کیانوش رستمی

مدال طلای کیانوش رستمی در المپیک ریو + تصاویر

تاریخ انتشار : 23 مرداد 1395کد مطلب : 34917زمان مطالعه : 3 دقیقه
کیانوش رستمی وزنه بردار کاروان ایران در المپیک ریو اولین مدال طلا را برای ایران کسب و افتخار آفرینی کرد.

 نخستین مدال طلای ایران توسط کیانوش رستمی

بالاخره کاروان ایران هم در المپیک 2016 ریو طلایی شد.

کیانوش رستمی اولین مدال طلای کاروان المپیک ایران در ریودوژانیرو را به نام خود ثبت کرد.

کیانوش رستمی اولین طلای کاروان ورزشی ایران را به چنگ آورد. در جریان مسابقات وزنه برداری المپیک ریو و در دسته 85 کیلوگرم وزنه بردارایرانی روی تخته رفت و با شکست رکورد دو ضرب و مجموع به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد.

 
به گزارش عصرایران ، کیانوش رستمی که در المپیک لندن به مدال برنز دست پیدا کرده بود در ساعات اولیه صبح شنبه هم اولین مدال طلای المپیک خود را به دست آورد و هم اولین مدال و مدال طلای المپیک را برای کاروان ایران.
 
وزنه بردار 25 ساله ایرانیکه پیش از این دو طلای جهانی در سال های 2011 و 2014 را به دست آورده بود برای رسیدن به اولین طلای المپیک تمریناتش را به صورت فردی پیگیری کرد. رستمی با هماهنگی فدراسیون همه مربی جدا داشت و هم تمرینات انفرادی و توانست سومین طلای زندگی اش را در بهترین تورنمنت به دست بیاورد.
 
کیانوش رستمی

کیانوش رستمی مدال آور المپیک

 
کیانوش رستمی در حالی این مدال را به دست آورد که موفق شد کاروان ایران را هم به جدول رقابت ها وارد کند. او در مسابقه امروز یک رقیب چینی داشت که در بازی های آسیایی وزنه زدن را به او باخته بود و در این رقابت شنبه صبح پیروز شد.
 
یک ضرب 179
رستمی در اولین تلاش وزنه 174 کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد تا تشویق سالن به اوج خود برسد. بعد از اینکه تلاش تمام وزنه برداران تمام شد کیانوش برای دومین بار به روی تخته رفت و وزنه 179 کیلوگرمی را مهار کرد تا در صدر قرار بگیرد.
 
او با مهار این وزنه هم نفر اول حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم محسوب می شد اما برای شکست رکورد خواست تلاشی کند که موفق نشد وزنه 182 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. البته به نظر می رسید او توانایی مهار آن را داشت اما ترجیح داد فشار بیش از حد به خودش وارد نکند تا برای دو ضرب آماده باشد.
 
دوضرب و دو شکست رکورد
اولین انتخاب کیانوش برای دو ضرب با رکورد المپیک برابری می کرد. برای آخرین بار وزنه 215 کیلوگرمی را پیروس دیماس یونانی در سیدنی زده بود و این رکورد اولین وزنه دو ضرب بود. کیانوش در اولین تلاش با نظر داوران مجبور شد بدون اینکه وزنه را بالا سر ببرد از روی سینه به زمین بیاندازد. او در دومین تلاش با سختی نه چندان زیادی 215 را مهار کرد اما حریف چینی و قزاق 217 را مهار کردند، در رقابتی باورنکردنی.
 
کیانوش رستمی

کیانوش رستمی قهرمان المپیک

 
رکورد المپیک برای دو ضرب زن ها مهم نبود و تنها رقابت بین این 3 اوج گرفته بود. کیانوش در بین هیجان، استرس و دعای حاضرین دلاوری کرد و وزنه 217 را بالای سر برد تا اولین طلا در نیمه شب شنبه برای ایران به دست بیاید.
 
این نمایش فوق العاده کیانوش اولین مدال ایران در ریو، اولین طلای ایران در ریو، شکست رکورد دو ضرب پیروس دیماس یونانی در المپیک سیدنی با 215 کیلوگرم و شکست رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس به اندازه 2 کیلوگرم را هم به همراه داشت.

مدال طلای کیانوش رستمی در المپیک ریو + تصاویر

521
این مطلب مفید بود ؟210
برگرفته از عصر ایران -/ح
وبگردی