لذت بردن از زندگی
همیشه لذت بردن از زندگی محدود به خرچ کردن پول نمی باشد بلکه با ساده ترین امکانات می توان زندگی شاد و پر از آرامش را برای خود فراهم کرد.

بهترین روش های رایگان برای لذت بردن از زندگی

آیا تا به حال شده که دلتان بخواهد از همان چیزی که هستید لذت ببرید و احساس شادی داشته باشید ؟ آیا دیگر از غم و غصه خوردن خسته شده اید؟ مطمئن باشید که خودتان می توانید سطح شادی را در درون خود بالا ببرید. 

شادی

فقط باید اصولی را در نظر بگیرید که در این قسمت از سبک زندگی نمناک آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد کافیت بدانید که برای لذت بردن از زندگی لازم نیست که حتما پول و ثروت داشته باشیم و یا به مسافرت های گوناگون که گاه پر هزینه هم هستند برویم، بلکه با ساده ترین امکانات و دیدن محیط اطراف خودمان می توان زندگی شاد و پر از آرامش را برای خود فراهم کنیم. 

1. قدردانی کنید

همیشه از هر چیزی که در زندگی دارید قدردانی کنید و دلایل شادی خود را تغییر دهید. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید ، زمانی را اختصاص دهید و به خودتان یادآوری کنید که چه چیز هایی در زندگی هستند که باید در مورد آن ها قدردان و سپاسگزار باشید. از چیزهای ساده شروع کنید. مثلاً سقفی که بالا سرتان است ، غذایی که برای خوردن دارید، لباسی که می پوشید و غیره.

شکر کردن

2. مطمئن باشید که نتیجه کارهای خوبتان را می بینید

آیا عادت دارید که 10 درصد از حقوق خود را صرف کار های خیر کنید؟ کسانی که این کار را انجام می دهند، عقیده دارند زمانی که از چیزهایی که داریم به دیگران ببخشیم، چند برابر آن را دریافت می کنیم. در واقع با این کارتان به کائنات این پیام را می دهید که در حال انجام کار درست هستید . کائنات نیز پاسخ این کارتان را به شما خواهند داد.

3. هر روز بخندید

آیا شده است که زمانی را به خندیدن اختصاص دهید ؟ آیا با هدف می خندید؟ زمانی که می خندید ، هورمون شادی به نام اکسی توسین در بدن شما آزاد می شود و باعث می شود که از هر لحاظ ذهنی و جسمی در موقعیت بهتری قرار بگیرید.

4. رابطه خود را با اعضای خانواده و دوستان بهبود ببخشید

افراد شاد زمان زیادی را در تنهایی سپری نمی کنند . آن ها سعی می کنند با کسانی که دوستشان دارند اوقات بگذرانند و رابطه های خوبی را ایجاد کنند و خودشان را از استرس برهانند . آن ها در بالا و پایین های زندگی و تجربه های مختلف در کنار دیگران هستند و در نتیجه کم تر در معرض تنهایی و افسردگی قرار می گیرند.

گذراندن وقت

5. زمانی را به خودتان اختصاص دهید

درست است که سپری کردن زمان در کنار اعضای خانواده یک راه موثر و مفید برای شادی است اما گاهی اوقات نیاز دارید که تنها باشید تا کمی آرامش و سکوت را تجربه کنید . زمانی را دور از بقیه باشید و به خودتان اختصاص دهید.

6. کاری را انجام دهید که دوست دارید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که " کاری را که دوست داری انجام بده ، پول خودش به دست می آید" ؟ انجام دادن کاری که به آن علاقه دارید، حتی اگر باعث شود برایش هزینه کنید ، یک راه عالی برای افزایش سطح شادی شماست . زمانی که به کار مورد علاقه خود بپردازید، قطعاً زندگی را بهتر می بینید.

7. زیر باران قدم بزنید

گاهی زیرباران با یکدیگر قدم بزنید . قدم زدن عاشقانه زیر باران با معشوقتان احساس لذت زیادی در شما ایجاد می کند.

شاد شدن

8. به دیدن یک دوست بروید

دیدن دوستان مورد علاقه بسیار لذت بخش است. وقتی را به دیدن دوستان خود اختصاص دهید و با آنها تعامل داشته باشید و به گردش و تفریح روید تا خوشحال و سرزنده شده و لحظات خوبی را سپری کنید .

9. به آواز خوش گوش دهید

شنیدن یک آواز خوب، یکی از لذت های ساده در زندگی است . گوش دادن به یک آواز دلنشین سبب می شود شما لحظات خوبی را تجربه کرده و به آرامش و لذت برسید.

10. زمانی را بی کار باشید

زمانی که یک تایم برای خود اختصاص دهید و دست از کار بکشید، می توانید روی تغییر دادن زندگی تان تمرکز کنید و به استعداد های خود فکر کنید . در چنین حالتی روابط شما و تجربیاتتان مورد بازبینی قرار می گیرد.

بی کار بودن

11. به اندازه کافی ورزش کنید

زمانی که ورزش می کنید، یعنی سعی دارید جسم خود را به حالت بهتری تبدیل کنید. انجام کارهای بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. هنگام ورزش نیز هورمون های شادی و احساس خوب آزاد می شوند. هنگام ورزش همچنین استرس کاهش پیدا می کند و در نتیجه شادی و نشاط را بیشتر احساس خواهید کرد.

12. حسرت نخورید

همه ما در زندگی اشتباهاتی را انجام می دهیم که بخشی از زندگی هستند بنابراین این که بخواهید مدام در گذشته باشید و حسرت اشتباهاتتان را بخورید ، کاری را از پیش نمی برید . به غیر از این که خودتان را از شادی ها دور می کنید . پس بهترین راه این است که خودتان و اشتباهاتتان را ببخشید و سعی کنید که زندگی بهتری را برای خود ایجاد کنید .

13. مدیتیشن کنید

روی زمین بنشینید، یک شمع روشن کنید و به مدت 10 دقیقه نفس عمیق بکشید. همه این اقدامات به ریلکس شدن و آرامش ذهن و بدن شما کمک می کند و همچنین می توانید با درون خودتان ارتباط برقرار کنید. خودتان را بهتر بشناسید و سطح شادی تان را افزایش دهید.

مدیتیشن

14. به هم ریختگی های زندگی را برطرف کنید

اگر زندگی به هم ریخته ای دارید ، باید سعی کنید به آن نظم و ترتیب ببخشید. زمانی که هر چیز سر جای خودش باشد، قطعاً به طور اتوماتیک احساس استرس و اضطراب کم تری می کنید و وضعیت ذهنی بهتری دارید. پس سعی کنید از همان اول هفته کار خود را روی نظم انجام دهید.

15. کاری که شروع کرده اید را به موقع تمام کنید

اگر کارتان را همیشه به موقع به پایان برسانید و کار خود را به نحو احسنت انجام دهید، احساسی که شما از پایان کارتان دارید بسیار لذت بخش است. این یکی از لذت های ساده ای است که در زندگی برای شما ایجاد می شود.

16. دیگران را شاد کنید

به دیگران کمک کنید تا خودتان احساس خوبی داشته باشید. اگر بتوانید به دیگران کمک مالی و یا هر کمک دیگری کنید، آنها را خوشحال خواهید کرد با خوشحال آنها و لبخندشان شما نیز انرژی می گیرید و روز خوبی خواهید داشت.

شاد کردن دیگران

17. به اندازه کافی استراحت کنید

آیا تا به حال متوجه شده اید شب هایی که فقط 5 الی 8 ساعت می خوابید، صبح روز بعد و یا عصر آن روز اصلا احساس خوبی ندارید ؟ بسیاری از ما از به هم ریختگی خواب و کم خوابی رنج می بریم و همین امر باعث افزایش استرس می شود. اگر یک خواب مناسب شبانه داشته باشید، وظایف روزانه خود را با آرامش بیشتری انجام می دهید و در نتیجه احساس شادی و مثبت بالاتری خواهد داشت .

18. از دیدن یک منظره لذت ببرید

یک روز آفتابی و تمیز را انتخاب کنید و به بیرون از منزل بروید و از منظرهٔ کوه های پوشیده از گل های وحشی وگیاهان، با رنگ سبز روشن، پرندگان و جوی آب لذت ببرید.

19. غذاهای سالم بخورید

باید غذاهای کنسروی و فرآوری شده را تا جایی که می توانید کاهش دهید. زمانی که غذای سالم بخورید، جسم سالم تری خواهید داشت و در نتیجه روحیه شما نیز بهبود پیدا می کند.

تغذیه سالم

20. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

شاید عمل کردن به این جمله به اندازه گفتنش آسان نباشد اما باید یاد بگیرید که ذهنتان را روی خودتان متمرکز کنید و به چیز های خوب زندگی فکر کنید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

لذت بردن از زندگی؛ اینطوری کیف دنیا رو ببر

4.684
این مطلب مفید بود ؟786
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
برچسب : زندگی شاد
وبگردی