ماسک چای
با چای پوست تان را شفاف و موهایتان را حالت دهید, ماسک چای خواص بی نظیری در زیبایی پوست و مو دارد و بسیاری از مشکلات پوست را برطرف میکند.

خواص ماسک چای برای پوست

محبوب ترین نوشیدنی جهان (بعد از آب) چای است، همچنین به لطف خواص ضد پیری، از قبیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نقش با ارزشی در زیبایی دارد. مزیت های افزایش دهنده ی جوانی ناشی از دم کردن چای را تحت کنترل خود در آورید و همه چیز از چهره ی صاف تر تا نداشتن ورم زیر چشم ها را به عینه مشاهده کنید.

فرقی نمی کند چه فصلی از سال باشد، از نوشیدنی های محبوب و همیشگی ما ایرانی ها چای است. و اگر بدانید که همین برگ های چای بعد از دم کشیدن چه فوایدی می توانند برای پوستتان داشته باشند، هیچ گاه آن ها را دور نمی ریزید.

ماسک چای

ماسک چای برای زیبایی پوست



فرقی نمی کند از چای کیسه ای استفاده می کنید یا برگ چای را در قوری دم می کنید، همه مدل های چای و با هر ترکیب با کیفیت و طبیعی ای به عنوان ماسک چای تاثیر خوبی بر پوست شما می گذارد.

1.حساسیت یا آلرژی پوستی

اگر قسمتی از پوست بدنتان دچار حساسیت یا آلرژی پوستی شده، پس از نوشیدن چای، برگ ها یا کیسه چای را دور نریزید و بگذارید تا خنک شود.، البته مراقب باشید خشک نشود. سپس برگ چای را داخل یک دستمال تمیز بپیچید و روی همان قسمتی از پوستتان که دچار التهاب شده بگذارید.

2.سیاهی دور چشم

یکی از مشکلات پوستی، سیاهی و چرک شدن زود هنگام دور چشم است. این اتفاق در اثر مسائل متعددی پیش می آید اما راه حل ساده ای دارد. همان چای خنک شده و پیچیده داخل دستمال تمیز یا چای کیسه ای خنک شده را روی چشم هایتان بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند.

3.موهای مرتب و براق

اگر موهایتان دچار شکستگی می شوند از مقداری چای سیاه استفاده کنید و آن را به موهایتان اسپری کنید، چای به خاطر آب رسان بودنش به موهای شما کمک می کند تا مقاومت و انعطاف پذیری بهتری پیدا کنند.

برای براقی موهایتان از چای سبز استفاده کنید و روی موهایتان اسپری کنید.

4.از بین بردن پف چشم

اگر احساس می کنید دور چشم هایتان پف کرده، از کیسه چای یا برگ چای دم شده داخل دستمال تمیز استفاده کنید و روی چشم هایتان بگذارید، پف چشم هایتان را می گیرد.

5.بوی بد پا

اگر از بوی بد پاهایتان بعد از یک روز طولانی که داخل کفش بوده رنج می برید. این روش را امتحان کنید و پس از آنکه پای تان را از کفش بیرون آوردید با چای بشویید.

6.آب رسان قوی و طبیعی

چای یک آبرسان طبیعی و قوی ست. اگر پوست خشکی دارید می توانید از اسپری چای بر پوستتان کمک بگیرید. یا چای را مثل یک ماسک پوست با یک دستمال تمیز روی پوستتان بمالید.

بعد از اصلاح هم می توانید از این آب رسان طبیعی استفاده کنید و از التهاب پوستتان جلوگیری کنید.

7. رفع تیرگی پوست

قسمت هایی از پوست که روی مفاصل قرار گرفته اغلب دچار تیرگی می شود و این برای بسیاری از خانم ها قابل قبول نیست. ما به شما توصیه می کنیم برای رفع تیرگی این مناطق از برگ چای یا چای کیسه ای استفاده کنید.

ماسک چای درمانی برای تمام مشکلات پوست

4.544
این مطلب مفید بود ؟404
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از فردا -/ح
وبگردی