خودروهای وارداتی

محدوده قیمتی خودروهای وارداتی اعلام شد

تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1401کد مطلب : 63129زمان مطالعه : 1 دقیقه
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با در نظر گرفتن قیمت اصلی خودرو و مجموع حقوق ورودی، قیمت خودروها بین 700 میلیون تا 1.4 میلیارد تومان خواهد بود.

مهر:مهدی دادفر در مورد سازوکار واردات خودرو، اظهار کرد:تعرفه در نظر گرفته شده برای واردات خودرو همانند گذشته به ترتیب 55 درصد، 75 درصد و 95 درصد است. بنابراین با در نظر گرفتن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و مجموع حقوق ورودی با نرخ ارز نیما، می‌توان گفت که خودروهای وارداتی از 700 میلیون تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت خواهند داشت.

وی ادامه داد:به نظر می‌رسد سقف قیمت خودروهای وارداتی 20 هزار دلار و حجم موتور نیز 2500 سی سی باشد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود:واردات خودرو از نظر تزریق محصول به بازار، می‌تواند بخشی از نیاز را پاسخ دهد. منتهی نکته این است که نباید واردات به صورت انحصاری در اختیار خودروساز و یا قطعه ساز قرار گیرد باید شرایطی فراهم شود که واردات برای همه تسهیل شود.

وی با بیان اینکه خودروی خارجی رقیب خودروی داخلی نیست، گفت:با توجه به وضعیت کیفیت و قیمت خودروهای داخلی، نمی‌توان گفت که خودروی خارجی رقیبی برای خودروی داخلی است، اما در صورت بهبود سیاست‌ها می‌توان امیدوار بود که خودروسازان با پذیرش فضای رقابتی نسبت به افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید اقدام کنند و خودروهای اقتصادی روانه بازار کنند.

انتهای پیام/م

محدوده قیمتی خودروهای وارداتی اعلام شد

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی