مثبت اندیشی در زندگی زناشویی
زندگی زناشویی پر از فراز و نشیب است گاهی شاد هستید و گاهی غمگین اما اگر مثبت اندیش باشید و خوبی ها را ببینید تا یک زندگی زناشویی موفق را تجربه کنید.

چگونه در زندگی زناشویی مثبت اندیش باشیم

زندگی زناشویی بدون مشکل وجود ندارد ، هیچ خانواده ای پیدا نمی شود که در آن اختلاف نظر و بحث وجود نداشته باشد اما باید بدانیم که با تدبیر خاص و مثبت نگری می توان بر همه مشکلات غلبه کرد و زندگی سرشار از محبت را تجربه کرد.

 چگونه در زندگی زناشویی مثبت اندیش باشیم

سعی کنید منفی اندیشی را کنار بگذارید

1- با خود رو راست باشید. هیچ چیزی خجالت آور تر از این وجود ندارد که دیگران منفی بودن تان را به شما گوشزد کنند. مطمئنا همسر، کودکان و همکاران شما فشارهای زیادی در زندگی به شما وارد می کنند، اما آنها کاملا مسئول بداخلاقی های شما نیستند. باید ببینید که انرژی و وقت خود را کجا صرف می کنید. اگر این انرژی را روی عاداتی بد، مثل حسادت، خشم و عصبانیت صرف کنید، باید قبول کنید که نیاز به تغییر دارید.

2- از تغییرات کوچک شروع کنید. هر روز در جایی خلوت بنشینید و به زندگی خود فکر کنید. نام آن دسته از کسانی که بخاطر داشتن آنها، شکرگزار خداوند هستید را بنویسید. کسانی چون همسرتان، کودکان تان و حتی سلامتی و یا سقف بالای سرتان. هر چیزی که لبخند را به چهره شما می آورد. کاغذی که اسم ها را روی آن نوشته اید را در جایی نصب کنید که هر روز جلوی چشم تان باشد تا این احساسات خوب زندگی همیشه خوشحال تان کند.

در زندگی زناشویی مثبت فکر کنید

به هربهانه ای همسر خود را خوشحال کنید 

3- هر روز یک کار خوب انجام دهید و همسر خود را خوشحال کنید. ممکن است در ابتدا کار دشواری به نظر برسد، مخصوصا اگر کمی در زندگی زناشویی خود دچار مشکل بوده باشید. اما باید به لحظات خوبی که داشته اید فکر کنید و اینکه با چه عشق و علاقه ای با یکدیگر ازدواج کرده اید. از غذای مورد علاقه او شروع کنید و یا به او کادو بدهید و یا اینکه در تصمیم گیری ها او را شریک کنید. دید مثبت نگر شما کمک می کند تا زندگی را دوباره از نو بسازید.

4- دست از نق زدن بردارید. همیشه به دنبال کارهایی که طرف مقابل تان انجام نداده یا از پس آن برنیامده، نباشید. دست از نق زدن برداشته و به کارهای خوبی که همسرتان انجام داده فکر کنید. اگر کاری را برای شما انجام داد، از او تشکر کنید. با همدیگر همکاری داشته باشید.

5- تنها به یک جرقه نیاز دارید. اگر کاری را دوست دارید، چرا با هم آن را انجام ندهید و یا اینکه آن را فرا نگیرید؟ فعالیت جدید و مشترک، حس مثبتی را از طرف مقابل به شما منتقل می سازد که نشان از سودمند بودن فرد مقابل تان دارد. همچنین فضایی صمیمی را بین شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کردن کارهای نو شما را شاداب و مثبت اندیش خواهد کرد.

6- با همسرتان صحبت کنید. با هم در مورد مشکلات هم صحبت کنید. حال که می خواهید مثبت اندیش باشید، طرف مقابل تان را نیز در این راه شریک کنید. دو مثبت اندیش، بهتر از یکی است.

نکات و هشدارها

اگر این چگونه برایتان کارساز نبود، حتما به مشاور مراجعه کنید. حضور هر دوی شما و بیان مشکلات تان، می تواند کمک کننده باشد. 

6 راه برای مثبت اندیشی در زندگی زناشویی

4.530
این مطلب مفید بود ؟273
برگرفته از phwo -/ ن.م
وبگردی