مراقبت از موی فر
مراقبت از موی فر و وز به دلیل خشکی و شکنندگی کار آسانی نیست و کسانی که موهای فر دارند باید نکاتی را رعایت کنند تا آسیبی به موهای حساسشان وارد نشود.

بهترین روش های مراقبت از موی فر و وز

موهای فر منحصر به فرد و مجعد و منحنی و سیمی شکل هستند؛ به خاطر همین، پیچ ها می تواند شکننده و حساس باشد و به خاطر ماهیت فری، روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر برای نرم کردن و محافظت از رشته های مو، رسیدن از بالا به پایین سخت می شود در نتیجه، دختران مو فرفری اغلب سطح پایینی از رطوبت در موهایشان را تجربه می کنند.

در اصل موهای مجعد، موهای خشکی هستند و برای دختران با موهای طبیعی مجعد، برنامه مراقبت از مو کاملاً متفاوت است که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک چند نکته برای مراقبت از موهای فر طبیعی آورده شده است.

مراقبت از موی فر

ترفندهایی برای مراقبت از موی فر

11 روش برای مراقبت از موی فر و وز

1. درمان قبل از شامپو را برای مو فر در نظر بگیرید:

بسیاری از دختران با موهای مجعد روی این روتین قسم می خورند. قبل از شامپو زدن به موها نرم‌کننده بزنید. این کار از خشونت و آسیب غیر ضروری در طول فرآیند شامپو زدن جلوگیری می کند، به خصوص اگر موهای بسیار پیچیده یا فری داشته باشید. از نرم‌کننده مو و یا روغن قبل شامپو استفاده کنید و آن را به موهای خشک اعمال کنید.

موی خود را به بخش های مختلف تقسیم کرده و نرم‌کننده را به طور کامل به موهایتان بمالید و از انگشتان خود برای جدا کردن حلقه های مو استفاده کنید. حداقل 20 دقیقه بگذارید بماند و اگر موهایتان بلند است، یک کلاه پلاستیکی یا حوله بگذارید تا به گرم کردن سر شما کمک کند، این کار کوتیکول موهای شما را باز کرده و باعث نفوذ بیشتر نرم‌کننده می شود.

2. اجتناب از شامپو زدن روزانه:

موهای فرفری به صورت مرتب و زیاد به شامپو زدن، نیاز ندارد. شامپو زدن مکرر می تواند باعث کشیده شدن رشته های ظریف مو شود و فشار بیاورد و موها را خشک‌تر کند.

اما نرم‌کننده نیز دوست شما است. به این دوست خوش آمد بگویید و زیاد از نرم‌کننده مو استفاده کنید، حتی اگر موی خود را شامپو نمی زنید، از نرم‌کننده حتما استفاده کنید.

شامپوی موهای فر

مراقبت از موی فر با استفاد از نرم‌کننده ها

3. شامپوی خود را به طور عاقلانه انتخاب کنید:

به موهای مجعد خود به عنوان پارچه کشمیری خوب فکر کنید. شما این پارچه را نمی توانید با پاک کننده های سخت بشویید و همچنین نباید موهای خود را با یک شامپو غلیظ و خشن بشویید.

از شامپو ضعیف تا متوسط حاوی نرم‌کننده استفاده کنید که مو و پوست سر شما را بدون اینکه مقدار زیادی از رطوبت و روغن های طبیعی خود را از بین ببرد، تازه کند. بسیاری از دختران مو فرفری حتی یک قدم فراتر می روند و شامپو و یا نرم‌کننده خود را با آب مقطر رقیق می کنند.

5. مصرف آب داغ را کم کنید:

بله، شامپو با آب سرد و یا آب آبکشی با آب سرد تجربه بسیار لوکس و خوشایندی نیست. چنانچه پیش از این هم در بخش سلامت نمناک و در بحث نکات مراقبت از مو گفته شد آب سرد، آن کوتیکول ها را می بندد، که به نوبه خود رطوبت را در آنها قفل می کند، موهای شما را مرطوب می کند و وزی را کاهش می دهد.

درمان موهای فر و وز

شستن مو با آب سرد برای مراقبت از موی فر

6. بسیار زیاد از نرم‌کننده های عمیق مو استفاده کنید:

بعد از شامپو زدن، یک نرم‌کننده عالی به کار ببرید. فرمولی را انتخاب کنید که به نیازهای موی شما پاسخ دهد.

موهایتان خشک است؟ یک فرمول مرطوب‌کننده که حاوی نرم‌کننده هایی مانند گلیکول، گلیسیرین و یا روغن های کیفیت خوب است، را انتخاب کنید.

آیا موهایتان ضعیف است؟ شما به یک بازسازنده پروتئین با آمینو اسیدها و یا کراتین برای بازیابی استحکام نیاز خواهید داشت.

7. موهایتان را درست شانه کنید:

برای موهایتان، از شانه های مناسب استفاده کنید. روی بهترین شانه با کیفیت ممکن، سرمایه گذاری کنید. موهایتان را محکم شانه نکنید. زمانی که موهای خود را بعد از شامپو زدن شانه می کنید، از یک شانه با دندانه بسیار بزرگ استفاده کنید و به آرامی به قسمت بالای مو بروید.

موهای خود را همیشه زمانی که مرطوب است جدا کنید، ترجیحاً وقتی که با یک پوشش نرم‌کننده محافظت می شود. زمانی که خیلی خیس است، شانه نکنید. این کار باعث شکستن رشته های مو و ایجاد گره ها، و از بین رفتن شکل فری موهای شما و وز شدن آن خواهد شد. شما همچنین می توانید موها را از ریشه جدا کنید.

به طور کلی، موهای مجعد در معرض خشک شدن قرار دارند، که دلیل مهم شستشوی آنها هم همین است. شامپو زدن بیش از حد، کوتیکول ها را باز می کند و موها روغن طبیعی خود را از دست می دهند، و حلقه های موی شما را حتی بیشتر از قبل خشک خواهد کرد. هر چه کمتر بشویید، بهتر است! مثلا 1- 2 بار در هفته این کار را تکرار کنید.

مراقبت از موهای فر و وز

مراقبت از موی فر و وز با طرز صحیح شانه زدن

8. از وسیله های مناسب برای خشک کردن استفاده کنید:

اگر موهایتان در زمان خشک شدن وز می شود، پس از سشوار استفاده نکنید، از محصولاتی که برای موهای فرفری هستند استفاده کنید، مانند:کرم فعال کننده حلقه های مو و یا کمی روغن آرگان که موهایتان را بسیار زیبا می کنند.

همچنین می توانید از دستگاه دیفیوزر استفاده کنید، سر خود را وارونه نگه دارید و دیفیوزر را به طور پیوسته بر روی پوست سر تان نگه دارید؛ آن را خیلی زیاد تکان ندهید چون همه این بادها می تواند موهایتان را وز کنند. در کل اعمال گرمای اضافی می تواند باعث شود که موهای شما شکل مارپیچ طبیعی خود را از دست بدهند و باعث شوند که آنها بی روح به نظر برسند.

اگر شما متوجه این مسئله شدید، استفاده از هر نوع وسیله حرارتی (از جمله سشوار با دیفیوزر که استفاده می کنید!) را برای یک یا دو هفته محدود کنید، و بر روی حلقه های موی خود تمرکز کنید تا آنها را زیبا کنید.

اگر از ابزارهای سبک حرارتی استفاده می کنید، از آنها با تنظیم حرارت متوسط استفاده کنید و همیشه حتما از محافظت کننده های حرارتی استفاده کنید. بازی کردن حلقه های موها در هنگام خشک شدن و یا رد کردن انگشتان در آنها ممکن است باعث شود که به سرعت بالا بروند، که این اولین چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید.

از اسپری مو و موس مو اجتناب کنید. اینها فقط باعث می شود که حلقه های موی شما تردتر شوند. این دو محصول همچنین حاوی بیشترین مقدار الکل هستند.

انواع موهای فر

اجتناب از وسایل حرارتی برای مراقبت از موی فر

9. پوست سرتان را تمیز کنید.

همان طور که گفته می شود، شامپو زدن موهای فرفری، برای رشد موی سالم، لازم است زیرا همه محصولات انباشته از روغن ها، کثیفی و گرد و غبار را تمیز می کند. هنگام شامپو زدن، روی مالش و تمیز کردن پوست سر خود با نوک انگشت هایتان تمرکز کنید.

وقتی از حمام بیرون می آیید، به آرامی موهای خود را با حوله ای نخی خشک کنید و آب باقیمانده را بگیرید. از حوله زبر استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث شود که کوتیول ها باز شود و موی شما را وز تر کند.

10. یک متخصص آرایش موی فر داشته باشید:

اوه، بله، این یکی خیلی عالی است. متخصص موهای فرفری حرفه ای با تجربه قبلی در این کار، علم را هم در نظر می گیرند و بهترین عملکرد را خواهند داشت و باعث ایجاد تفاوت فوق‌العاده ای در شما خواهند شد.

11. تغذیه رسانی با شامپو:

مو های فر اغلب خشک هستند زیرا روغن هایی که توسط پوست سر شما تولید می شوند نمی توانند به انتهای ساقه های موی شما برسند. بنابراین از شامپو تغذیه کننده مناسب استفاده کنید که بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین روشهای مراقبت از موی فر و وز + نکات مهم

4.3253
این مطلب مفید بود ؟21934
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : matrix / dove / luxyhair / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : فر مو
وبگردی