فنگ شویی آشپزخانه
برای داشتن یک آشپزخانه با انرژی مثبت و دکوراسیون شیک و زیبا از اصول و قوانین فنگ شویی آشپزخانه استفاده کنید.

فنگ شویی آشپزخانه و نکات و قوانین آن

آشپزخانه مدت های زیادیست که به عنوان قلب خانه در نظر گرفته شده و در فنگ شویی هم تفاوتی ندارد در واقع یک فنگ شویی آشپزخانه نماد سلامت, فراوانی و حتی ثروت است.به دلیل اهمیت در زندگی, آشپزخانه یک فضای کلیدی است که از فنگ شویی به طور قابل توجهی سود می برد.

در واقع, به عنوان یکی از سه ناحیه مهم خانه در نظر گرفته می شود (دو تای دیگر, با کمال تعجب یا نه, ورودی و اتاق خواب اصلی هستند). در این بخش از دنیای مد نمناک , ما در مورد تاریخچه فنگ شویی آشپزخانه, رنگ آشپزخانه و چگونگی پیشرفت فنگ شویی در آشپزخانه مدرن بحث خواهیم کرد تا مطمئن شویم که جریان چی آزاد و فراوان است.

فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی چیدمان آشپزخانه

قوانین فنگ شویی آشپزخانه:

چندین عنصر اصلی فنگ شویی وجود دارند که در هنگام کار با چیدمان آشپزخانه باید دقت کنید. قرار دادن لوازم خانگی شما نیاز به پیروی از اصول فنگ شویی در مقابل آب و گرم در مقابل سرما دارد. مکان لوازم شما گاهی اوقات مهم تر از جهت واقعی آشپزخانه شما است, زیرا قرار دادن نادرست دستگاه می تواند باعث ایجاد المان های شوم و چی منفی شود.

قوانین فنگ شویی

عناصر اصلی فنگ شویی آشپزخانه

نکات مربوط به محل آشپزخانه فنگ شویی:

متناسب با جایی که آشپزخانه تان است, موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آشپزخانه در جلوی خانه نباشد و یا روبروی در جلویی قرار نگیرید. این کار تمام چیزهای مثبتی که قصد ورود به خانه شما را دارد, می کشد.
  • آشپزخانه را روبروی یک اتاق خواب قرار ندهید. انرژی چی در آشپزخانه یانگ و جنگ با انرژی یین اتاق خواب است. این نوع پیکربندی منجر به بیماری اعضای خانواده می شود.
  • آشپزخانه تان را در مرکز منزلتان نسازید.
  • آشپزخانه را زیر یک حمام در طبقه بالا قرار ندهید. آب و فاضلاب آن را نابود می کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که اتاق نشیمن, اتاق غذاخوری و آشپزخانه همگی در یک سطح هستند.
  • شکل چیدمان آشپزخانه باید مستطیل باشد. از داشتن آشپزخانه گرد اجتناب کنید.
  • اگر منطقه رخت شویی در داخل یا کنار آشپزخانه قرار داشته باشد, اجازه ندهید لباس های کثیف در آن جمع شوند.

محل قرارگیری آشپزخانه

 محل قرارگیری آشپزخانه با اصول فنگ شویی

انتخاب رنگ های متناسب آشپزخانه:

  • بعضی از رنگ ها برای آشپزخانه ها ایده آل هستند, مانند رنگ های سبز و قهوه ای برای سوخت عنصر آتش در ارتباط با این اتاق.
  • رنگ قرمز معرف آتش است و بهترین رنگ برای آشپزخانه ها نیست. قرمز باید به مقدار کم استفاده شود.
  • می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که نشان دهنده المان های مختلف برای ایجاد یک آشپزخانه جذاب هستند.

جهت آشپزخانه :

  • شرق, جنوب شرقی, شمال غربی, شمال شرقی و شمال جهت های خوبی برای قرار داشتن آشپزخانه هستند.
  • غرب نه خوب است و نه بد.
  • جنوب و جنوب غربی مسیرهای شومی هستند.

جهت آشپزخانه

قوانین فنگ شویی برای آشپزخانه

اشتباهات و تابوهای چیدمان آشپزخانه با فنگ شویی :

1. آشپزخانه ای که روبروی در ورودی, در عقبی یا در حمام رو به رو می شود.

اگر آشپزخانه با در جلویی مواجه شود, ممکن است به راحتی خسارات مالی شخصی غیرمنتظره را متحمل شوید; اگر با در پشتی روبرو شوید, ممکن است مقدار زیادی از هزینه های غیر منتظره داشته باشید; اگر با در حمام باشد, ممکن است بیماری سیستم گوارشی یا آسیب مالی داشته باشید.

2. آشپزخانه باز:

افراد بسیاری تمایل دارند طراحی آشپزخانه باز را انتخاب کنند. در واقع, آشپزخانه باز با برد آشپزی, توانایی انباشت ثروت را تضعیف می کند. در عین حال, استفاده از روغن سرخ کردنی به اتاق نشیمن نیز سرایت می کند. همزمان اتاق نشیمن همیشه بود دودی را دارد که مغایر با محیط خانه و سلامت شخصی است.

طراحی آشپزخانه باز

اشتباه فنگ شویی آشپزخانه در طراحی آشپزخانه باز

اشتباهات رایج در فنگ شویی آشپزخانه

3. آشپزخانه روبرو یا کنار حمام و دستشویی:

برای صرفه جویی در فضا و تسهیل طراحی, برخی افراد در حمام مجاور آشپزخانه را مهر و موم می کنند و دری را در آشپزخانه به عنوان راهی برای حمام باز می کنند تا اگر بخواهند از حمام استفاده کنند. در واقع, آشپزخانه به آتش تعلق دارد در حالی که حمام به آب تعلق دارد; زمانی که متصل هستند, محدودیت بین آتش و آب تشکیل می شود.

در عین حال, حمام در آشپزخانه که برای بهداشت خطرناک است و خانواده را مستعد بیماری می کند, گسیل می کند. اگر آشپزخانه با در حمام مواجه شود, محدودیت بین آتش و آب نیز شکل می گیرد, و اعضای خانواده مستعد بیماری های پوستی و حساسیت دستگاه گوارش هستند.

4. آشپزخانه در مرکز خانه:

آشپزخانه به آتش تعلق دارد. اگر در مرکز خانه قرار داشته باشد, سلامت خانواده به راحتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت چرا که در قلب آتش وجود دارد. بنابراین, آشپزخانه باید در مکان بهتری باشد.

اشتباهات چیدمان آشپزخانه

اشتباهات چیدمان و فنگ شویی آشپزخانه

تابوهای دیگر چیدمان آشپزخانه:

1. ابزار و لوازم باید به خوبی و به درستی قرار داده شوند:قابلمه و ماهیتابه هایی که شلوغ و در هرج و مرج هستند، منجر به سردرد می شود و مستعد میکروب هایی است که ممکن است باعث بیماری شوند.

2 یخچال و سطل برنج در آشپزخانه نباید خالی باشد, که نماد خانواده نگران غذا و لباس است.

3. بالای سینک ظرفشویی باید یک پنجره باشد تا بتوانید از مناظر بیرون پنجره لذت ببرید و هوای آشپزخانه را تمیز کند.

4. رنگ های گرم و روشن مانند سفید و سبز باید برای ایجاد محیطی آرامش بخش به آشپزخانه مفید هستند.

آشپزخانه سبز و سفید

ترکیب رنگ سبز و سفید در فنگ شویی آشپزخانه

رنگ های آشپزخانه فنگ شویی:

همه واکنش های متفاوتی نسبت به طرح های مختلف رنگ دارند, بنابراین هیچ روشی برای انتخاب یک پالت رنگ برای آشپزخانه فنگ شویی شما وجود ندارد. چیزی که شما را جذب می کند و باعث می شود احساس راحتی کنید، احتمالاً بهترین محل برای شروع است. اما در این بخش از دنیای مد نمناک ایده هایی برای رنگ های آشپزخانه فنگ شویی وجود دارد.

آبی:

آبی مکمل رنگ نارنجی است، که یک رنگ محرک اشتها برانگیز است. تعجب آور نیست که رنگ آبی بر روی اشتها تاثیر معکوس دارد, برخی می گویند چون غذای آبی در طبیعت نادر است. آبی که در فنگ شویی آشپزخانه برای متعادل کردن انرژی استفاده می شود، بهتر است.

اما استفاده بیش از اندازه از رنگ آبی در آشپزخانه جاذبه غذا را پایین می آورد که ممکن است برای آشپزها و کسانی که دوست دارند غذا را برای عزیزان آماده کنند, دلسرد کننده باشد.

آشپزخانه آبی رنگ

رنگ آبی در فنگ شویی آشپزخانه

رنگ مناسب در فنگ شویی آشپزخانه

نارنجی (و قرمز):

نارنجی همراه با قرمز ارتباط نزدیکی با لذت غذا خوردن دارد. می تواند یک آشپز در حال شکوفایی باشد که هدف آن آماده کردن غذا است که دیگران دوست دارند غذا بخورند; با این حال استفاده بیش از حد از این رنگ، اشتهای زیادی ایجاد می کند، که ممکن است مشکل برانگیز باشد. استفاده از این رنگ ها در ابعاد کم تر تاثیرگذار و مناسب خواهند بود.

آشپزخانه نارنجی

فنگ شویی رنگ نارنجی و قرمز در آشپزخانه

انتخاب رنگ در فنگ شویی آشپزخانه

سیاه:

به خاطر تاثیر و توانایی کم کردن بصری فضا, از سیاه در آشپزخانه دوری کنید. سیاه نیز بسیار دراماتیک است, اما در آشپزخانه, درام اغلب احساس سرما و جدایی ایجاد می کند.

بعضی از آشپزخانه های مدرن سیاه و سفید هستند; فنگ شویی توصیه می کند که در این آشپزخانه ها باید از رنگ قرمز استفاده کرد, چه یک حوله یا حتی کاسه ای پر از سیب قرمز مصنوعی.

اما فنگ شویی برای اجتناب از یک آشپزخانه سیاه و سفید توصیه می کند. در عوض, یک روکش کانتر سیاه با تن زمینی مانند قهوه ای یا حتی زیتونی برای کاهش کنتراست رنگ و افزایش صمیمیت آشپزخانه مفید است.

دکوراسیون آشپزخانه سیاه

اجتناب از رنگ سیاه در فنگ شویی آشپزخانه

تاثیر رنگ های در فنگ شویی آشپزخانه

زرد یا طلایی:

در میان رنگ های زمینی، این رنگ های ملایم طلایی و زرد در آشپزخانه فنگ شویی به زیبایی کار می کردند. احساس آرامش و صمیمیت راحت را به همراه امنیت و شادی ایجاد می کنند. رنگ های جمع آوری و پیوند هستند, که در نهایت منجر به یک آشپزخانه رویایی می شوند.

رنگ طلایی یا زرد در آشپزخانه

تاثیر رنگ زرد در فنگ شویی آشپزخانه

توصیه های فنگ شویی آشپزخانه:

توجه به نورپردازی:

بعد از اتاق خواب و حمام، آشپزخانه معمولاً اتاق کناری خانه است که یک نفر صبح به آنجا خواهد رفت و این ایده خوبی است که فضا را تا حد امکان شاد و آفتابی نگه دارد. در حقیقت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم بر روحیه ما تاثیر می گذارد، چون تولید ملاتونین تحریک می شود و حالت روحی بهتر خواهد شد.

بعضی از آشپزخانه ها در نور طبیعی فراوانی هستند که خوب است. بقیه آشپزخانه ها این گزینه را ندارند. در این موارد، ممکن است، نصب یک دریچه سقفی و یا حتی یک لوله خورشیدی از طریق سقف مفید باشد.

به اجاق آشپزخانه احترام بگذارید:

به عنوان یک سمبل فنگ در مورد ثروت, اجاق گاز یک دستگاه قدرتمند است و نیاز به احترام خاصی دارد. اجاق را تمیز و در شرایط عالی نگه دارید.

تمیز نگه داشتن اجاق گاز

اهمیت اجاق گاز در فنگ شویی آشپزخانه

چیزهایی که در فنگ شویی آشپزخانه باید رعایت کرد

یک آینه بالای اجاق آشپزخانه آویزان کنید:

البته این کار برای همه صدق نمی کند، اما اگر فضای گاز شما تاریک باشد، فنگ شویی توصیه می کند یک آینه آویزان کنید تا بازتاب نور و گرمای بخاری را منعکس کند. این به خصوص اگر آینه می تواند یک جورهایی یک پنجره را در آشپزخانه منعکس کند، مفید است، که (به صورت بصری) پنجره های شما را دو برابر می کند!

در حالی که یک افسانه مدرن نفوذ کرده است که یک آینه در این موقعیت، ثروت خانواده را دو برابر خواهد کرد، ما توصیه نمی کنیم که نفس خود را برای این که فقط به طور جادویی رخ دهد نگه دارید.

اما یکی دیگر از مزایای داشتن آینه ای که پشت گاز است، این است که در حال حاضر کسی که با اجاق آشپزی می کند، در آن چه که به عنوان "موقعیت فرمان" در فنگ شویی شناخته می شود، با وجود اینکه پشت سر آن ها به سمت اتاق است، می تواند پشتشان را ببیند. این باعث می شود که فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد. فنگ شویی در هر فضایی خیلی خوب است.

چیدمان آشپزخانه

نکاتی برای فنگ شویی آشپزخانه

اصول و قوانین فنگ شویی آشپزخانه

تمیز نگه دارید:

همانطور که می دانید، فنگ شویی برای تمیزی اهمیت زیادی قائل است، به خصوص در فضاهایی که به طور مستقیم سلامتی را شامل می شوند (به طور مثال، آشپزخانه). کشوها و کابینت ها، داخل و خارج، باید به طور منظم تمیز شوند، به طوری که لوازم خانگی باید مرتب شوند. دیوارها و کانتر باید مرتباً تمیز شوند. کف را طی و جارو بکشید.

تفاوت متمایزی بین یک فضای تمیز و فضای خالی وجود دارد، اگرچه گاهی این دو مفهوم یک معنی کلی خواهند داشت. کانتر در آشپزخانه تمایل دارند که به یک تله گیر تبدیل شوند - همه در یک زندگی خانگی شلوغ - نامه، جزوه، تکالیف، قبض ها، و چیزهای دیگر دیگر می توانند به سرعت فضایی را که برای تهیه غذای آماده نیاز دارید به دست آورند.

یک راهنمای خوب فنگ شویی این است که تنها چیزهایی که اغلب (روزانه و یا تا سه بار در هفته) مورد استفاده قرار می گیرند, باید روی کانتر باشند و چنانچه در بخش دنیای مد نمناک گفته ایم هیچ چیز دیگری نباید باشد وگرنه احساس سردرگمی می کنید.

تمیز کردن آشپزخانه

اهمیت تمیزی در فنگ شویی آشپزخانه

نکات مهم در فنگ شویی آشپزخانه

چاقو را از دید خارج کنید:

فنگ شویی به طور ذاتی تشخیص می دهد که چاقوها در بهترین حالت، احساس ناراحتی می دهند و در بدترین حالت تهدیدآمیز می شوند و آسیب می بینید. بنابراین، برای نگهداری چاقو در امتداد یک نوار مغناطیسی نصب شده بر روی دیوار یا در یک بلوک قصابی، استفادهنکنید، یک آشپزخانه فنگ شویی، چاقوها را از دید پنهان می کند. این نیز امن تر است.

عنصر چوب را فراموش نکنید:

بنابراین بسیاری از آشپزخانه های مدرن به راحتی آتش (اجاق), آب (ظرف شویی), فلز (لوازم) و زمین (رنگ) را دارند, اما اغلب برای اطمینان از اینکه عنصر چوبی در آشپزخانه نمایش داده می شود, موضع فعالی دارد.

مشکل نیست - شما نیازی به انجام این کار ندارید. ترکیب کردن چوب می تواند به سادگی قرار دادن میوه در یک کاسه چوبی در پیشخوان آشپزخانه باشد و یا گذاشتن یک تخته برش چوبی یا تخته گوشت (تا زمانی که از آن استفاده می کنید). حتی یک گیاه گلدانی کوچک یا نقاشی یک گیاه گلدانی به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

فنگ شویی لوازم آشپزخانه

استفاده از عناصر چوبی در فنگ شویی آشپزخانه

توصیه هایی برای چیدمان فنگ شویی آشپزخانه

تنها چیزهایی را نگه دارید که از آنها استفاده می کنید:

قاعده کلی انگشت شست در فنگ شویی تنها چیزهایی است که مصرف می کنید, نیاز دارید و یا واقعاً دوست دارید. (این نیز راهنمای بسیاری از طراحان داخلی است, چه آن ها از اصول ساختاری فنگ شویی استفاده کنند یا نه.

در تمیز کردن آشپزخانه منظم خود, حذف موارد از کابینت ها و کشوها و مرتب کردن آن ها به طور مداوم ارزیابی کنید که آیا آن آیتم به اندازه کافی مورد استفاده قرار می گیرد تا آن را نگهدارید یا خیر.

موارد به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و باید به مکان های پر ذخیره سازی بیشتر (قفسه های بالایی انبار) یا بیرون از خانه منتقل شوند. زمانی که در آنجا هستید, می توانید آیتم های آشپزخانه خود را در طول کارتان تمیز و مرتب کنید. این کار باعث می شود کارکرد آشپزخانه تان به طور موثر و رضایت بخشی بهتر و بیشتر شود.

اصول طراحی آشپزخانه

حذف برخی وسایل در فنگ شویی آشپزخانه

از عناصر بزرگ در بالای سر دوری کنید:

یکی دیگر از روش های متداول آشپزخانه آویزان کردن ظروف و قابلمه از سقف و دیوارها است. در حالی که ظروف مسی به صورت بصری جذاب هستند و یک ساختمان گلخانه ای اصیل به آشپزخانه می دهند, اما برای فنگ شویی خوب نیستند زیرا اشیا سنگین بالای سر، باعث می شود ما احساس ناامنی کنیم. یک آشپزخانه فنگ شویی ظروف و قابلمه و چیزهای بزرگ را از دید کمد یا گنجه آشپزخانه دور نگاه میدارد.

فنگ شویی آشپزخانه و قوانین دکوراسیون ، رنگ و چیدمان آن

4.426
این مطلب مفید بود ؟233
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : فنگ شویی
وبگردی