خواص هسته انگور
هسته انگور سرشار از مواد مغذی می باشد که خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد و آن را می توان به صورت روغن دانه انگور یا عصاره دانه انگور مصرف کرد.

مزایای بهداشتی و سلامتی دانه های انگور

هسته انگور دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند ، این دانه های انگور حاوی ترکیبات پروانتروسیانادین الیگومری است که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شوند جدا از این، دانه های انگور حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E، اسید لینولئیک و فلاونوئیدها می باشند. حضور تمام این مواد مغذی در دانه انگور، آن را یک ماده بالقوه می کند که برخی از بهترین مزایای سلامتی را دارد .

چگونه می توان از هسته های انگور استفاده کرد؟

هسته های انگور را می توان به طور عمده ،به عنوان روغن دانه انگور و یا عصاره دانه انگور گرفت ،در این بخش از سلامت نمناک اجازه دهید ما در مورد آنها صحبت کنیم.روغن هسته انگور از دانه های انگور، با فشار دادن دانه ها برای استخراج روغن موجود در آنها، توسعه می یابد.

این روغن که از دانه انگور استخراج می شود، بسیار مناسب برای پخت و پز در دمای بالا است زیرا دارای نقطه دود بالا 485 می باشد این نقطه دود بالا در روغن دانه انگور باعث سلامت آن می شود ، جدا از نقطه دود بالا، روغن هسته انگور نیز غنی از اسیدهای چرب امگا 6 است و در چربی اشباع کم می باشد.

در مبارزه با بیماری های قلبی عالی عمل می کند.

هسته انگور

استفاده از عصاره یا روغن هسته انگور

به عنوان اسید چرب امگا 6 ،افزایش سطح سرمی خون HDL و یا کلسترول خوب است ، عصاره های انگور دارای مزایای بهداشتی و سلامتی مختلف هستند و با مشاوره مناسب با پزشک، می توانند به صورت منظم در دوزهای تجویز شده مصرف شوند.

اعتقاد بر این است که مصرف 25 تا 125 میلی گرم عصاره انگور هر بار در روز ،می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی عمل کند. شرایط خاصی وجود دارد که در آن شما باید از مصرف هسته های انگور یا عصاره های انگور استفاده کنید، که در بخش های زیر صحبت خواهیم کرد.

توجه داشته باشید: هر چند، انگور سبزی سالم و امن برای بچه ها است،اما عصاره های انگور برای کودکان توصیه نمی شود.

خواص و فایده هسته های انگور

مزایای هسته انگور بر سلامت پوست

هسته های انگور برای بهبود سلامت پوست بسیار مهم هستند.خواص آنتی اکسیدانی دانه های انگور برای مبارزه با بیماری های مختلف پوست ،از جمله ؛آکنه التهابی، چین و چروک زودرس پوست، پسوریازیس و غیره مفید است.

هسته انگور و پوست

مزایای بسیار زیاد هسته انگور برای پوست

هسته های انگور در مبارزه با سرطان های خاص مفید هستند

در یک مطالعه حیوانی، یافته شد که عصاره های انگور سبب محافظت در برابر سرطان زایی عکس های ناشی از یو وی با کاهش میزان تومور، اندازه تومور، چندتایی تومور و غیره و نیز جلوگیری از انتقال سلول های ناشی از uvb به کارسینوم بدخیم می شود.

یکی دیگر از مطالعات انجام شده روی موش ها نشان داد که پروانتوسایانیدین های دانه انگور در کاهش آلودگی به آپوپتوز، باعث کاهش سرطان زایی ناشی از آسکیزیتین می شوند.

خواص ضد عفونتی مفید هسته انگور

هسته های انگور شامل فلاونوئیدها هستند، که شامل اسید گالیک، کاتچین اپیکاتچین، گالاکاوتچین، اپیکالاکاتچین، اپیکاتچین 3-دولتی و در درجه اول پروانتوسیانیدین های الیگومری است.در تحقیقاتی یافت می شود که خواص ضد اکسیدان پروانتوسیانیدین 20 برابر بیشتر از ویتامین E و 50 برابر بیشتر از ویتامین C است.

این ویژگی قوی آنتی اکسیدانی دانه انگور تولید کنندگان مکمل را برای پردازش دانه های انگور به قرص ها و کپسول ها جذب کرده است ، در حال حاضر این ویژگی ضد اکسید کننده هسته انگور ،آن را یک مکمل سلامت مفید می داند زیرا آنتی اکسیدان ها در محافظت از بدن شما از علائم پیری زودرس، سلامت قلب و عروق، بیماری ضعیف، بیماری های پوستی، آسم و غیره کمک می کند.

خواص دانه انگور

ویژگی آنتی اکسیدان هسته های انگور

هسته های انگور در کاهش چربی موثرند و لاغر کننده هستند

آنها می توانند در درمان یا کاهش جذب چربی در رژیم غذایی و تجمع چربی درون بدن استفاده شوند.

مزایای هسته انگور در درمان افسردگی

در سال 2010 یک تیم از دانشمندان بین المللی چین و ایالات متحد آمریکا اعلام کردند که پروانتوسیانیدین ها در هسته های انگور در بهبود شرایط بهداشت روانی کمک می کنند. مطالعات بر روی موش نشان داد که پروانتوکوکینیدین ها اثرات ضد افسردگی در موش دارند بنابراین، می توان آن را به عنوان مکمل سلامت مفید برای درمان افسردگی مصرف کرد.

خواص هسته های انگور در کاهش بیماری های قلبی عروقی

نتایج مطالعات انجام شده برای ارزیابی اثرات سلامت قلبی عروقی عصاره های انگور در حیوانات و انسان ها بسیار امیدوار کننده بوده است. هسته های انگور در کاهش حملات قلبی، کنترل تاکیکاردی و نیز حفاظت در برابر مسمومیت قلب به علت داروی دوکسوروبیسین مفید بوده اند. هسته های انگور به کاهش سطح کلسترول LDL اکسید شده و همچنین کاهش زیستی عناصر آترواسکلروز اولیه مراجعه می کنند.

هسته انگور چه خاصیتی دارد

هسته های انگور حملات قلبی را کاهش می دهند

هسته های انگور در کاهش تورم پا مفید هستند

پروانتوسیانیدین موجود در دانه های انگور، در بهبود گردش خون با تقویت شریان ها، رگ ها و مویرگ ها مفید است.

هسته انگور به عنوان یک رژیم غذایی پر از واریس فوق العاده عمل می کند

یک مطالعه نشان داد که عصاره هسته انگور قادر به کاهش تورم پا در زنان ناشی از نشست طولانی مدت است. به جز تمام مزایای ذکر شده در بالا، مزایای دیگری نیز در دانه های انگور وجود دارد که شامل مزایای استفاده از دیابت، درمان هموروئید، بهبود دید شبانه، آسم، و غیره و یا عوارض جانبی خوردن دانه های انگور می باشند.

درمان واریس

هسته انگور به کاهش تورم پا و واریس کمک می کند

هسته انگور و روش درمانی برای سرطان کولورکتال

عصاره ی هسته ی انگور از فشردن و تصفیه هسته ی انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی از پرو آنتی سیانین (PCO ) ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند جلوی تخریب های سلولی در اثر رادیکال های آزاد را بگیرد و بافت های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم ها کمک کند.

عصاره هسته انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ ) نقش موثری ایفا می کند. این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود ، عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند.

عوارض هسته انگور

برخی عوارض جانبی عصاره های هسته انگور وجود دارد که باید در هنگام مصرف آنها مورد توجه قرار گیرد در ادامه این بخش از سلامت نمناک برخی از عوارض جانبی دانه های انگور آمده است:

معمولا هسته های انگور ایمن هستند اما ممکن است عوارض جانبی خاصی از عصاره های انگور وجود داشته باشد که ممکن است شامل:

سردرد، تهوع، سرگیجه، سرگیجه خارش و غیره باشد. گاهی اوقات بعضی افراد ممکن است واکنش های آلرژیک مانند کندو، بثورات، تورم صورت، دهان، درجه پاها یا بازوها و غیره داشته باشند.

سردرد و هسته انگور

سردرد و سرگیجه از عوارض مصرف هسته انگور

چه کسانی نباید هسته انگور مصرف کنند؟

افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند، به خصوص رقیق کننده های خون، قاتلان درد، داروهای سرطانی، داروهای بیماری های قلبی و غیره قبل از مصرف هسته های انگور باید با پزشک مشورت کنند، زیرا ممکن است با داروهای دیگر تداخل پیدا کند و بعضی از خطرات را برای سلامتی ایجاد کنند.

نکات ایمنی که باید قبل از مصرف دانه های انگور رعایت شود

  • قبل از مصرف هسته های انگور احتیاط کنید ،قبل از استفاده از دانه های انگور نگاهی به لیست زیر که حاوی نقاط مختلف ملاحظات است نگاه کنید.
  • اجتناب از مصرف عصاره های انگور در صورت بارداری و یا در صورت شیردهی
  • در صورت استفاده از هر گونه دارو مانند قلب ، تخلیه کننده خون، داروهای سرطان و غیره، سعی کنید از عصاره های انگور استفاده نکنید، زیرا ممکن است خطرناک باشد.
  • قبل از مصرف عصاره دانه انگور، با یک متخصص بهداشت صحبت کنید.
  • ضروری است از دوز مناسب برای جلوگیری از هر گونه عوارض جانبی یا خطرات بهداشتی استفاده کنید.
  • اگر عارضه ای نسبت به هر عنصر موجود در دانه انگور دارید، از عصاره دانه انگور اجتناب کنید.
  • در صورتی که مشکل گردش خون دارید و در صورتی که علائم شما با عصاره دانه انگور بدتر می شود، مطمئن شوید که یک کمک فوری پزشکی دریافت می کنید.

نکات قبل از مصرف هسته انگور

در صورت مصرف دارو از عصاره های انگور استفاده نکنید

پرسش و پاسخ

چقدر عصاره دانه انگور باید گرفته شود؟هرچند هیچ دوز ثابتی برای عصاره دانه انگور وجود ندارد، در حالیکه 100 تا 300 میلی گرم در روز در مطالعات مورد استفاده قرار گرفته و همچنین در برخی از کشورها تجویز شده است.

از کجا عصاره دانه انگور به طور طبیعی می آید؟ عصاره دانه انگور از میوه انگور می آید.

چگونه دانه های انگور را به درستی ذخیره کنید؟ضروری است که دانه های انگور را در دمای اتاق و دور از رطوبت، گرما و نور ذخیره کنید.

ضروری است که دانه انگور را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه داریم.

 

هسته انگور و خواص شگفت انگیز آن برای سلامت و بهداشت

4.682
این مطلب مفید بود ؟757
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی