لکه لوازم آرایش

بهترین روش رفع انواع لکه های لوازم آرایش

کد مطلب : 12394تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 6 دقیقه
حتما برای همه خانم ها پیش آمده که هنگام استفاده از لوازم آرایش لکه ای روی لباسشان افتاده باشد در این مواقع باید سریع برای پاک کردن لکه ها اقدام کنید.

ساده ترین روش پاک کردن لوازم آرایشی را از روی لباس ها

امروزه آرایش کردن برای خانم ها به یکی از کارهای همیشگی تبدیل شده است و گاهی ممکن است در حین آرایش مخصوصا زمانی که در این کار عجله می کنند مقداری ازاین لوازم بر روی لباس هایشان بریزند و دردسر زیادی درست نمایند.

در این مواقع خانم ها دو کار در پیش رو دارند یا اینکه لباسشان را عوض کنند و یا لکه را پاک کنند که کار دشواری است و ممکن است جای آن بر روی لباس باقی بماند. در این بخش از رازهای خانه داری در نمناک راه هایی ساده برای از بین بردن لکه های لوازم آرایش را به شما آموزش می دهیم.

خمیر دندان برای پاک کردن لکه رژ لب

برای پاک کردن لکه رژ لب خمیر دندان بر روی لباسی که لکه شده بمالید و سپس لباس را مطابق معمول بشویید تا لکه به طور کامل از بین ببرید.

استفاده از صابون برای پاک کردن لکه رژ لب

برای از بین بردن لکه رژ لب از روی لباس ابتدا لکه را با یک شوینده ملایم مثل صابون بشویید تا پاک و تمیز شود.

استفاده از اسپری مو برای لکه رژلب

اسپری مو در مواقع می تواند به شما کمک کند تا از شر لکه های رژ بر روی لباستان خلاص شوید. اسپری را روی لکه اعمال کنید و سپس اجازه دهید تا خشک شود و بعد از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و روی لکه بکشید. فقط توجه داشته باشید، که از اسپری ای استفاده کنید که حاوی الکل است، در غیر اینصورت جواب نخواهید گرفت.

لکه کرم پودر روی لباس

الکل برای از بین بردن لکه رژ یا لوازم آرایشی چرب

یک تکه پنبه را در الکل بخیسانید و سپس روی لکه بمالید، که به سرعت باعث از بین رفتن آن می شود. الکل لکه های ناشی از رژ لب و هرگونه لوازم آرایشی چرب و مومی را نیز راحت تر از بین می برد.

از بین بردن لکه رژ با آمونیاک

محلول های پاک کننده مانند مواد شوینده ی مایع، الکل ایزو پروپیل و آمونیاک، چربی ها را در خود حل می کنند. پس ابتدا لکه ی رژ لب را با پارچه ی مرطوب تمیز کنید، سپس از محلول تان استفاده کنید و لباستان را بشویید و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه ریمل

برای پاک کردن لکه ریمل، بهتر است آن را با یک حلال روغنی مخصوص موجود در خشکشویی ها پاک کنید. حلال های روغنی، سبب از بین رفتن چسبندگی پروتئین ها در ریمل می شوند. برای پاک کردن لکه ریمل حلال را روی لکه قرار دهید تا خشک شود، سپس محکم برس بکشید و با توجه به نوع پوشاک آن را بشویید.

ریمل

پاک کردن لکه لاک ناخن با نوار چسب

برای پاک کردن لکه لاک ناخن، سرعت عمل بسیار مهم است و بهتر است سریع آن را پاک و برطرف نمود بدین طریق که یک نوار چسب تمیز را روی لکه بچسبانید و مانند یک نوار مومی بکشید تا به آسانی لاک کنده شود.

پاک کردن لاک با استون

یک دستمال کاغذی را به استون آغشته کنید و روی لک گذاشته و فشار دهید تا لاک از روی لباس به روی دستمال منتقل شود. دوباره دستمال کاغذی اغشته به استون را روی لک بگذارید و این کار را تا پاک شدن کامل لاک به دستمال ادامه دهید و هر بار، جای دستمال کاغذی را تغییر دهید تا دوباره لباس را لک نکند.

قبل از استفاده از استون برچسب روی لباس را چک کنید و استون را روی پارچه های استات یا سلولز تری استات استفاده نکنید زیرا با پارچه ذوب می شود.

استفاده یک سشوار برای رفع لکه کرم پودر

اگر شما از هرگونه کرم پودر شل بر روی صورتتان استفاده کردید، میدانید که ممکن است بر روی لباستان چکه کند، مخصوصا اگر لباس تیره باشد و کرم روشن و یا بالعکس که بیشتر خود را نشان می دهد. در این مواقع هیچ گونه موادی تاثیرگذار نیستند و چنانچه در بخش نکات خانه داری نمناک می خوانید می توانید فورا از سشوار استفاده کنید که جریان هوا و بخار موجود در آن باعث از بین رفتن لکه می شود.

پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت

برای این مواد، پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع صورت که روغنی هستند از صابون های مایع و مواد شوینده لکه بر که می توانند چربی را از بین ببرید استفاده کنید بدین طریق که ابتدا با پارچه ی تمیز مواداضافه را پاک کنید و سپس پاک کننده تان را روی لکه بمالید و ماساژ دهید تا لکه از بین برود.

پاک کردن لکه رنگ مو

یکی از سخت ترین لکه هایی که می توان آنرا پاک کرد لکه رنگ مو است. برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی لباس از الکل استفاده کنید. همچنین از یک حلال، مانند تربانتین یا مایع های سبک تر برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

پاک کردن لکه رنگ مو با جوش شیرین

کمی جوش شیرین را با کمی مایع ظرفشویی در مقداری آب بریزید و مخلوط کنید. این ترکیب در پاک کردن لکه های رنگ از روی لباس موثر است.

جوش شیرین

پاک کردن لکه لوسیون با گلیسرین

اگر احیانا هنگام استفاده از لوسیون مقداری از آن روی لباس شما لک ایجاد کرد برای از بین بردن آن از گلیسیرین استفاده کنید ابتدا گلیسیرین را روی لکه بچکانید و چند دقیقه بعد لباس را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید.

پاک کردن لکه ضد آفتاب با گلیسیرین

اگر ضد آفتاب شما بر روی لباستان ریخته و ایجاد لک کرده است می توانید این لکه را هم مانند لکه لوسیون با گلیسیرین و مایع ظرف شویی از بین ببرید با این تفاوت که بهتر است لباس را با آب گرم بشویید زیرا چربی موجود در این کرم ها با آب گرم بهتر پاک می شود.

روش های موثر دیگر برای پاک کردن انواع لوازم آرایشی

ترفندهای مفید و کلی برای پاک کردن لکه لوازم آرایشی شامل:

دستمال های آرایش پاک کن

این دستمال ها فقط برای پاک کردن آرایش کاربرد ندارند، از آنها می توان برای از بین بردن لک روی لباس حاصل از آرایش نیز استفاده کرد.

حتی در بسیاری از فستیوال های برند لباس در صورت بروز چنین مشکلاتی، فوری از این گونه دستمال ها استفاده می کنند. فقط به خاطر داشته باشید، این روش تا زمانی که مواد آرایشی تازه و تر است جواب می دهد، با گذشت زمان و در صورت خشک شدن، این روند به سختی جوابگو است و این ترفند بر روی لباس های پنبه ای تاثیرگذار تر است و راحت تر پاک می شود، اما روی ابریشم به سختی عمل می کند، چون ابریشم ابتدا جذب میکند و بعد رنگ را نشان می دهد که در ان شرایط کار دشوارتر شده است.

کرم اصلاح

به مدت 10 دقیقه، کرم اصلاح را بر روی لکه مورد نظر اعمال کنید. پس از آن شاهد حل شدن لکه توسط کرم و از بین رفتن آن خواهید بود. بعد از گذشت 10 دقیقه می توانید ناحیه مورد نظر را با آب سرد به آرامی بشویید.

اصلاح صورت

تکه های یخ

تکه ای یخ را روی لکه لباستان اعمال کنید و به شدت روی لباس بکشید، یخ و آب سرد برای از بین بردن لکه عالی هستند، برخلاف آب گرم که باعث پخش شدن بیشتر لک می شود. پس از اعمال هر گونه کمپرس و اب گرم اجتناب کنید.

صابون و آب

اگر ابزار بالا را در دسترس نداشتید، امیدتان را از دست ندهید و از اب و صابون استفاده کنید. فقط دستمال حوله ای و یا توالت هم در اختیار داشته باشید. چنانچه در بخش رازهای خانه داری نمناک گفته ایم در این مواقع ابتدا مقداری آب سرد را بر روی لباس بریزید و صابون را روی لکه به آرامی بکشید، بعد از دستمال کاغذی استفاده کنید و سعی بر پاک کردن لکه داشته باشید. توجه داشته باشید که دستمال را جابجا نکنید و نکشید، چرا که بیشتر باعث پخش شدن لکه می شوید.

لکه رنگ مو از لباس

نکات پاک کردن لکه مواد آرایشی

  • لکه های تازه، راحت تر از لکه های خشک شده پاک می شوند پس سرعت عمل در پاک کردن لکه موثر است.
  • هرگز لکه را مالش ندهید زیرا لکه به عمق پارچه نفوذ می کند و فقط با یک پارچه به آرامی به لکه ضربه بزنید.
  • محلول های ضد لک، را روی پشت پارچه استفاده کنید تا لکه، در پارچه پخش نشود.

بهترین روش رفع انواع لکه های لوازم آرایش

3.483
این مطلب مفید بود ؟5726
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
1 نظر به ثبت رسیده است
نسترن1396-10-09
خدا خیرتون بده!!!! رژلب افتاده بود روی موکت کِرمی!!! داشتم سکته میکردم.... خیلی زیاد بود... با خمیر دندون کاملا پاکش کردم (:
63
وبگردی