کارتن سازی
چه مراحلی برای کار با دستگاه کارتن سازی وجود دارد ؟ ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید تا به شما یک سری نکات از این موضوع و دستگاه کارتن سازی را بیان کنیم.

آشنایی با دستگاه کارتن سازی و جعبه سازی از آن جایی مهم است که کارگزاران چاپ و تولید، برای تولید و تهیه کارتن و جعبه، به دو روش دستی و مکانیکی عملیات طراحی و چاپ را انجام می دهند. در تکنیک دستی که به تکنیک سفارشی معروف است، چاپ به صورت محدود و به صورت اختصاصی صورت می پذیرد. در روش مکانیکی که متداول ترین روش طراحی و چاپ است، با استفاده از دستگاه کارتن سازی، دستگاه جعبه سازی و... متخصصان چاپ اقدام به تولید انبوه می نمایند.

دستگاه کارتن سازی

آشنایی با دستگاه کارتن سازی و جعبه سازی

دستگاه کارتن سازی

تعدادی از کارتن های موجود در بازار که با استفاده از دستگاه کارتن سازی تهیه می شوند عبارتند از:کارتن با رویه سفید، کارتن با رویه قهوه ای، کارتن سه لایه، کارتن لمینیتی، کارتن اختصاصی، کارتن با جای دستگیره، کارتن با چاپ چهار رنگ، کارتن با چاپ سیلک، کارتن با چاپ شابلونی و... که برای ساخت هریک از کارتن های ذکر شده، نیاز به دستگاه کارتن سازی خاصی می باشد. برای انتخاب نوع دستگاه کارتن سازی باید به ضخامت مقوای مورد نظر توجه ویژه ای داشت. اساسی ترین اصطلاح برای چاپ کارتن با دستگاه کارتن سازی فلوت می باشد. اما فلوت چیست؟ فلوت واحدی است که میزان ضخامت مقوای تولیدی توسط دستگاه کارتن سازی با آن سنجیده شده و دارای گام های  A, B, C , E , F می باشد. دستگاه کارتن سازی انتخابی شما می تواند مقوایی با ضخامت بسیار زیاد یعنی فلوت آ و یا با کمترین ضخامت موجود یعنی فلوت اف، تولید نماید.

کارتن سازی

کارتن اختصاصی با دستگاه کارتن سازی

متداول ترین دستگاه کارتن سازی؛ فلکسو ، دایکات و ... می باشد. از خصوصیات و کارکرد های اصلی دستگاه فلکسو به موارد زیر می توان اشاره نمود :
  • کلیشه انعطاف پذیر و نصب راحت
  • قابلیت چاپ برجسته را ارد
  • صفحه چاپ photopolymer
  • راحتی کاربر جهت چاپ
  • تنوع در نوع دستگاه؛ شامل دستگاه کارتن سازی فلکسو با سیلندر مرکزی، دستگاه کارتن سازی فلکسو ایستاده، دستگاه کارتن سازی فلکسو خطی و...
  • چاپ ارزان  و در نتیجه تحویل ارزان کالا به مشتری
  • خشک شدن سریع رنگ
  • قابلیت چاپ به صوت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
  • طیف رنگ های:4 ، 3 و 2 

دستگاه جعبه سازی

دستگاه کارتن سازی

مراحل کار با دستگاه کارتن سازی

اگر تمایل به خرید دستگاه کارتن سازی دارید، در ادامه مراحل کار با دستگاه کارتن سازی آمده است :

مرحله ی اول:در ابتدا باید به ملاحظات و توضیحاتی که در دفترچه راهنمای دستگاه کارتن سازی آمده است؛ توجه کرده، توضیحات را با دقت خواند و در صورت نیاز با شرکت فروشنده تماس تلفنی جهت راهنمایی بیشتر را درخواست کنیم.

مرحله ی دوم:کلیشه سازی؛ در این مرحله توجه به طراحی کلیشه مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد و در صورت هرگونه خطا، تمامی مراحل چاپ کارتن دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه خروجی دستگاه کارتن سازی مطلوب سفارش دهنده نیست.

مرحله ی سوم:چسبانیدن کلیشه یا الگوی کارتن در مرکز سیلندر دستگاه کارتن سازی بسیار مهم است. از خصوصیات بارز سیلندر کلیشه، خط های موازی است که بر روی دستگاه کارتن سازی حک شده است.

مرحله ی چهارم:اگر لاستیک سیلندر حتما با آب چک شود، دستگاه کارتن سازی مقدمات لازم برای چاپ را داراست. 

مرحله ی پنجم:انتقال رنگ به کلیشه

مرحله ی ششم:اجرای فرآیند آنیلوکسی یا انتقال جوهر از منبع به کلیشه

متاسفانه با توجه به تغییر قیمت از سوی عرضه کنندگان دستگاه کارتن سازی، قیمت قطعی و نهایی نمی توان ارائه داد. بلکه حدود قیمتی دستگاه کارتن سازی، از 25 میلیون تومان به بالا می باشد. البته باید هزینه های دیگری مانند خرابی قطعات- تعمیرات (در صورت دست دوم بودن دستگاه یا تعهدات خارج از گارانتی و وارانتی دستگاه)، آموزش، راه اندازی اولیه، اپراتور کارکننده با دستگاه کارتن سازی، قابلیت های دستگاه مانند چاپ تک رنگ- دو رنگ و... را در نظر بگیریم

دستگاه کارتن سازی

مراحل کار با دستگاه کارتن سازی

دستگاه جعبه سازی

با کمک از دستگاه جعبه سازی می توان جعبه هایی مانند:جعبه دارویی، جعبه اختصاصی، جعبه چاپی، جعبه خشکبار، جعبه در قفل دار، جعبه شکلات، جعبه شیرینی، جعبه لوازم یدکی، جعبه با رنگ اختصاصی، جعبه با قالب اختصاصی، جعبه با قالب خاص، جعبه با مقوای پشت سفید، جعبه با مقوای پشت طوسی، جعبه کادویی، جعبه لمینیتی، جعبه هدیه اختصاصی، جعبه با قالب پنجره دار، جعبه با لوگوی برجسته، جعبه با یووی موضعی، جعبه گالینگور، جعبه لباس، جعبه یک طرف چسب و ... تولید نمود. جعبه ها دارای ضخامت مقوایی کم تری نسبت به کارتن ها هستند، قیمت دستگاه جعبه سازی ارزان تر و حیطه کاربردیشان وسیع تر می باشد. اگر قصد تهیه دستگاه جعبه سازی و در نتیجه چاپ و تولید جعبه را دارید به نکات زیر توجه کنید :

نکته اول:میزان سرمایه ای که با آن قرار است دستگاه جعبه سازی خریده و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

نکته دوم:جنس کاغذ جعبه از چه نوعی باشد؟ لمینیتی، معمولی، طرح برجسته؟

نکته سوم:خدمات پس از فروش شرکت فروشنده دستگاه جعبه سازی

نکته چهارم:میزان تولید حاصله از دستگاه جعبه سازی

نکته پنجم:قیمت دستگاه جعبه سازی، میزان فضای اشغالی و تعداد اپراتورهای لازم جهت چاپ

دستگاه جعبه سازی

دستگاه جعبه سازی

ساخت کلیشه و چاپ توسط دستگاه جعبه سازی

برای آشنایی با روند ساخت جعبه می توانید به مراحلی که در ادامه آمده است توجه کنید؛ همچنین باید بدانید مراحلی که بیان شده است، برای ساخت نمونه و طرح اولیه جعبه می باشد (کلیشه سازی) و در صورت تایید کارفرما، به صورت انبوه و با دستگاه جعبه سازی محصول وارد خط تولید می شود:

مرحله ی اول:با متداول ترین وسیله اندازه گیری طول یعنی متر، دور تا دور جسمی که قرار است در جعبه قرار گیرد را اندازه گیری می کنیم.

مرحله ی دوم:اندازه ها دقیق، کم رنگ و قابل پاک کردن باشند. حالا خطوط را با استفاده از چاقو و یا قیچی، شیاری را بر روی کاغذ ایجاد می کنیم تا مقوا به راحتی تا شود.

مرحله ی سوم:در این مرحله می توانید طرح را به صورت کاملا اختصاصی بر روی جعبه چاپ کنید. طرح مورد نظر را در پارافین فرو برده و طرح را به توری دستگاه چاپ رنگی پرس می کنیم. پس از انعکاس طرح توسط نور، شابلون را بر روی مقوا قرارداده و صبر می کنیم تا طرح بر روی جعبه منتقل گردد.

مرحله ی چهارم:در این مرحله دستگاه مورد نظر برای چاپ را انتخاب می کنیم. دستگاه جعبه سازی و اجزای داخلی و جانبی آن شامل:دستگاه چاک زن، دستگاه منگنه زن، دستگاه تسمه کشی، دستگاه دایکاتی، دستگاه لمینیتی و ... می باشد.

اگر می خواهید در صنعت چاپ و تبلیغات بدرخشید، علاوه بر داشتن تخصص در حوزه ی اجرایی، می بایست امکانات و ابزار در دسترس خود را بهبود بخشید؛ چگونه می شود شما نقاش خوبی باشید اما قلمی برای طراحی نداشته باشید! بانبر این استفاده از دستگاه جعبه سازی با قابلیت های جدید مثل:ایجاد طرح های برجسته و چند بعدی نیز می تواند جایگاه شما را در یک وضعیت رقابتی بهبود بخشد.

دستگاه جعبه سازی

ساخت کلیشه و چاپ توسط دستگاه جعبه سازی

شعبه اول:تهران - سه راه آدران - شهرک صنعتی زواره ای

شعبه دوم:میدان نماز - شهریار- 2کیلومتر به سمت تهران

تلفن کارخانه :02156587541

تلفن همراه :09123960911 -طهماسب پور

https://daykatpack.com

دایکات پک سازنده کلیه ماشین آلات کارتن سازی

1.316
این مطلب مفید بود ؟412
برچسب : کسب و کار
نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
وبگردی