مصرف ویتامین c

مصرف ویتامین c را برای بدن جدی بگیرید

کد مطلب : 42469زمان مطالعه : 2 دقیقه
مصرف ویتامین c سبب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می شود،همچنین از تشکیل نیتروزآمین ها و نیتروز اوره های سرطان زا جلوگیری می کند.

ضرورت مصرف ویتامین c برای بدن

برای کمک به تقویت سیستم ایمنی به منظور حفاظت از بدن در مقابل زکام و عطسه، مصرف مواد خوراکی سرشار از ویتامین C را در رژیم غذایی تان بگنجانید. ویتامین c (اسید اسکوربیک/Vitamin C) به بافت ها و استخوان های بدن برای رشد و ترمیم کمک می کند. ویتامین ث از انواع ویتامین های محلول در آب بوده و باقی مانده ویتامین های محلول در آب بدن از بدن از طریق ادرار خارج می شوند، پس برای تامین نیاز بدن به ویتامین C میبایست این ویتامین بطور مداوم مصرف شود، چراکه امکان ذخیره آن در بدن وجود ندارد.


کارشناسان تغذیه و رژیم غذایی مصرف ویتامین C را به دلایل زیر توصیه می کنند:

- ویتامین C به ترمیم و رشد بافت بدن کمک می کند.

- ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک می کند.

 

مصرف ویتامین c‬&lrm

مصرف مواد خوراکی سرشار از ویتامین C را در رژیم غذایی تان بگنجانید



- علاوه بر مرکباتی نظیر پرتقال و گریپ فروت، توت فرنگی و کیوی هم منبع خوب ویتامین C هستند.

- سبزیجاتی نظیر فلفل دلمه سبز و قرمز، بروکلی، کلم بروکسل و گوجه فرنگی هم حاوی ویتامین C هستند.

- برای بهره مندی از فواید این میوه ها و سبزیجات لازم است که آنها را تازه مصرف کرد و از پخت طولانی مدت آنها پرهیز نمایید.

 

منابع طبیعی ویتامین c

اکثر افراد ویتامین ث کافی را از منابع غذاییشان دریافت می کنند. هرچند که اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c هستند، اما بهترین منابع این ویتامین شامل:

 

مصرف ویتامین c

مصرف مواد خوراکی سرشار از ویتامین C را در رژیم غذایی تان بگنجانید

 

پختن غذاهای حاوی ویتامین c و یا نگهداری طولانی مدت آنها می تواند میزان ویتامین ث موجود در آنها را کاهش دهد. بهترین شکل مصرف منابع حاوی ویتامین c مصرف خام آنها است.

مصرف ویتامین c را برای بدن جدی بگیرید

57
این مطلب مفید بود ؟70
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامت نیوز/ی
وبگردی