کنید. مرغ ارگانیک حاوی سموم دفع آفات یا مواد افزودنی غذایی غیر ارگانیک نیست و نمی تواند مرغی باشد که با آنتی بیوتیک یا هورمون تحت درمان بوده باشد. (در واقع، این برای هر مرغ فروخته شده غیرقانونی است). به همین دلایل ، بسیاری از افراد معتقدند مرغ ارگانیک بی خطرتر و مغذی تر است. برای درک بهتر فواید مرغ ارگانیک، لطفاً ادامه این بخش از سلامت نمناک را با دقت کامل مطالعه کنید.

مرغ ارگانیک خوشمزه تر و بهتر از مرغ غیرارگانیک

از طرق مختلف، مرغ ارگانیک در مسئله سلامتی و تغذیه، مرغ غیر ارگانیک را شکست می دهد. به عنوان مثال، برخلاف بسیاری از مرغ های طبیعی، به مرغ های ارگانیک مواد نگهدارنده یا مواد افزودنی غیر ارگانیک تزریق نمی شود. بسته به خوراک، آنها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نیز هستند که برای سلامتی انسان ضروری هستند و نقش مهمی در رشد و نمو بدن ما دارند. علاوه بر آن، مرغهای ارگانیک حاوی مقدار کمتری سالمونلا (یک باکتری خطرناک معروف به ایجاد مسمومیت غذایی) نسبت به مرغ های معمولی بزرگ شده هستند.

طعم بهتر آن

این ممکن است مورد بحث باشد زیرا طعم آن بسیار انتزاعی است، اما بسیاری از افراد ادعا می کنند طعم مرغ ارگانیک بهتر از مرغ غیر ارگانیک است. برخی دیگر نیز می گویند این دو از لحاظ واقعی قابل تشخیص نیستند. اگر فکر می کنید مرغ ارگانیک طعم های پیچیده تر و جذاب تری به غذا می بخشد، از آن لذت ببرید.

فایده مرغ

ارزش غذایی مرغ

  • کلسیم 11 میلی گرم
  • محلول 6 میلی گرم
  • آهن 9 میلی گرم
  • منیزیم 20 میلی گرم
  • نیاسین 11 میلی گرم
  • پروتئین 9 گرم
  • فسفر 147 میلی گرم
  • پتاسیم 189 میلی گرم
  • ریبوفلاوین 12 میلی گرم
  • سدیم 70 میلی گرم
  • تیامین 19 میلی گرم
  • ویتامین آ 11 میلی گرم
  • ویتامین B12 9 میلی گرم
  • ویتامین C 8 میلی گرم
  • ویتامین D 11 میلی گرم
  • ویتامین E 9 میلی گرم
  • ویتامین K 5 میلی گرم
  • روی 3 میلی گرم

خواص گوشت مرغ

بررسی خواص و فواید مصرف گوشت مرغ 

برای سلامت روانی

بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که ویتامین B برای حفظ سلامت روانی لازم است و این ویتامین راا می توانید در مرغ پیدا کنید. مصرف ویتامین B به طور منظم می تواند از آسیب دیدن شما در برابر استرس، اضطراب و سندرم کاهش حافظه جلوگیری کند. علاوه بر این، می تواند باعث افزایش تمرکز در کودکان و بزرگسالان بطور یکسان شود. متخصصان تغذیه تشخیص داده اند که مصرف مرغ به صورت متعادل می تواند به تأخیر در بیماریهای روانی مرتبط با سن مانند بیماری آلزایمر کمک کند.

این بیماری کم خونی را درمان می کند

کم خونی یکی از مشکلات سلامتی است که متخصصان تغذیه می گویند، نباید دست کم گرفته شود. شما می توانید کم خونی را با مصرف غذاهای غنی شده با آهن، ماده معدنی که به طور گسترده در کبد مرغ یافت می شود، درمان کنید. این خوراکی دارای مقدار زیادی ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین E و ویتامین K است که در تولید گلبول های قرمز نقش دارند. هنگامی که بدن شما مقدار لازم آهن و ویتامین ها را بدست آورد، می تواند گلبول های قرمز خون را تولید و تنظیم کند که در نهایت با کم خونی مقابله خواهد کرد. اما در صورت کمبود شدید، توصیه می شود با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کرده و از خود درمانی خودداری کنید.

محافظت از چشم

شما می توانید با مصرف مرغ به محافظت از چشمان خود در برابر ضعف بینایی استفاده کنید زیرا این ماده غذایی نیروگاه از رتینول، لیکوپن، آلفا و بتاکاروتن و غیره است. این مواد مغذی برای حفظ سلامت کلی چشم شما ضروری است. مصرف مرغ فقط برای خشکی چشم یا کوری شب مفید نیست بلکه برای آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (انحطاط لکه زرد چشم) به همان اندازه مؤثر است. بنابراین، مقدار متوسطی از مرغ را در رژیم غذایی روزمره خود بگنجانید و بگذارید از چشمان گرانبهای شما محافظت کند.

تقویت چشم

برای سلول های بدن و بافت ها

کمبود مواد معدنی و ویتامین های مختلف باعث آسیب سلول و بافت در بدن شما می شود که منجر به تورم لب ها، لایه لایه شدن و ترک خوردگی پوست می شود. علاوه بر این، لکه های خشک روی پوست نیز نشان می دهد که بدن شما به ریبوفلاوین زیادی احتیاج دارد. بنابراین، مصرف مرغ به طور مرتب می تواند رشد سلول ها و بافت های آسیب دیده را به طور مؤثر تقویت کند. می توانید مقدار بالای ریبوفلاوین را در سینه مرغ و کبد بیابید.

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن شما به میزان کافی پروتئین ، آهن، منیزیم و پتاسیم نیاز دارد تا به درستی عملکرد مناسب داشته باشد، که این مواد در مرغ به فروانی بسیار وجود دارد. این مواد مغذی هنگام مصرف همزمان، سلولهای سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. یک سیستم ایمنی قوی و تقویت شده از عوامل آسیب رسان به سلامتی مانند سموم، رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی جلوگیری می کند. بنابراین، شروع به اضافه کردن مرغ در رژیم غذایی روزانه خود کنید و سلامت سیستم ایمنی بدن خود را بهبود ببخشید.

مرغ برای بهداشت دهان و دندان

مصرف مرغ می تواند برای سلامت دهان و دندان شما مفید باشد. مرغ به دلیل دارا بودن فسفر زیاد می تواند دندان و لثه شما را به طور یکسان تقویت کند. هنگامی که به طور مرتب فسفر مصرف می کنید، این کار می تواند عواملی را که باعث ضعف دندان های شما شده را درمان کرده و از خونریزی لثه ها نیز جلوگیری می کند. اما اگر خونریزی مداوم را در لثه مشاهده می کنید، سریعاً با دندانپزشک خود مشورت کنید زیرا این می تواند یک مشکل جدی دهان باشد. در شرایطی مانند این، پیشنهاد می شود از خود درمانی استفاده نکنید و از مصرف خودسرانه خودداری کنید.

برای سلامتی ناخن

در بیشتر موارد، کمبود مواد معدنی و ویتامین می تواند ناخن های شما را تضعیف کند. متخصصان و متخصصان تغذیه زیبایی تشخیص داده اند که عدم وجود مواد مغذی اساسی در بدن شما به طور منفی بر بدن شما اثر می گذارد که منجر به بروز مشکلات مختلف ناخن می شود. بنابراین ، مصرف مرغ می تواند سلامت ناخن های شما را بهبود بخشد زیرا ترکیبی از آهن، پتاسیم و ویتامین های مختلف است.

سلامت ناخن

تنظیم هورمون کورتیزول

مصرف مرغ می تواند هورمون کورتیزول را در بدن شما متعادل کند. عدم تعادل هورمون کورتیزول می تواند در افزایش سطح استرس موثرباشد. این عمدتا به دلیل عملکرد نادرست غده فوق کلیوی اتفاق می افتد. برای حفظ تعادل این هورمون در بدن باید عملکرد مناسب غده فوق کلیوی تثبیت شود.

برای سلامت قلب و عروق

مرغ می تواند سلامت قلب و عروق شما را حفظ کند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که وعده های کافی مرغ در طول هفته می تواند به کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول کمک کننده به مشکلات قلبی عروقی مانند سکته مغزی و حمله قلبی کمک کند. مطالعات بسیاری نیز در این زمینه انجام شده و نشان داده است که سینه مرغ حاوی مقدار صفر درصد چربی بوده و در نتیجه برای بیماران قلبی مؤثر است. این امر امکان پذیر است زیرا مرغ نیروگاهی از مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر است که به حفظ سلامت قلب و عروق شما شناخته شده است.

از سرماخوردگی فصلی جلوگیری می کند

سرما فصلی واقعاً آزار دهنده و تحریک کننده است. شما فقط با ریختن مقداری مرغ در سوپ گرم می توانید با عوامل ویروسی فصلی مانند باکتری های عفونی مبارزه کنید. این غذای خوشمزه حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که به تسکین سرماخوردگی و سایر بیماری های مرتبط با آن مانند گلو درد و احتقان بینی کمک می کند. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه گزینه های غذایی سالم مانند ذرت و سایر سبزیجات را برای بهبود وضعیت کلی شما توصیه می کنند که باید در نظر بگیرید.

برای کاهش وزن

مرغ گزینه ای ایده آل برای کاهش وزن است هنگامی که صحبت از تثبیت وزن به میان می آید. این ماده حاوی حداقل چربی و حداکثر ارزش غذایی است بنابراین، افراد چاق می توانند آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند. شما می توانید در هر هفته حداقل سه وعده سینه مرغ انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توان آن را به سالادها و سوپ ها اضافه کرد و می توانید مرغ های کبابی را همراه با سبزیجات مورد علاقه خود مصرف کنید، به هر صورت مرغ برای افرادی که ازوزن خود آگاه هستند، بی خطر است.

خاصیت مرغ

مرغ منبع خوبی از کراتین است:

کراتین ترکیبی است که بدن انسان آن را از سه اسید آمینه آرژینین ، گلیسین و متیونین به طور طبیعی تولید می کند. با این حال، ما همچنین می توانیم کراتین را از غذاها و مکمل های مختلف بدست آوریم.

بسته به برش دقیق، هر قطعه مرغ بین 300 تا 500 میلی گرم حدود 100 میلی گرم کراتین دارد. این مقدار شبیه به میزان کراتین موجود در گوشت قرمز است. تحقیقات نشان می دهد که می توان انتظار داشت که در هر وعده 200 گرم سینه مرغ بدون پوست ، حدود 850 میلی گرم کراتین پیدا کنیم.

کراتین ممکن است برای سلامتی ما فواید مختلفی داشته باشد، و تحقیقات نشان می دهد که می تواند عملکرد بدنی ، بهبودی ، قدرت و استقامت را تقویت کند.

منبع عالی از ویتامین های B را فراهم می کند

مرغ غلظت خوبی از همه ویتامین های مهم B را تأمین می کند و چنانچه بارها در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم این ویتامین های B نقش حیاتی متعددی در بدن انسان دارند و در سوخت و ساز انرژی و سلامت مغز نقش اساسی دارند.

گوشت مرغ حاوی مقادیر زیادی ویتامین B3 (نیاسین) است که 56 درصد از RDI را در 100 گرم ارائه می دهد. به عبارت دیگر؛ یک سینه مرغ معمولی باید مرجع کامل دریافت روزانه این ویتامین را فراهم کند.

سرشار از نیاسین

نیاسین یکی دیگر از ویتامین های گروه B است که به محافظت در برابر سرطان و سایر شکل های آسیب ژنتیکی (DNA) کمک می کند.

فراوانی در سلنیوم

این ماده معدنی اساسی مشمول بسیاری از عملکردها و فرآیندهای متابولیک می شود. به عبارت دیگر عملکردهای تیروئید، هورمون، متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی.

پروتئین مرغ

سرشار از پروتئین

این منبع عالی پروتئین کم چرب است که به رشد و نمو عضلات کمک می کند. این نوع پروتئین همچنین به حمایت از وزن سالم بدن و کاهش وزن کمک می کند.

کنترل فشار خون:

به نظر می رسد که مصرف مرغ در کنترل فشار خون نیز مفید است. هنگام پیروی از رژیم غذایی سرشار از مرغ، آجیل، لبنیات کم چرب، سبزیجات و میوه ها، در افراد مبتلا به فشار خون بالا پیشرفت هایی مشاهده شد.

مانع از از بین رفتن استخوان می شود

اگر وارد سنین میانسالی و بزرگسالی شده اید و نگران پوکی استخوان یا آرتریت هسستید ، خوردن مرغ به دلیل داشتن پروتئین بسته شده به مبارزه با کاهش تراکم استخوان کمک می کند.

خواص ضد سرطان:

مطالعات نشان داده است که در غیر گیاهخواران، مصرف بیشتر گوشت قرمز، گوشت خوک و ژامبون باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود در حالی که در مصرف کنندگان گوشت مرغ و ماهی ، خطر ابتلا به این سرطان در مراحل بعدی زندگی کاهش یافته است، اگرچه شواهد موجود نیست. نتیجه گیری اینکه کاهش مصرف گوشت قرمز با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است.

خواص و کلسیم مرغ

کاهش کلسترول:

مقدار چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گاو ، گوشت خوک و بره بسیار بیشتر از مقادیر موجود در مرغ ، ماهی و سبزیجات است. بنابراین، انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که برای کاهش خطر کلسترول و متعاقباً پیشرفت بیماری های قلبی، مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز مصرف کنید. این انجمن همچنین می گوید، مصرف مرغ یا ماهی باید در حد طبیعی باشد، زیرا مصرف بیش از حد نیز می تواند به پیشرفت بیماری های قلبی منجر شود.

این همه گوشت مرغ می خورید، خواص و فوایدش رو میدونید ؟

4.450
این مطلب مفید بود ؟446
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nutritionadvance / organicfacts / naturalfoodseries / peacockspoultryfarm / chikpure / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : جگر مرغ
وبگردی