عوارض شیر بادام

عوارض جدی و مهم شیر بادام برای بدن

کد مطلب : 74224زمان مطالعه : 8 دقیقه
اغلب افراد شیر بادام را با فواید فوق‌العاده اش می شناسند، اما مصرف نوشیدنی خوش طعم شیر بادام می تواند عوارضی را هم برای سلامت بدن به همراه داشته باشد.

بعد از خواص حال با عوارض شیر بادام آشنا شوید

شیر بادام یکی از انواع خوراکی هایی است که بسیار سالم تلقی می شود. این شیر غنی از پروتئین ها، ویتامین ها، کلسیم و دیگر مواد معدنی حیاتی است. کلسترول کمی دارد و اگر بدون شکر مصرف شود، می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این همه مزایایی که ذکر شد حتما دوست دارید این نوشیدنی را در بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. اما این نوشیدنی خوشمزه می تواند تاثیر منفی بر سلامتی بگذارد، به خصوص اگر نسبت به آجیل حساسیت داشته باشید.

واکنش آلرژیک ایجاد می کند :

یکی از عوارض جانبی کاملا مشهود، واکنش آلرژیک است. زیرا برخی افراد وقتی به انتخاب منبع محصولات غذایی می پردازند چندان دقیق نیستند. بنابراین افرادی که نسبت به آجیل حساسیت دارند از خوردن شیر بادام اجتناب کنند.

اثرات منفی بر روی غده تیروئید دارد:

بادام ها تورم غده تیروئیدی را ایجاد می کنند، به این معنی است که آن ها حاوی موادی هستند که می توانند به طور منفی بر عملکرد غده تیروئید تاثیر منفی بگذارند و جریان ثابت ید را تغییر دهند. غده تیروئید در بدن مسئولیت این را دارد که به هر سلول بگوید چقدر انرژی مصرف کند.

زمانی که مصرف شیر بادام را جایگزین شیر لبنی می کنید، مقدار زیادی بادام را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. غذاهای گیاهی می تواند اثر نامطلوبی بر غده تیروئید داشته باشد، اما مصرف شیر بادام غلیظ می تواند تعادل ایجاد کند.

ضرر شیر بادام

اگر به لاکتوز حساسیت دارید می تواند برایتان مشکل ایجاد کند:

به نظر می رسد شیر گیاهی، راه حل مناسبی برای عدم تحمل لاکتوز است و اغلب آن ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند. اما گاهی اوقات آن ها می توانند اثرات جانبی وحشتناکی را بر عدم تحمل لاکتوز داشته باشند.

برخی از کسانی که نسبت به لاکتوز حساس هستند، ممکن است مشکل واقعا آلرژی نباشد، بلکه یک حساسیت عصبی باشد.

شیر بادام می تواند باعث شیوع بیماری پوست شود:

مصرف شیر بادام، به‌صورت طبیعی یا فرآوری شده، می تواند منجر به واکنش های پوستی مانند خارش، اگزما و حتی کهیر شود. این واکنش ها معمولا در مدت 10 دقیقه تا 1 ساعت پس از مصرف شیر بادام ظاهر می شوند و اغلب می توانند با بنادریل درمان شوند، برخلاف واکنش های شدیدتر همراه با آلرژی آجیل.

شیر بادام می تواند باعث مشکلات دستگاه گوارش شود:

بسیاری از افرادی که از این بیماری رنج می برند، دریافته اند که نوشیدن شیر بادام باعث ایجاد جرقه آزاردهنده در علائم آن ها می شود.

علاوه بر این، مصرف انواع شیر بادام در این افراد با زخم معده و دیگر مشکلات هاضمه مرتبط است.

عوارض شیر بادام

شیر بادام می تواند باعث مشکلات تنفسی شود:

افرادی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند و آن هایی که مبتلا به آلرژی هستند، همچنین پروتئین در شیر بادام می تواند واکنش هایی را تحریک کند که باعث خس‌خس و دشواری تنفس شود.

ممکن است به کمبود کلسیم منجر شود:

در رژیم غذایی استاندارد آمریکا بیشتر کلسیم، از شیر و دیگر محصولات لبنی تامین می شود. در حال حاضر تعداد کمی از مردم از کمبود کلسیم برخوردار هستند، چون غذاهای لبنی بسیاری در دسترس هستند. اما اگر به خاطر انتخاب سبک زندگی و یا بیماری، از محصولات لبنی استفاده نکنید، مقدار مناسبی از کلسیم را جذب نمی کنید.

مهم ترین مساله در کمبود کلسیم پوکی استخوان های شما و پوسیدگی دندان ها است، اما کلسیم یک نقش حیاتی در حفظ فشار خون ثابت، ایفا می کند و توانایی ارتباط بین سلول ها و عملکرد مغز سالم را به خون می دهد.

در حالی که کلسیم در انواع زیادی از غذاهای گیاهی موجود است، باید مطمئن شوید که مقدار زیادی از کلسیم می خورید تا به مقدار مطلوب کلسیم نزدیک شوید.

مردان و زنان بالغ هر دو به 1000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. اما زنان مسن تر به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

نوشیدن 200 میلی لیتر شیر لبنی 240 میلی گرم کلسیم بدن را تامین می کند، که تقریبا یک چهارم نیازهای روزانه شما است. اما همان مقدار شیر بادام فقط 90 میلی گرم از آن را تامین می کند.

بهترین منبع کلسیم برای عدم تحمل لاکتوز، ساردین است که 382 میلی گرم در یک وعده 100 گرمی را تامین می کند.

شیر بادام های تجاری حاوی غلیظ کننده های مضر هستند:

برای به دست آوردن یک مایع غلیظ، تولید کنندگان شیر بادام آن را با چیزی به نام کاراگینان غلیظ می کنند. کاراگینان از جلبک دریایی بدست می آید، و به شکل غذایی خود کاملا بی ضرر است. با این حال، زمانی که کاراگینان به محصولات دیگر اضافه می شود، جای بحث در سلامتی آن وجود دارد. در شکل تخریب شده با اضافه شدن اسیدها، سرطان زا هستند.

در سال 2008 منع استفاده از کاراگینان در محصولات غذایی ارائه شد، اما سازمان غذا این درخواست را تکذیب کردند و هنوز هم به عنوان محصول سالم شناخته می شود.

مطالعات دیگر نشان داده اند که می تواند باعث آسیب سلول های دستگاه گوارش، زخم معده و تومور می شود.

همچنین ممکن است منجر به سطح پایین التهاب مزمن داخلی شود و چنین التهابی مرتبط با اختلالاتی مانند دیابت، سندرم روده چکه کن،تصلب شریان شود.

کاراگینان نه تنها درترکیب شیر بادام، بلکه در انواع دیگر محصولات لبنی مانند شیر نارگیل و شیر سویا و همچنین بسیاری از غذاهای فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر بادام

شیر بادام می تواند میگرن را بدتر کند:

بادام و محصولات شیر بادام منابع غنی تیروزین هستند. تیروزین یک آمینو اسید غیر ضروری و برای سلامت کلی حیاتی است. غیر ضروری یعنی یکی از آمینو اسیدها که بدن ما می تواند از مواد دیگر تولید کند. با این حال، تیروزین بیش از حد در رژیم غذایی به میگرن مزمن مرتبط است. بادام تنها منبع غذایی تیروزین نیست. مرغ، بوقلمون، ماهی، شیر، ماست، پنیر، تخم کدو تنبل، کنجد، لوبیا، آووکادو، و موز همگی جز این دسته هستند.

شیر بادام می تواند سندرم روده تحریک پذیر را بدتر کند:

پروتئین موجود در شیر بادام می تواند منجر به بروز علائم در افراد مستعد شود. اگر قبلا سندرم روده تحریک پذیر داشته اید، ممکن است شیر بادام انتخاب خوبی برای شما نباشد.

شیر بادام می تواند علایم سرماخوردگی را بدتر کند:

در حالی که شیر لبنی تولید خلط غلیظ در گلو را تحریک و مشکلات تنفسی در برخی از مردم ایجاد می کند، شیر بادام می تواند تاثیر مشابه داشته باشد. اگر سرما خورده اید و شیر بادام را نوشیده اید، ممکن است علائم سرماخوردگی را بدتر کنید. بنابراین عاقلانه است تا قبل از اینکه حالتان بهتر نشده، شیر بادام نخورید.

عوارض شیر بادام

ویتامین آ مصنوعی در شیر بادام های تجاری:

نوع مصنوعی ویتامین A با نقص های مادرزادی و شکستگی های استخوان در ارتباط است. همچنین شکلی از ویتامین است که بدن شما قادر به استفاده از آن نیست. در حالی که به نظر می رسد شیر بادام به شما ویتامین A می دهد.

اثرات جانبی دیگر ویتامین A مصنوعی شامل رشد تومور، مشکلات پوکی استخوان، خشکی دهان، بینایی، خستگی، بی خوابی، درد شکمی، درد عضلانی، سردرد، تشنج، ریزش مو، ناهنجاری های قاعدگی حالت تهوع و سرکوب سیستم ایمنی بدن است.

مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود.

ویتامین ایی اگر به شیر بادام اضافه شود ریسک سرطان پروستات را افزایش می دهد:

این همان ویتامین E نیست که در غذاهای طبیعی وجود دارد. شکل ویتامین E که برای غنی سازی شیر بادام و دیگر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، از نفت گرفته می شود و این فرم باعث افزایش خطر سرطان پروستات می شود، به همین دلیل بیماران باید از هر گونه مکمل رژیم غذایی حاوی ویتامین E اجتناب کنند.

مطالعات نشان داده اند که وقتی ویتامین E طبیعی مصرف می کنید، بدن از آن استفاده می کند، اما وقتی ویتامین E مصنوعی مصرف می کنید بدن شما سخت کار می کند.

پروتئینی در کبد، ویتامین E طبیعی را تشخیص می دهد، اما ویتامین E مصنوعی ناشناخته تا جایی که ممکن است دفع می شود.

مشکلات مربوط به ویتامین E مصنوعی شامل خارش پوست، مشکلات گوارشی، تاری دید، رشد سینه در مردان و زنان، اسهال، سرگیجه، تب آنفولانزا، سردرد، گرفتگی عضلات شکم و ضعف است.

شیر بادام تجاری خطر پوکی استخوان و سنگ کلیه را بالا می برد:

برخی از شیر بادام ها با شکل مصنوعی کلسیم به نام کربنات کلسیم غنی می شود، که ممکن است گچ باشد. در حالی که کلسیم برای سلامتی لازم است، باید همراه با منیزیم مصرف شود. زمانی که کلسیم به طور طبیعی در غذاها وجود دارد منیزیم هم معمولا هست. در شیر بادام های تجاری اغلب اینطور نیست، این به این معنی است که به جای آن که کلسیم راهی برای رسیدن به استخوان ها پیدا کند، در بافت های نرم ته‌نشین می شود، و باعث مشکلاتی می شود.

شیر بادام

ویتامین د که به شیر بادام اضافه می شود سمی است:

وقتی شما که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، ویتامین D طبیعی از طریق پوست ساخته می شود. از آنجا که ویتامین D برای پردازش کلسیم در بدن لازم است، به بسیاری از غذاها اضافه می شود تا استخوان های سالم را ترویج کنند.

اما این تقویتی با شکل ویتامین D به نام ویتامین D2 انجام می شود.

D2 به چند دلیل مشکل دارد. در درجه اول خیلی ضعیف است که توسط بدن شما مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین شما برای تولید ویتامین D که به شکل طبیعی شکل می گیرد نیاز به D2 دارید.

مشکل دیگر مربوط به ویتامین D2 این است کهt یک ماده سمی است.

اثرات آنی سمیت ویتامین D می تواند شامل گرفتگی عضلات شکم، تهوع، استفراغ، ضعف ماهیچه و استخوان درد باشد، سمیت می تواند به مرور زمان ادامه پیدا کند که منجر به "انباشته شدن رسوبات کربنات کلسیم در بافت های نرم بدن می شود که به قلب، ریه و کلیه ها آسیب می زند".

شیر سالم طبیعی می تواند پر از شیرین کننده های مصنوعی باشد:

بسیاری از تولید کنندگان به شیر بادام شیرین کننده های مصنوعی اضافه می کنند و در این فرآیند چیزی که به عنوان غذای سالم به بازار عرضه می شود را تبدیل به شیر بادام می کنند.

برخی از تولید کنندگان از عصاره نیشکر استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از شیره قند بسیار پیچیده فروکتوز استفاده می کنند که در میزان بیماری و چاقی نقش دارد. باید از مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا اجتناب شود.

دیگر برندها از شیرین کننده های مصنوعی کم کالری استفاده می کنند، و این ممکن است حاوی سمی مانند ساکارولوز آسپارتام یا اسسولفام باشند.

برخی از برندهای شیربادام بیشتر آب و مواد شیمیایی هستند:

برخی از انواع شیر بادام در کمال شگفتی تعداد بسیار کمی بادام، یعنی تا 2 % از وزن محصول بادام ها است. بقیه محصول آب است و مواد شیمیایی مختلفی که برای شبیه سازی طعم و بافت شیر بادام اضافه می شوند.

ظاهرا به رژیم غذایی محصولاتی مثل این، مواد مغذی اضافه نمی کنند و بسیاری از افزودنی های مصنوعی به یک طریق مضر هستند.

مضرات شیر بادام

نامناسب برای کودکان:

هیچ چیز نمی تواند جایگزین شیر مادر شود. جایگزین کردن شیر بادام می تواند موجب سوء تغذیه در نوزاد شود. هم چنین معده بچه هنوز برای هضم مقدار زیادی از آمینو اسیدها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در شیر بادام آماده نشده است. شما می توانید به هنگام رشد کودک، از شیر گاو به عنوان جایگزین استفاده کنید. اما همیشه توصیه می شود که نوزاد خود را با حجم برابر شیرگاو و شیر بادام تغذیه کنید، تا نیازهای غذایی او  برآورده شود.

شوک آنا فیلاکسی :

پس از مصرف شیر بادام، برخی افراد ممکن است مزه عجیب فلزی را در دهان خود حس کنند که با خارش و حس خارش همراه خواهد بود. در این مواقع باید سریعا به پزشک مراجعه شود چون شوک آنافیلاکسی یکی از اثرات مهلک شیر بادام است. این نشانه ها می توانند از فشار خون پایین و خفگی، عبور کنند.

شیر بادام فواید سلامتی مختلفی دارد، به شرطی که به طور متوسط مصرف شود. با این وجود، جایگزینی شیر گاو با شیر بادام به طور کامل نمی تواند ایده خوبی باشد. در هر صورت، قبل از این که رژیم غذایی عادی خود را تغییر دهید، بهتر است با پزشک خود درباره مشکلات احتمالی که ممکن است با مصرف شیر بادام داشته باشید، صحبت کنید.

عوارض جدی و مهم شیر بادام برای بدن

2.544
این مطلب مفید بود ؟2222
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / activebeautiful / curejoy / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
وبگردی