مراقبت از مو در استخر
کلر استخر آسیب جدی به موها می زند و باعث ریزش مو نیز می شود در صورتیکه می توان به سادگی با موادهای خانگی و ارزان از مو مراقبت کرد و اثر کلر را از بین برد.

رفع کلر استخر از موها و نکاتی مهم برای راههای مراقبت از مو در استخر و کلر

مراقبت از مو قبل و بعد از استخر به خصوص برای کاهش آسیب های کلر استخر به مو نکته ی مهمی است که اگر ندید گرفته شود موجب تغییر رنگ مو و در نهایت سبز شدن موها می شود. کلر بخش مهمی از نگه داری استخر ها برای تمیز بودن است اما همچنین میتواند موهای شما را خشن کند.

کلر میتواند به مرور زمان موهایتان را سبز کند و خشک و شکننده شود با این وجود به آسانی میتوان آن را از روی مو رفع کرد. شما میتوانید در هنگام دوش گرفتن با استفاده از یک محصول حذف کار و یا درمان های خانگی مثل سرکه سیب یا جوش شیرین این کار را انجام دهید ؛

پس برای حفظ سلامت و زیبایی موهایتان بعد از شنا و تماس با آب استخر نکات مهمی که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت را رعایت کنید.

آسیب کلر به مو

محافظت در برابر مضرات کلر استخر برای مو 

برای محافظت از موها در برابر کلر استخر چه کنیم؟

حذف کلر با محصولات شنا:

موهای خود را با شامپوی شنا بشویید .شامپوهای شنا یا شامپوهای حذف کلر که به طور خاص برای کمک به حذف کلر و هرگونه ،رنگ سبز ناشی از آن فرمولاسیون شده اند.به محض اینکه از استخر بیرون آمدید ،موهایتان را کاملا شستشو دهید و اجازه دهید که یک دقیقه قبل از شستن روی سرتان باقی بماند.

اگر موی رنگ شده داشته باشید میتوانید همیشه از شامپوی شنای که برای موهای رنگ شده ، رنگ روشن و روشن کننده رنگ است استفاده کنید این شامپو ها در اکثر داروخانه ها،فروشگاه های زیبایی و یا مراقبت از مو در دسترس هستند.

بعد از شامپو، از یک نرم کننده مطبوع استفاده کنید تا هرگونه گوریدگی و پیچ خوردگی را از موها از بین ببرد و موهایتان را صاف نگه دارد.

شاممپو مخصوص شنا

شست شوی مو با محصولات مخصوص برای مراقبت در برابر کلر استخر  

اسپری حذف کننده کلر به جای خریدن یک شامپوی جدید:

میتوانید آن را از فروشگا های ورزشی خریداری کنید.این ها را در حمام قبل از استفاده از شامپو ، استفاده کنید.این اسپری ها با خنثی سازی کلر در موها کار میکنند تا از آسیب و تحریک آن جلوگیری کند.

اکثر اسپری های حذف کلر هم برای مو استفاده میشوند و هم برای پوست .پس بنا براین میتوانید برای اثر تحریک کننده و بوی کلر بر روی پوست استفاده کنید.اگر به طور مدام با مشکلات کلر بر روی موهای خود مواجه هستید ، یک درمان خاص را امتحان کنید.

برخی از کار خانه های که شامپوهای شنا را تهیه میکنند، درمان های خاصی نیز ارائه میدهند اینها اغلب به عنوان یک، پک از یک پودر هستند، که میتوانید 2 الی 3 دقیقه قبل از حمام کردن روی موهای خود ماساژ دهید و سپس بشویید. این درمان ها میتوانند به جای ، یا در کنار سایر محصولات رفع کلر استفاده شود.

درمان های خانگی و روش های طبیعی برای مراقبت از مو در برابر کلر استخر

مراقبت از مو در برابر کلر استخر با جوش شیرین

یک چهارم فنجان ( 32 گرم) جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید .سپس خمیر به دست آمده را از ریشه تا ساقه مو ماساژ دهید.و بعد با آب و شامپو بشویید جوش شیرین میتواند به خنثی کردن کلر کمک کند و رنگ سبزی را که در معرض رسوب قرار میگیرد از بین میبرد.

موهای شما پس از استفاده از جوش شیرین خشک میشود، بنابر این با استفاده از یک نرم کننده رطوبت آن را بر گردانید.اگر موهای بسیار روشنی دارید ممکن است که مجبور شوید این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا رنگ سبز کامل از بین برود.

محافظت از مو با جوش شیرین

آسیب های کلر استخر به مو و روش مراقبت از آن

مراقبت از مو در برابر کلر استخر و شستن موها با سرکه سیب

شما میتوانید بعد از بیرون آمدن از استخر از سرکه سیب استفاده کنید که مانند یک شامپوی روشن کننده کار میکند. یک چهارم فنجان (60 میلی لیتر) سرکه سیب را در حال دوش گرفتن روی سر خود بریزید.

و با استفاده از انگشت های خود ، آن را از پوست سر تا ساقه مو امتداد دهید و در نهایت با آب گرم بشویید. بعد از استفاده از سرکه نیازی به شامپو نیست .اگر بوی سرکه اذیتتان میکند میتوانید از یک نرم کننده خوش بو استفاده کنید.

برای مراقبت از مو در برابر کلر استخر از محصولات گوجه فرنگی مانند:رب گوجه فرنگی، کچاب ،یا آب گوجه فرنگی استفاده کنید.

یک لایه نازک از هر کدام از این محصولات را که میخواهید از پوست سر تا ساقه اعمال کنید.اجازه دهید که 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس با استفاده از یک شامپو شستشو دهید.

آبلیمو و جوش شیرین برای مراقبت از مو در برابر کلر استخر

آبلیمو را به جوش شیرین اضافه کنید و این مایع را روی موهای خود بپاشید و برای شانه کردن از شانه های دندانه درشت استفاده کنید.اجازه دهید تا مخلوط بین 3 الی 5 دقیقه روی موی شما بماند و بعد با شامپوی همیشگی مو را شستشو دهید.

مراقبت از مو با آبلیمو

اسپری کردن آبلیمو و جوش شیرین به موها برای مراقبت از مو در استخر 

جلوگیری از آسیب های وارده به مو ناشی از کلر استخر

برای مراقبت از مو در استخر از کلاه شنا استفاده کنید:

اگر قصد دارید که زیاد شنا کنید یک کلاه خوب و ارزشمند را تهیه کنید.به دنبال کلاهی بگردید که جنس سیلیکونی داشته باشد و تنفس را براس سر آسانتر کند. یک کلاه خوب نباید موهای شما را بیرون نگه دارد یا انقدری سفت باشد که باعث سر درد باشد برای استفاده از آن قبل از ورود به استخر موهای خود را ببندید و سپس کلاه خود را سر کنید.

کلر استخر و مو

استفاده از کلاه در استخر 

قبل از اینکه به استخر بروید موهایتان را کاملا با آب تمیز بشویید :

این کار میتواند مقدار جذب کلر بر موهای شما را کاهش دهد.

قبل از اینکه به استخر بروید موهایتان را به روغن آغشته نمایید :

به این خاطر که روغن هیدروفوبیک به دفع آب کلر از موهای شما کمک میکند. اگر روغن مد نظر را ندارید، میتوانید از روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آواکادو یا روغن جوجوبا استفاده کنید. بلافاصله پس از شنا موهای خود را کامل بشویید که این باعث میشود که فرآیند حذف کلر آغاز شود.

 محافظت مو در استخر

روغن زدن به موها قبل از رفتن به استخر 

 

عوارض کلر استخر برای موها و روش های مراقبت از مو در برابر کلر!

4.648
این مطلب مفید بود ؟444
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی